34 Reacties

4 jaar geleden

Hier ook net zo, het eerste half uur gaat het goed met slapen savonds en daarna is t helemaal drama soms voor wel een uur lang

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Hier ook net zo, het eerste half uur gaat het goed met slapen savonds en da ...
Ja precies! Ene keer begint het meteen al, andere keer na half uurtje ongv! Ik ben nu al weer vanaf 7 uur bezig! Voel me zo hopeloos😳

4 jaar geleden

Hier duurt het meestal van 19.30uur tot 22.30uur. Soms valt ze even in slaap en dan ben ik net beneden en dan begint het alweer. Heel vermoeiend.

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ja precies! Ene keer begint het meteen al, andere keer na half uurtje ongv! ...
Ik blijf nu express maar de hele tijd boven als ze bezig is want anders blijf ik aan t heen en weer lopen.. laat haar soms ook wel max 5 minuten huilen.. of ze moet echt helemaal overstuur zijn dan ga ik er gelijk heen.. maar wat t is?? I dont know🤔

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Ik blijf nu express maar de hele tijd boven als ze bezig is want anders bli ...
Ja wij slapen nog op dezelfde kamer, ik blijf ook op bed liggen tot het over is, wordt zo moe van het heen en weer lopen🙈 als hij nu huilt, klinkt het al overstuur, dus ik weet het ook niet.🙄 als hij echt niet kan slapen leg ik hem in ons bed, dan slaapt hij op z’n buik, zo slaapt hij nou niet in z’n eigen bedje.. maar ons ritme is ook een beetje verwaterd, die moeten we weer even opnieuw hervinden denk ik, dan zal het wel beter gaan... Hoe zit het met jullie ritme?

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ja wij slapen nog op dezelfde kamer, ik blijf ook op bed liggen tot het ove ...
Ons ritme is eigenlijk wel heel goed... 06.30/07.00 fles 180+6 08.30 slapen 09.30 fruit + drinken 11.30 broodje 12.00/12.30 naar bed 14.30 fles 150+5 16.30/17.00 groente 18.30 fles 210+7 19.00/19.30 naar bed Zo is ons ritme al heel erg lang en gaat ook heel erg goed gelukkig

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ja wij slapen nog op dezelfde kamer, ik blijf ook op bed liggen tot het ove ...
Wil hij in zijn eigen bedje niet op zn buik slapen? Ik blijf ook altijd even boven tot hij rustig ligt. 😊

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Wil hij in zijn eigen bedje niet op zn buik slapen? Ik blijf ook altijd ...
Ik zie je bericht nu pas sorry! Als hij in z’n eigen bedje op z’n buik ligt gaat hij alleen maar huilen. Nu nog steeds. terwijl als hij gaat spelen (box/grond) wil hij alleen maar op zijn buik! Gelukkig gaat het slapen nu al beter. Overdag hoor ik hem helemaal niet meer en slaapt hij meteen. Enkel de avonden die nog niet zo lekker gingen. Hij ging dan rond 18:00 naar bed en rond 19/20 werd hij weer wakker en wilde niet meer slapen. Uiteindelijk dus toch in ons bed in slaap gevallen en daarna leg ik hem in zijn eigen bed. Vandaag heb ik hem er dus gewoon uit gehaald, de wakker tijd van 2 uur aangehouden (iets eerder naar bed gedaan). En hij heeft geen kik gegeven. Eens kijken of dat morgen weer zo gaat, want anders is hij dus gewoon nog niet moe genoeg voor de nacht. Sochtends komt hij tussen 6/7 voor de fles en slaapt dan altijd nog even door, dus denk dat het vooral daardoor komt. Het is nog even een beetje zoeken, maar ik heb er weer alle vertrouwen in. Denk trouwens ook dat het te maken heeft/had met slaapregressie.

4 jaar geleden

Ik vind deze periode echt onwijs lastig. Mijn zoontje is met 6,5 nooit een fantastische slaper geweest maar tot een paar weken geleden kon ik hem makkelijker slapend naar z'n eigen bedje overtillen. Nu wordt ie daar dus wakker van en is het huilen en krijsen geblazen. Ik ben nu al 4 weken iedere dag 2-3 uur bezig om hem slapend te krijgen en dan is ie na een uur weer wakker. Drinken aan de borst werkt altijd, en dat doet ie ook goed (niet na 3 slokjes klaar). Ik vind het voor mezelf nog het minst erg, maar ik word gewoon zo verdrietig van het feit dat hij zo overstuur is. Het is zo zielig :(

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ik zie je bericht nu pas sorry! Als hij in z’n eigen bedje op z’n buik lig ...
Wij hebben ook slaapregressie gehad. Maar nu gelukkig weer progressie. Als je denkt dat je het wiel hebt uitgevonden verzinnen ze weer wat nieuws hahaha. Fijn dat het beter gaat. 😊

4 jaar geleden

Mijn ventje wordt volgende week 7 mnd en sinds 2 dagen slaapt hij overdag slecht.Ongeveer 45 min en daarna huilen. Zijn middagslaapje heeft hij gisteren helemaal overgeslagen, was alleen maar aan het huilen. Hij draait steeds op zijn buikje en kan dan niet terug (in de box gek genoeg wel). Ik word er onderhand gek van en ben blij dat hij morgen naar het kdv is, maar t idee dat ik di en woe alleen met hem ben, maakt mij al onzeker. Ik hoop dat dit een fase is. Hij werd normaal ook pas rond 7.15 u wakker, maar begint nu al om 6u met praten in zijn bedje.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Mijn ventje wordt volgende week 7 mnd en sinds 2 dagen slaapt hij overdag s ...
Aaah wij ook de laatste week! Zooo vermoeiend!!

4 jaar geleden

Ook hier is het lastig. Ze wil niet meer slapen. Geen dutjes en 's avonds ook een groot drama. Dit terwijl ze vanaf 5 weken al doorliep en heel netjes haar dutjes deed. Zit echt even met m'n handen in het haar.

4 jaar geleden

Wij hadden dit een paar weken geleden ook. Ik volg snugglesanddreams op instagram. Dat is een slaapcoachs die ook veel gratis tips geeft en soms vragen beantwoordt. Je vindt veel info terug in haar stories op haar instagram. Verder heeft ze ook slaapgidsen op leeftijd, deze zijn wel betalend. Wanneer dit allemaal niet helpt kan je natuurlijk een persoonlijk traject aangaan. Wij hebben uiteindelijk genoeg gehad aan de info die terug te vinden is op haar insta. Een paar weken doorgebeten en nu slaapt hij de hele nacht door tot 7u, 7u45. Bedtijd hangt wat af hoe de voedingen gingen maar normaal tussen 19u en 20u. Onthoud: het is een fase! Hier was het een week of drie aan een stuk, elke nacht drie a vier keer per nacht wakker voor niets, en 's ochtends wakker rond 5u. Het gaat voorbij.....maar dat wil niet zeggen dat het NU niet zwaar is natuurlijk.. :)