5 Reacties

3 jaar geleden

Te lang wachten is niet goed wanneer kinderen jaloers zijn. Maar dat is pas iets wat je zal merken als ze ouder zijn. Onze zoon is bijna 7 jaar en hebben een dochter van 1. Hij is wel jaloers, maar niet gemeen tegen de kleine. Je zoontje zal nu echt in een fase zitten wat echt wel over zal gaan. Hoelang weet ik niet. Succes

3 jaar geleden

Reactie op UBEK

Te lang wachten is niet goed wanneer kinderen jaloers zijn. Maar dat is pas ...
Zal inderdaad met fase te maken hebben.. wij gaan hierom ook niet wachten met 2e kinderwens🙊 hij moet toch leren dat hij niet alleen is. Maar sneu vind ik het wel hehe

3 jaar geleden

Onze dochter van 1 gaat nu bijna altijd huilen als ik met onze zoon van 5 knuffel. Een fase denk ik :-) komt vast goed.

3 jaar geleden

Onze dochter heeft dit ook een lange tijd gehad. Nu accepteert ze het en gaat als een ander kindje huilt een speen halen, zo schattig. Ik heb als ik een ander kindje vasthield haar er wel altijd bij betrokken, maar vaak ging ze staan huilen. Blijven volhouden en komt vanzelf goed!

3 jaar geleden

Hier ook de verlatingsangst. Ik had gelezen dat dit wel vaker rond de 15-18 maanden nog kan intreden. Vooral veel huilen als wij weggaan bij de opvang en bij oma etc., gelukkig wel snel over. Jaloers gedrag heb ik nog niet gezien, maar dat zal nog wel komen aangezien er in augustus een zusje bijkomt! Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Wel komt hij altijd erbij als mijn man mij knuffelt ofzo 😀.