34 Reacties

4 jaar geleden

Bij ons ook al een mindere week achter de rug. Blijkbaar heeft hij veel vast van zijn doorkomende tandjes 😐

4 jaar geleden

Hier helaas hetzelfde. Zodra ze het matras voelt is het al mis. En hele korte slaapjes. Soms zelfs plots schreeuwend of huilend wakker worden.

4 jaar geleden

Bij ons zelfde verhaal, mijn zoontje is vandaag 6 mnd. En ook mijn zoontje slaapt sinds 3 dagen super slecht😣

4 jaar geleden

Rond deze leeftijd krijgen kindjes meer besef dat papa of mama weg gaat, dat kan er mee te maken hebben. Hier helpt het soms om er gewoon even bij te blijven zitten, handje op zn buik bijv. Maar kan ook te maken hebben met tandjes, sprongetje? Gaat vast wel weer over

4 jaar geleden

Kleine is bij ons nu 6,5 maand. Heeft het sinds een paar weken ook. En vooral als ik hem in bed leg is het bijna krijsen wat hij doet. In het begin deed ik hem troosten, alleen door mijn partner kreeg ik door dat als ik weg ga (geef hem wel een kus, aai over de bol en weltrusten, mama houd van jou) dat hij op een gegeven moment minder krijst en eigenlijk gaat brabbelen of in slaap probeert te vallen (duim in zijn mond en op zijn zij liggen). En eigenlijk is dat moment zodra ik van de trap af loopt. Heb het idee dat hij dan doorheeft dat ik wegloop. Laatste week valt hij wel 's avonds moeilijker in slaap.. Eigenlijk sinds hij op zijn buik kan draaien.. Nu is het ook zo dat hij volgens ons tandjes krijgt... Dus denk dat dat nu mee speelt. Succes in ieder geval

4 jaar geleden

Mijn dochter van 6,5 maand heeft ook opeens sinds drie weken moeite met inslapen. Soms gaat het opeens een avond goed. Maar meestal vertrekt haar gezichtje al met een huilbui zodra ze het matras raakt. En soms leg ik haar slapend in bed na de borstvoeding en wordt de na een paar minuten huilend wakker. Soms helpt troosten, meestal komt het neer op een extra comfort voeding en soms is het maar gewoon afwachten tot ze stopt wat ik dan weer max 5-10 minuten trek blijkbaar. Ben de laatste tijd zo'n 30-45 minuten bezig voordat ze echt slaapt. Mijn peuter wacht echt tot ze naar bed kan (en maakt soms dan baby per ongeluk of expres weer wakker door geluid te maken 😅) Echt geen idee ook hoe dit aan te pakken. Ik hoop dat het over gaat. Bij dutjes slaapt ze ook minder makkelijk in dan eerst trouwens maar veel beter. Als ze daar uit wakker wordt kan ze prima nog tevreden alleen in bed liggen.

4 jaar geleden

Nou het lijkt nu alleen maar erger te worden, het is ook buiten bed, gewoon echt krijsen dat hij geen adem meer heeft. Ik voel echt geen tandjes nog, heb hem nog extra voeding gegeven maar niks helpt.. tijdens de voeding was hij zo moe dat ik hem maar in bed heb gedaan... zodra ik hem oppak is het allemaal goed...

4 jaar geleden

Llinzs, hier precies hetzelfde!! Ik denk soms dat het toch beetje verlatingsangst is! Komen ook 2 tanden door, dus kan ook dat zijn... maar is inderdaad zo sneu 😭

4 jaar geleden

Llinzs, hier precies hetzelfde!! Ik denk soms dat het toch beetje verlating ...
Ik zie en voel nog geen tandjes😔 anders kon ik het daar nog een beetje naar plaatsen... Ik ben iig wel blij om te horen dat ik niet de enige ben🙈

4 jaar geleden

Ik vermoed ook dat het verlatingsangst is, mijn dochtertje heeft hetzelfde probleem als ik haar in bed stop. Ik blijf altijd dichtbij haar bed, dan naar de kast, (zogenaamd wat opruimen) en langzamerhand richting de deur. Ondertussen wel wat liedjes zingen op een zachte toon en die toon wordt op den duur minder totdat ze bijna in slaapt valt. Het helpt in ieder geval. Ohja, en tijd voor kiekeboe spelletjes. Die spelen we nu ook vaak 😊

4 jaar geleden

Bij mij precies zo! Echt dagen tobben en nauwelijks slapen. Nu lijk ik de oorzaak te hebben gevonden: te warm nog. Ik geef hem een uitgewrongen koud hydrofiel washandje en dat dep ik eerst zachtjes op zijn voorhoofd, daarna wrijft hij hem een paar minuutjes over zijn gezicht en valt in slaap.

4 jaar geleden

Nou bij ons is het opeens over! Het heeft 3 weken geduurd en opeens sinds 4 nachten slaapt ze plots goed in weer! Ik hoop dat het bij jullie allemaal ook gauw weer goed komt en het een korte fase is. Ik dacht ik deel dit even als hoopgevend bericht 😅

4 jaar geleden

Hier is het al een paar maanden elke avond een ramp. Zodra ik haar kamer uitloop begint ze te gillen. Ik heb echt alles al geprobeerd. Als ik haar laat liggen gaat zo ze hard huilen dat ze moet spugen. Overdag gaan de slaapjes prima. Ik ben een beetje ten einde raad. Mijn vriend is heel veel dag en nacht weg voor zijn werk en familie woont allemaal aan de andere kant van het land. Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

4 jaar geleden

Reactie op MamavanHenJ

Hier is het al een paar maanden elke avond een ramp. Zodra ik haar kamer ui ...
Hoe oud is ze nu?

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Hoe oud is ze nu?
7 maanden en 5 dagen. (maand te vroeg geboren)

4 jaar geleden

Reactie op MamavanHenJ

7 maanden en 5 dagen. (maand te vroeg geboren)
Pff pittig als het al een paar maanden speelt! En ook dat ze zo overstuur raakt. Maakt het lastig om bijv een slaaptraining te gaan doen lijkt me.. daarvoor was het wel gewoon goed? Is er iets veranderd waardoor het nu anders kan zijn al zo’n lange tijd?

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Pff pittig als het al een paar maanden speelt! En ook dat ze zo overstuur r ...
Heel eerlijk gezegd kan ik mij dat niet eens meer herinneren. Ze valt nu alleen maar in slaap als ik haar in mijn armen wieg. 9 van de 10 keer slaapt ze wel door als ik haar in bed leg en slaapt ze ook wel tot de volgende ochtend 8uur. Maar ze moet toch ook een keer zelf alleen in slaap vallen. Overdag leg ik haar op dezelfde manier in bed en is er niks aan de hand.

4 jaar geleden

Reactie op MamavanHenJ

Hier is het al een paar maanden elke avond een ramp. Zodra ik haar kamer ui ...
Al eens geprobeerd om in de kamer te blijven tot ze slaapt? Las ik op slaaptipsvoorbabys instagram

4 jaar geleden

Al eens geprobeerd om in de kamer te blijven tot ze slaapt? Las ik op slaap ...
Ja dat werkt wel als je naast haar blijft zitten tot ze slaapt. Al duurt dat soms ook nog wel een uur. Maar ze moet natuurlijk ook wel leren om alleen in slaap te vallen.

4 jaar geleden

Het is bij ons ook nog steeds drama 🙄 heb geprobeerd toch weer in te bakeren in de doek, want als jij dan omdraait gaat het makkelijk los. Maar tot geen succes... ik weet het ook echt niet meer. Ben zo moe er van. Hij was echt de perfecte baby maar nu.. niks meer van over