2 Reacties

3 jaar geleden

Hi! Mijn zoontje is 16maanden en kan sinds kort goed aangeven wat hij wil. Als ik bijvoorbeeld vraag of hij nog wat drinken wilt knikt hij ja of nee. Maar hij heeft ook af en toe die driftbuien, bijvoorbeeld als iets niet mag.. dat zal wel een fase zijn gok ik!

VRIEND

3 jaar geleden

Ik heb mijn dochter 'meer' en 'klaar' geleerd in gebarentaal. Had ze binnen een weekje zeer consequent aan tafel gebruiken door. We hebben der meer gebaren geleerd, maar deze 2 heeft ze bizar vlot opgepikt, ik denk omdat dit voor haar héél belangrijk was 🙈 bij de andere gebaren ging er 1-2 maanden overheen voordat ze iets liet zien. Ze was een driftkikker aan tafel, da's echt voorbij nu. Links is trouwens meer, rechts is klaar. Het gebaar tijdens het woord uitbeelden, in een rustige, vloeiende beweging, wanneer je oogcontact hebt met je kind. Het is heel normaal dat je kind er niet echt op reageert in het begin, maar blijf het gewoon doen. Het is een kleine moeite, wie weet geef je je kind eerder een 'stem' in de vorm van een gebaar. Het staat de spraakvaardigheid iig niet in de weg.