29 Reacties

3 jaar geleden

Slaapregressie en een nieuwe ontwikkelingsfase spelen rond deze tijd

3 jaar geleden

Om je hoop te geven... als je er eenmaal door bent is alles verbeterd 😁

3 jaar geleden

Ik heb wat adviezen van slaapcoaches. Elk kind is anders, maar dit zijn adviezen van verschillende coaches en bij verschillende kindjes en eigenlijk is deze basis elke keer hetzelfde. Komt ook in slaapboeken steeds terug. ‘S ochtends vroeger uit bed, slaapjes overdag eerder en ‘s avonds eerder er in, kan echt helpen om in een fijner ritme met betere slaap te komen. Wakkertijd van 2-3-4 wordt meestal geadviseerd. (Hier werkt 2,5/3/3 ongeveer het beste) Ook al gaat het middagslaapje moeizaam, echt blijven aanbieden. Het is echt heelzeldzaam dat kindjes nu al zonder het slaapje kunnen. Inderdaad eventueel ochtend slaapje inkorten, maar absoluut middagslaapje er in houden (en daarnaast kindjes ‘s ochtends gaan wakkermaken, zodat ze beter dagritme krijgt. Slapen tot 700/730 ipv 830) 700 / 730 uit bed - Max tot 730 laten slapen en anders wekken. 900 (of uiterlijk 930) 1e slaapje. - (900 is absoluut het meest gebruikelijke en meest geadviseerd door slaapcoaches etc maar voor onze dochter moet het 930 zijn) - Max 1,5 uur laten slapen en anders wekken. Voor veel kindjes blijkt een uur slaap ook fijn, zodat ze ‘s middags een langere slaap gaan pakken. Onze dochter lukt dat na lang proberen nog altijd niet dus heeft ze die 1,5 uur ‘s ochtends echt nodig. Dat is uitproberen per kindje) - (2,5 a 3 uur na wakkerworden weer naar bed) - 1800/1900 naar bed

3 jaar geleden

Reactie op Marde

Ik heb wat adviezen van slaapcoaches. Elk kind is anders, maar dit zijn adv ...
Ik doe haar nu een half uurtje later in de ochtend naar bed toe dus tegen 11:15 en dan gaat ze wel echt liggen om te slapen Dan maak ik haar tegen 12:15 wakker en dan breng ik haar tegen 15:15 weer naar bed toe tot 16:15. Vind 2 slaapjes ook nog belangrijk en probeer het zo lang mogelijk vol te houden ze hebben het idd nog nodig.😊 Op ze vroegst 14 maanden naar 1 slaapje toe maar beste is rond 15 maanden. Maar ze kan gewoon iets langer wakker blijven ze word ouder ntl en dat merk ik ook nu.. Ik had ook het ritme van 2,5/3/3 heel lang werkte perfect, maar nu maar een half uurtje opschuiven want ze wil nu echt niet na 2,5 meer slapen.

3 jaar geleden

Hoe doen jullie dat als je kindje in de middag gaat zitten/kruipen in bed ipv slapen? Ons dochtertje weigert de afgelopen dagen te gaan slapen in de middag terwijl ze wel moe is.

3 jaar geleden

Mijn dochter van 1 geboren op 07-02-2020 heeft 1 slaapje overdag. In de ochtend is ze wakker rond 09.00 en ze heeft haar middagdutje om 12.30 tot 14.45 en dan ligt ze weer om 20.30 in bed. Ze geeft ook aan dat meer slaapjes echt niet nodig zijn en als ik merk dat ze toch wel moe is ergens op de dag dan stop ik dr wel in de box om een extra slaapje te doen maar dat komt nauwelijks voor.

3 jaar geleden

Hier zelfde ervaring met een slaap overdag bij onze dochter die bijna 13 maand oud wordt. Wakker tussen 7 en 8. Slaapt dan weer rond 11:30 (later of eerder afhankelijk van hoe laat wakker), 1,5 tot 2,5 uren slaap en dan weer wakker tot rond 7 uur savonds. Enkele keer heel moe of erg jengelig dan smiddags rond 4 of 5 uur in wandelwagen voor rust en begrensde omgeving, valt heel soms in slaap, maar vaak na half uurtje weer beter geluimd. Probeerden eerder nog de twee slapen erin te houden, maar wilde echt niet meer de tweede slaap, waarop eerste slaap wat later verschoven en doet het hier goed op.

3 jaar geleden

Reactie op Marde

Ik heb wat adviezen van slaapcoaches. Elk kind is anders, maar dit zijn adv ...
Hoi hoi, klinkt als goed en fijn advies. Hoe lang is het tweede slaapje dan? Teun is vandaag (nu) om 11 uur wakker na precies 1,5 uur slaap. Dan rond 2 uur er weer in, tot?