42 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Ikram93

Mijn baby van 6 weken poept er heel erg van tot aan doorlekken toe. Pff ga ...
ja precies, same here. Ik heb het paar dagen gegeven en het was niet te doen zo🙈🙈🙈 we zijn nu ook ermee gestopt.

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Iemand ervaring in het toedienen bij bv zonder het aan fgekofde melk toen t ...
Wij deden het met zo'n medicijnspuit in het mondje spuiten, gewoon te koop bij Kruidvat . Een pipetje kan natuurlijk ook! Lepeltje werd zo'n smeerboel...

4 jaar geleden

Reactie op CADGM

Wij deden het met zo'n medicijnspuit in het mondje spuiten, gewoon te koop ...
Ojaaa natuurlijk goed idee. Dankjewel!!

4 jaar geleden

Reactie op Valentientje

ik heb een paar dagen gedaan! klein beetje melk afkolven, jbp toevoegen, ro ...
Hvl melk kofde je af en gaf je precies aan hvlheid jbpm. ik kolf Namelijk nog maar heel weinig en 15 cc gemiddeld 😑

4 jaar geleden

Reactie op Faar

Hvl melk kofde je af en gaf je precies aan hvlheid jbpm. ik kolf Namelijk ...
op de verpakking stond 25cc voor 1 schepje jbp (zit erbij). Ik kon ook echt geen 25 afkolven😖 dus ik deed per voeding ongeveer +/- 10cc afkolven, helft schepje jbp erin en voordat het dik werd, met een lepel aan mijn zoontje geven, daarna gelijk voeden.

4 jaar geleden

Ik geef BV en onze meid gaf heel veel terug. Sinds week 4 zijn wij JBPM gaan gebruiken icm paardenmelk. Voor elke voeding geven als eerste sapsimplex, daarna geven wij 20cc Nutriton met 1/3 schepje JBPM erin daarna direct door aan de borst. Overdag zelfde riedel maar dan bij twee voedingen klein beetje paardenmelk (probiotica) zodat de darmen sneller geprikkeld worden en de krampjes minder worden. Werkt bij ons perfect en heel eerlijk geen tot bijna geen krampjes, en terug spugen ook heel stuk minder omdat beter blijft zitten allemaal. Maar het is echt per kind denk ik verschillend.

4 jaar geleden

Waarvoor heb je dit advies gekregen als ik vragen mag??

4 jaar geleden

Wij geven de nutrilon waar jbp al bij in zit , werkt beter hier als de losse. Elke ochtend druppeltje olie in de fles voor ontlasting gaat prima

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Waarvoor heb je dit advies gekregen als ik vragen mag??
Voor reflux

4 jaar geleden

Reactie op Ilknuraksu

Voor reflux
Is dit het zeker? Want in een andere topic zeg je dat de kleine overdag niet of moeizaam slaapt. Ik had precies hetzelfde probleem en kreeg ook van alles aangesmeerd door het cb. Wilde mijn kleine niet van alles geven, ook geen johannmeel. Juist vanwege de moeizame ontlasting toen. Ik ben toen hard aan de slag gegaan met het bieden van rust en regelmaat. Zodra ze in ritme kwam (nu 11 weken oud) was het spugen voorbij en dit gaat best goed sinds week 7/8.

4 jaar geleden

Ons meisje heeft in het ziekenhuis gelegen met 8 dagen ivm reflux. Zij raden deze aan. Johannesbroodpitmeel van Goodstuff te verkrijgen bij Holland & Barrett. Daarvan krijgen ze geen obstipatie. Ze is nu 11 weken en ze drinkt en poept fantastisch ;)

4 jaar geleden

Hier zijn we ook overgestapt op nutrilon ar waar ook johannesbroodpitmeel in zit. Om de overstap te doen deden we 1 flesje gewoon nutrilon 1 en er na 1 flesje nutrilon ar en erna weer nutrilon 1 en zo verder tot onze doos nutrilon 1 op was. In het begin had hij ook last met poepen, was zo groene harde drol en erna soms gele poep. Nu na 1,5week poept hij gewoon weer normaal 1 keer per dag moet wel heel hard persen maar is niet meer harde poep

4 jaar geleden

Reactie op Han82

Ons meisje heeft in het ziekenhuis gelegen met 8 dagen ivm reflux. Zij rade ...
Hij is helaas niet meer verkrijgbaar op de website. Enig idee waar ik deze nog kan krijgen?

4 jaar geleden

Ons zoontje van 10 weken krijg giga spuitluiers van Jbp. 10 op een dag. Dus voor ons werkt het niet en zijn we er mee gestopt.

4 jaar geleden

Onze zoon kreeg gigantische spuitluiers en krampjes van Johannesbroodpitmeel. We zijn ermee gestopt en hebben een heerlijk vrolijk ventje terug.

4 jaar geleden

Ons zoontje van 10 weken krijg giga spuitluiers van Jbp. 10 op een dag. Dus ...
Herkenbaar. Dat hadden wij hier ook. Geen 10 op een dag maar wel 6.

4 jaar geleden

Welke fles en flessentut gebruiken jullie voor een fles van 150 ml met 1 schept Johannes broodpitmeel?

4 jaar geleden

Reactie op naomivgorkum

Welke fles en flessentut gebruiken jullie voor een fles van 150 ml met 1 sc ...
De eerste speen, maar je moet niet te lang wachten met geven anders wordt heel dik. Wij geven dit vooraf 20cc warm water, half schepje Nutriton en half schepje JBPM. En dan gelijk borst erachteraan.

4 jaar geleden

Reactie op naomivgorkum

Welke fles en flessentut gebruiken jullie voor een fles van 150 ml met 1 sc ...
Ik gebruik een dr. Brown fles met speen fase 3 voor 120 cc en 1 schep nutriton. Fase 2 zou ook moeten kunnen maar onze dochter weigert dat omdat het te langzaam gaat.. ze is 6 weken oud (gecorrigeerd want 12 weken te vroeg geboren)

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Ik geef BV en onze meid gaf heel veel terug. Sinds week 4 zijn wij JBPM ga ...
Hi welke paardenmelk gebruik jij?