29 Reacties

3 jaar geleden

Wil immers ook geen mama zijn die volgens het boekje werkt want dat bestaat niet ieder kindje is anders maar gewoon doen wat het beste is voor me dochter 😊

3 jaar geleden

Onze zoon is van precies dezelfde datum en herken hier heel veel uit. Gooien van de knuffel uit bed ,staan in bed. Middag slaapje lang brabbelen in bed. Slaapt ook een goede nacht door over het algemeen. Vandaag ook 2x een uurtje geslapen. Daar moet ik het tegenwoordig mee doen want er is zoveel te ontdekken

3 jaar geleden

Hier ging de namiddag ook iets minder vlot. Lag ook heel lang wakker vooraleer hij in slaap viel. Als gevolg een vrij kort namiddagdutje. Heb dan op aanraden van een slaapcoach de ochtenddut verkort tot 30 min. Werkt goed hier 🙂 hij is wel al wakker om 6h smorgens.

3 jaar geleden

Reactie op Kimdelange

Hier ging de namiddag ook iets minder vlot. Lag ook heel lang wakker vooral ...
Hier zat ik dus ook al aan te denken, ga het proberen, voordat ik nu al naar 1 slaapje toe ga terwijl ze er misschien nog niet aan toe is. Bedankt!

3 jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

Onze zoon is van precies dezelfde datum en herken hier heel veel uit. Gooie ...
Dat is leuk van precies dezelfde datum!Haha ja vervelend he en ze slaapt niet zonder tut maar ga nu niet meer gelijk naar boven ik wacht even voordat ik weer naar boven ga en haar tut geef totdat ze een beetje moe word want anders gebeurd het een minuut later weer heb ik gemerkt.😅

3 jaar geleden

Hey, je dochter is best laat wakker. Net als mijn zoontje, hierdoor hebben wij maar 1 slaapje. Hij slaap om de 4 Max 4,5 uur (4,5 uur is dan ook de officiële maximale wakkertijd, hierna worden ze oververmoeid). Mijn zoontje slaapt in zijn middagslaapje 1,5/2 uur.😁

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Hey, je dochter is best laat wakker. Net als mijn zoontje, hierdoor hebben ...
Ja haha vind dat wel fijn ben niet zo'n vroege vogel en zij blijkbaar ook niet.. Zijn maar weinig kindjes die zo laat wakker zijn maar heel eerlijk ik ben er blij mee. 😅 Wat zijn jou tijden kwa dutjes? Wanneer hij wakker word en wanneer hij gaat slapen.

3 jaar geleden

Als ik naar je slaapschema kijk dan zie ik dat de tijden best "raar" zijn... Er word sterk afgeraden om na 15 uur nog te slapen ivm slecht slapen. Ons zoontje is nu net 1 en halen wij altijd om 7 uur uit bed. Max 7.30 uur. Elke dag. Dan gaat hij weer naar bed van 9-10 uur. En daarna van 12-14 uur. En daarna gaat hij weer om 19 uur slapen tot 7 uur. Natuurlijk is elk kind anders, maar ik zou zeker kijken of je de slaaptijden kan aanpassen. De middag slaap zou ipv 1 uur 2 uur "moeten" duren en straks zelfs naar bijna 3 als de ochtendslaap eraf gaat. 19 uur naar bed savonds.. Max 8 uur eruit smorgens. En de middag dut veel verder naar horen zodat ze niet meer na 15 uur slaapt. 😊😊 Slaaptipsvoorbabys op Insta is fijn om te volgen.

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ja haha vind dat wel fijn ben niet zo'n vroege vogel en zij blijkbaar ook n ...
Even een voorbeeldje dit is niet elke dag hoor. Doordat ik altijd kijk naar hoelaat hij wakker is geworden en hoelaat hij dan naar bed moet, is elke dag ook verschillend. Ik maak hem niet wakker, (zit nu toch thuis ivm Corona)😊 8.30 wakker 13.00 naar bed 14.30 wakker 19:00 naar bed Nu heb ik gerekend met de wakkertijd van 4,5 uur. Als ik eerder al merk dat hij moe is, gaat hij ook eerder naar bed, dan is het meestal 4 uur, als wakker tijd. Hij slaapt 9/10 keer meteen. Wij hebben wel een slaapritueel, dus hij weet dat hij naar bed gaat daardoor!😁

3 jaar geleden

Hier ook altijd een goede slaper. Hij blijf 3 uur wakker en slaapt dan max 2 uurtjes. Weer 3 uur wakker en dan slaapt hij ook anderhalf uur. Maar vorige week wilde hij het laatste slaapje niet doen. Ik heb hem wel op bed gelegd zodat hij even prikkel vrij. Dit hield hij dan een half uur tot 3 kwartier vol. Zitten, staan, knuffelde uit bed gooien, roepen. Maar na een week ging hij toch wel weer slapen. Dit doet hij nu drie dagen. Ik merk dat hij het ook echt nodig heeft want zijn humeur is weer lekker vrolijk. 7/8uur wakker 10/11uur slapen 12/13uur wakker 15/16uur slapen 17uur wakker 19/20uur slapen tot de volgende ochtend

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Even een voorbeeldje dit is niet elke dag hoor. Doordat ik altijd kijk naar ...
Hier is ze wel 8:30 wakker maar breng haar ook tegen 20:00 pas naar bed toe.. En misschien dat ze dan ook weer eerder wakker gaat worden ntl. Moet er nog even goed overna denken wat ik uiteindelijk ga doen. 😅 Want dan zou er een tijd van 5 uur tussen zitten wat alweer te lang is voor haar maar met 1.5 jaar ze het misschien wel aan zou kunnen.

3 jaar geleden

Als ik naar je slaapschema kijk dan zie ik dat de tijden best "raar" zijn.. ...
Is ook weer per kindje verschillend hoor! Ik heb ook wel eens een soort schema als dat van jou kindje geprobeerd maar dat werkte totaal niet voor haar! Onrustige nachten enzo! Nu slaapt ze gewoon na 15:00 nog een dutje en ze slaapt snachts weer klokje rond zonder problemen. Ik werk trouwens op een kdv en veel kindjes van deze leeftijd slapen nog na 15:00, dus zo ‘raar’ is haar schema niet denk ik! Wat ik zelf wel merk, mijn dochter is ook echt een uitslaper.. als ik haar niet wakker maak slaapt ze ook zo tot 08:30, maar daardoor ging ze ook spoken snachts. Ik maak haar nu uiterlijk 07:30 wakker. 10:30 weer een slaapje en 15:00 weer een slaapje en sindsdien slaapt ze snachts ook weer goed. Vond het wel lekker om wat langer te slapen sochtends hahaha maar snachts slapen is ook wel fijn haha!

3 jaar geleden

Reactie op Kimdelange

Hier ging de namiddag ook iets minder vlot. Lag ook heel lang wakker vooral ...
Trouwens hoelang slaapt je zoontje overdag want mijn dochter slaapt 2x een uurtje normaal gesproken.. Dan zou de ochtend een half uurtje slapen zijn als ik dat zou inkorten met een half uur, slaapt jou zoontje ook maar een half uurtje dan in de ochtend?

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Hier is ze wel 8:30 wakker maar breng haar ook tegen 20:00 pas naar bed toe ...
Nee je moet echt 4,5 uur aanhouden. En 8 uur naar bed is best wel laat voor een kindje van 1. Daarnaast werkt het niet zo dat als kinderen vroeger of later naar bed gaan, dit invloed heeft op zijn/haar wakker worden.

3 jaar geleden

Oh 1 slaapje nu al? Kan het geen sprongetje zijn? Ook al heb ik daar zelf geen ervaringen mee, maar lees wel dat er na 1 jaar nog sprongetjes zijn. En dat gemiddeld kindjes tussen 15-18 maanden naar 1 slaapje gaat. Maar ja elk kind is natuurlijk uniek! Hier slaapt ze nog steeds zoals altijd van 19:30-8u 10:15-12:15 13:15-17:15 Maar zie afbeelding of ze daarin zit?

3 jaar geleden

Kan het ook niet zijn dat ze juist te laat naar bed gaat, waardoor het moeizamer gaat?

3 jaar geleden

Reactie op Diana78

Oh 1 slaapje nu al? Kan het geen sprongetje zijn? Ook al heb ik daar zelf g ...
Bedoel 15:15-17:15😅

3 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Is ook weer per kindje verschillend hoor! Ik heb ook wel eens een soort sch ...
Haha hier ook, als ik in bed blijft dan blijft zij ook nog in bed. Ze laat ook niks van zich horen als ze wel wakker is. Maar als het aan haar ligt kan ik haar er ook 9u uithalen, wat ik uiteraard ook niet doe. Vaak wel tussen 7:30-8u

3 jaar geleden

Wij houden hier thuis vast aan in de ochtend 2 uur na wakker worden naar bed, dat is 9 uur/ Half 10 Daarna tegen 14 uur weer naar bed en dan om 19 uur weer naar bed. Als hij thuis is de hele dag werkt dit optimaal. Als hij naar de opvang gaat dan is zijn eerste slaap rond 10 uur daarna gaat hij tegen half 3 thuis weer slapen en dan weer om 19 uur.

3 jaar geleden

Onze dochter slaapt de laatste weken overdag heel slecht. Ze wil gewoon ECHT niet. Ze weet dat ze in haar slaapzak ook rechtop kan zitten en staan. En dit gebeurd ook altijd zodra we haar op bed leggen en de kamer uitlopen. Direct ophoog en dan keihard huilen..... help....