42 Reacties

4 jaar geleden

Ik vond het troep. Zijn er meteen weer mee gestopt aangezien het niet hielp.

4 jaar geleden

Ik heb hier geen goede ervaringen mee. Het helpt tegen reflux maar ze kunnen er enorme krampjes van krijgen met huilen tot gevolg. Ik ben overgeschakeld op omneo maar zou nu naar Nan AR gaan omdat hij nog steeds teruggeeft. Veel succes

4 jaar geleden

Hier jammer genoeg ook geen goede ervaringen mee. Er kwamen ook krampjes en huilbuien in de plaats.. Uiteindelijk gaviscon moeten gaan geven en andere melk. En erna gaviscon terug afgebouwd.

4 jaar geleden

Zou het sws rustig opbouwen. Niet ineens in elke fles.. Ik doe het in de fles avond fles en nachtfles en werkt goed ze slaapt goed door en geeft niet terug. Heb nu ook onder de voorste 2 poten van haar wieg een boek gelegd waardoor ze niet heel plat ligt dit werkt ook erg goed voor haar. Ik gebruik btw nutriton. Op 150ml 1,5 schepje en roeren met een vork zodat er geen klontjes komen en met een M tuut (voor als je dat nog niet wist)

4 jaar geleden

Spugen is hier wel minder geworden. Alleen zijn de krampjes wel iets erger geworden en gaat het poepen ook minder. Om het een beetje te helpen ik met een beetje olie bij de billetjes zodat het poepen makkelijker gaat en zet ik bijv maar een half schepje jhbpmeel bij de 150 ml voeding ipv 2 schepjes. Ik kijk het nog 1 dagje aan en anders stoppen wij er ook mee

4 jaar geleden

Reactie op Diony

Zou het sws rustig opbouwen. Niet ineens in elke fles.. Ik doe het in de fl ...
Of misschien rijstebloem proberen?

4 jaar geleden

Ik heb het ook geprobeerd. Hielp niet tegen reflux en poepen deed ze niet meer. Ik heb vorige week het advies gekregen dat als ze meer gaat overgeven ik ga beginnen met mengen van nutrilon standaard 3 scheppen en nutrilon ar 2 scheppen. Hier zit ook jbp in alleen zijn de verhoudingen anders waardoor je net genoeg hebt voor reflux en te weining voor verstopping. Succes met de afweging P.s bespreek bovenstaande met het cb wanr ik kreeg de tip van hen

4 jaar geleden

Ik ben het een paar weken terug ook gaan gebruiken op advies van cb vanwege reflux. Voordat ik het gebruikte had me dochtertje elke dag een poepluier en toen we ermee begonnen waren had ze 4 dagen niet gepoept en kreeg ze erge buikkrampjes, toen 1luier en weer 3 dagen niet gepoept. Toen ben ik ermee gestopt, want ik zag nou ook weer niet hele erge verbetering mbt de reflux.

4 jaar geleden

Ons zoontje van 7 weken is al aan de derde soort FV. Eerst de gewone vanuit het ziekenhuis, daarna de NAN comfort plus door krampjes en terug geven en waterige stoelgang. Deze FV was ook dikker om het terug geven tegen te gaan. Miel kreeg daar slijmerige stoelgang van. Bleek een koemelkeiwitallergie te zijn. Dus nu een koemelkeiwitvrije FV die moest aangedikt worden met johannesbroodpitmeel. Ik vind het meel een vuiligheid. Ik heb geen krampjes gemerkt ofzo maar het teruggeven is niet veranderd. We zijn ermee gestopt. De klachten zijn gelukkig wel verdwenen door de nieuwe FV, gelukkig. Weer een rustige, tevreden baby die enkel huilt omdat zijn luier vuil is of omdat hij honger heeft of omdat hij soms eens een krampje heeft... :)

4 jaar geleden

Ik heb novalac ar als voeding gekregen van voeding (is ingedikte) samen met omneprazol tegen het oprispen van de voeding.. als ze bv 1 dag niet kon poepen moest ik dit stimuleren met een glycerine tapje dit helpte mij wel!

4 jaar geleden

Hier wel goeie ervaring. Doe op 150 ml fles met 1 schepje jbp. Het schepje die er bij zit. Werkt goed. Spuugt bijna niet meer en merk het niet qua ontlasting. Dat is niet echt veranderd . Merk niet dat ze krampen heeft oid. Heb er 1 dag niet gegeven en ze was niet in haar doen en spuugde meer. Dus hier wel goeie ervaring mee. Je kan beginnen met weinig te geven

4 jaar geleden

Waarom JBP?? Wat is de reden daar achter?

4 jaar geleden

Mijn zoontje had ook moeite met poepen. Ik geef een combinatie van borst en flesvoeding. Ik ben toen overgestapt naar nutrilon omneo comfort, wat dan helpt tegen krampjes en moeizame ontlasting. Jbp gebruik ik alleen in de avond voor het slapen gaan zodat hij het niet uit spuugt en omdat het dikker is, blijft het ook echt in zn maag. Sinds de overstapping naar omneo comfort gaat het super met hem. Hij poept niet elke dag maar misschien om de 2 a 3 dagen, wat ook gew normaal is.

4 jaar geleden

Hier gebruiken we het nu bijna een week. Wij vinden het tot nu toe super. Ze krijgt nauwelijks wat omhoog en lijkt minder last van krampjes. Aangezien ik nu nog de borst (aan het afbouwen) en fles geef gebruiken we het nog niet iedere voeding, maar inmiddels wel 5 van de 7 x. We doen op 120ml +4 scheppen iets meer als een schepje jbpm.

4 jaar geleden

Reactie op Famkol

Waarom JBP?? Wat is de reden daar achter?
Last van reflux

4 jaar geleden

Reactie op AnitaM

Hier wel goeie ervaring. Doe op 150 ml fles met 1 schepje jbp. Het schepje ...
Had ze geen krampjes? Mn jongetje is alleen maar heel hard aan het huilen

4 jaar geleden

Werkt hier fantastisch. Ze gooide eerst complete voedingen naar buiten en we gebruiken nu 1 schepje op een fles van 120 cc en ze geeft nauwelijks wat terug. Na een week al verbetering van de groeicurve. Voor de krampjes geven wij infacol. Niet bewezen werkzaam, maar bij haar lijkt het enorm te helpen

4 jaar geleden

Mijn baby van 6 weken poept er heel erg van tot aan doorlekken toe. Pff ga ermee stoppen denk ik

4 jaar geleden

Iemand ervaring in het toedienen bij bv zonder het aan fgekofde melk toen te dienen dus gwn op n lepel bv

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Iemand ervaring in het toedienen bij bv zonder het aan fgekofde melk toen t ...
ik heb een paar dagen gedaan! klein beetje melk afkolven, jbp toevoegen, roeren en snel met een lepeltje aan de kleine geven voordat melk te dik wordt. Hielp vrijwel meteen tegen reflux! Alleen ging mijn zoontje er heel erg veel en waterig poepen🙈🙈 dus na paar dagen ermee gestopt🤷‍♀️