18 Reacties

3 jaar geleden

Sprong 8. Geen zorgen. Gaat vanzelf over!

3 jaar geleden

Thank God ik ben dus niet de enige.. Mijn kleine man doet dit dus nu al een week ik dacht misschien toch iets met de prikjes te maken.. Hij word 8 februari 1, maar indd alleen maar jengelen en moord en doodslag wanneer ik in de keuken ben terwijl hij me gewoon ken zien ivm traphekje

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. De kinderstoel is hier met name het martelwerktuig... althans, als je af zou gaan op zijn gekrijs als hij vindt dat hij er te lang in zit.... hij wil alleen maar lopen achter de loopwagen maar bochtjes maken kan ie nog niet dus: huilen als zn toch eindigt tegen een muu/kast/stoel/zus... hij heeft ook ineens een mening over eten. Alles waar stukjes in zit of yoghurt wordt ineens zonder pardon weer uit de mond geduwd met de tong.... ben er de hele dag druk mee.... het is een fase... maar mijn zoon heeft het wel een tikkie heftiger dan mijn dochter het had. Succes!

3 jaar geleden

Oh! Ik herken het helemaal! Ik heb vandaag gewoon even gehuild omdat ik zo moe ben 🙈. Ik heb een 3-jarige en de ander bijna 1. Vandaag werd het me echt even te veel. Gelukkig is nu alles weer oké. 😜 Fijn om te lezen dat meer mama's dit herkennen.

3 jaar geleden

Hier echt precies hetzelfde! Je bent zeker niet alleen😩

3 jaar geleden

Ze is 10 feb 1 jaar en hier precies hetzelfde als wat jij zegt sinds 2 dagen.. Je ben einde van de dag wel uit geput. Als ik haar niet oppak dan gaat ze huilen of als ze vind dat ze te snel weer word neer gezet om te spelen ook, loopt continu aan je te hangen en ook zo stout ineens.. Ze trekt de plinten van het laminaat, trekt continu de la open van de box, die helemaal vol zit met luiers en gaat ze 1 voor 1 alle luiers eruit gooien 😅 Soms ben ik blij als ze op bed ligt en ik even lekker rustig kan zitten serie kijken met een lekkere cappuccino.👌 Meestal ga ik maar gewoon met haar spelen bijv verstoppertje spelen, met speelgoed spelen of aan de tafel zitten met blokken en laat ik haar bouwen enzo. Het sprongetje kan zomaar ineens voorbij zijn en kunnen ze vaak ook weer nieuwe dingen altijd leuk om te zien.😊

3 jaar geleden

Herkenbaar! Hier is het niet alleen jengelen, maar ook echt drammen. Hij kan echt ineens uit het niets heel boos worden.

3 jaar geleden

Oh same here. Lekker vervelend haha. Is ze ook nog eens een moederskindje dus ik mag de hele dag met de kleine dame om zeulen. Af en toe echt wel gezellig op de bank maar ik krijg niets gedaan als ze wakker is 😂 ze kan zich een kwartier vermaken maar 9 van de 10 keer is dat omdat ze met haar vingers in de hondenbak zit. Wat uiteraard niet mag 😂

3 jaar geleden

Herkenbaar! Al twee weken en deze week is ze ook wat ziek, dus nog meer aanhankelijk... omdat ze ziek is kan ze ook niet naar het kdv en het voelt echt zwaar aan met het telewerken. Ik ben dan ook blij dat ze op bed ligt. Sterkte mama’s!

3 jaar geleden

Ooh dames, zo stom om te zeggen maar vind het stiekem fijn dat het herkenbaar is. Was ergens toch bang dat ik dit gedrag had veroorzaakt ofzo. En ik heb ook even wat traantjes van vermoeidheid gelaten vandaag. Echt een hele pittige fase dit hoor. Hoop voor ons allen dat het gauw voorbij is en ze zichzelf weer even kunnen vermaken.

3 jaar geleden

Reactie op papakolka

Sprong 8. Geen zorgen. Gaat vanzelf over!
Sorry papa, zeg in mn tweede bericht ‘dames’. Hoop dat het idd gauw over is!

3 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Herkenbaar! Al twee weken en deze week is ze ook wat ziek, dus nog meer aan ...
En sterkte ook aan de papa’s!!

3 jaar geleden

Jeppp hier ook een dochtertje van bijna 1🙋‍♀️ vorige week zat ik er ook ff doorheen, zoveel huilen, alleen maar jengelen, rondjes lopen door de woonkamer en gedragen worden.. zoo vermoeiend.. ons zoontje (bijna 3) had dit helemaal niet.. het "lijkt" nu weer de goede kant op te gaan maar niet te hard gillen want straks begint ze weer hihi..

3 jaar geleden

Sowieso sprong 8! Hier ook geweest ;)

3 jaar geleden

Hier exact hetzelfde! Vermoeiend, maar hopelijk maar een fase 😜

3 jaar geleden

Jup een sprong! (en mss stukje verlatingsangst) Hier precies zo. 'gewoon' aan toe geven en ronddragen, voor je 't weet is het weer voorbij

3 jaar geleden

Kan de sprong ook eerder zijn dan Oei ik Groei aangeeft? Het zou hier volgende week pas moeten beginnen maar sinds donderdag is er echt geen land meer mee te bezeilen. Geen melk meer willen, geen slaapjes meer willen, snel piepen en liefst de hele dag opgetild worden...

3 jaar geleden

Reactie op Ruvalu

Kan de sprong ook eerder zijn dan Oei ik Groei aangeeft? Het zou hier volge ...
Ik denk het wel jaa! De app van oei ik groei geeft hier ook deze week pas aan om te beginnen maar hebben het nu een weekje achter de rug..