18 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben het in het begin ook gebruikt, alleen onze dochter raakte er ontzettend van aan de diarree.. hadden elke fles een spuitluier.. hebben het 2 weken aan gekeken omdat ze eraan moeten wennen maar werd niks minder dus zijn er mee gestopt en nergens last meer van.. wij deden een klein theelepeltje erbij bij elke fles..

4 jaar geleden

Wij geven het bij elke fles, 4x 180+6, langzaam opgebouwd naar nu 3 schepjes. Sinds ze dit erin krijgt spuugt ze veeeel minder! Dus wij zijn er blij mee

4 jaar geleden

Wij gebruiken het ook al weken. Zou beginnen met een half lepeltje en kijken hoe dat gaat. Dan kan ze er aan wennen en daarna eventueel verhogen. Wij gebruiken nu op een fles van 210+7 twee schepjes jbp. Heeft geen last van andere ontlasting.

4 jaar geleden

Wij gebruiken de Hero comfort+ voeding, daar zit het al in verwerkt. Zit je ook niet met extra schepjes jhbpm te rommelen. Werkt perfect! Niet meer gespuugd hier :)

4 jaar geleden

Wij gebruikten het een paar maanden. Zijn nu overgestapt op nutrilon A.R.. Hij begon opeens toch weer te spugen met jbpm en van extra toevoegen kreeg hij krampjes. Deze voeding werkt voor hem perfect. Hij is er niet extra van aangekomen trouwens!

4 jaar geleden

Wij gebruiken voor onze dochter al sinds dat ze 2 maanden is hero comfort+ hier zit jbpm in verwerkt, in het begin moeizame ontlasting maar was puur omdat ze moest wennen aan fv.. deze voeding helpt super voor haar en spuugt nog amper 😊

4 jaar geleden

Reactie op Mlis

Wij gebruikten het een paar maanden. Zijn nu overgestapt op nutrilon A.R.. ...
In A.R. zit ook geen jbpm maar nu is de verhouding beter!

4 jaar geleden

Wij hebben het zelfde probleem hier. Bij mijn zoontje heb ik echt van alles geprobeerd. Nu gebruiken we de hero comfort+ hier spuugt hij ook nog van maar dat hebben we maar geaccepteerd... Toen wij de jbpm gebruikten was het echt een drama. Op begin dachten we yes het helpt, maar nee niet echt het spugen werd ook wel iets minder maar dan kregen we te maken met obstipatie. Als je dochtertje goed groeit en niet echt last heeft van het spugen zou ik het niet doen..

4 jaar geleden

Reactie op Marina457

Wij gebruiken de Hero comfort+ voeding, daar zit het al in verwerkt. Zit je ...
Zijn jullie daar in 1 keer op overgestapt of langzaam aan gemengd met de normale voeding

4 jaar geleden

Wij hebben ook als advies van cb jbpm te gebruiken. Zij gaven aan die van tammi te gebruiken. Ze zeggen dat van deze de baby's geen last hebben van obstipatie. Maar of onze zoon daar geen last van heeft.. Hij heeft nu om de drie dagen ong een poepluier. We houden de verhouding aan die op het potje staat en elke fles.

4 jaar geleden

Hey, ik gebruik al een aantal maanden johannesbroodpitmeel! Mijn zoontje is nu 5 maanden. Die doe gewoon bij elke fles een half schepje. Wij gebruiken die van de Kruidvat. Het spugen was flink verminderd, zo nu en dan kwam er nog wel een wat uit. Ze zeiden tegen mij dat ik zelf een beetje moet passen en meten hoeveel ik in de fles ging doen. Dus beetje aankijken, ik begon eerst met 1 hele afgestreken schep. Nu we ook vaste voeding geven; fruit en groente, spuugt hij eigenlijk nooit meer! We doen wel nog elke fles jhp in elke fles.

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Wij hebben ook als advies van cb jbpm te gebruiken. Zij gaven aan die van t ...
Niet elke baby poept elke dag, dat gaf mijn kraamverzorgster aan. Maar misschien toch iets minder in de fles doen. Mijn zoontje poep soms wel 2 dagen achter elkaar en de andere keer om de dag en dan 1 of 2 keer per dag.

4 jaar geleden

Wij gebruiken het ook voor onze tweeling. In het begin spuugden ze allebei,nu alleen mijn dochter nog. Ik gebruik bij elke voeding van 180 ml water 2/2.5 schep pitmeel. De hoeveelheid is afhankelijk hoeveel ze nodig heeft. Je mag 2 schepjes pitmeel per 100 ml water gebruiken dus voor 180 ml water mag je bijna 4 schepjes pitmeel gebruiken. Dus afhankelijk hoeveel ze zelf nodig heeft, gewoon even testen met aantal schepjes. Wij gebruiken voeding en pitmeel van de Kruidvat en bevalt prima.

4 jaar geleden

Onze dochter (20 weken) is al vanaf het begin aan het jbpm, wij begonnen met een klein beetje, daarna opgebouwd naar een halve schep toen de flessen groter werden. Dat bleek bij ons voldoende. Wat de meeste al zeggen je moet er zelf een beetje mee spelen. Als ze niet te veel spuugt zou ik met een beetje beginnen en niet gelijk een hele schep oid. Het kan ook de ontlasting gaan beeinvloeden namelijk. En die van ons had daar in het begin wel een beetje last van dat het moeilijker ging...

4 jaar geleden

Ons zoontje krijgt op aanraden van de kinderarts in 't ziekenhuis bij elke fles 2,4 procent Nutriton. In het begin spuugde hij namelijk ook al z'n voedingen uit. Nu we dit nauwkeurig afwegen gaat het goed. Hij krijgt nu ook 180cc voeding plus 4,32 gram Nutriton. Succes ermee!

4 jaar geleden

Wij zijn met 4 maand ook begonnen met jbpm. Hij had er opzich fysiek geen last van maar ik moest hem zeker 7 keer per dag schone kleertjes aan doen. En dan dacht ik nog vaak: kan nog wel. Ik was het spuugzat (haha)... over op jbpm, nooit meer last gehad van spugen. Hij heeft nog wel oprispingen maar het hindert hem niet.

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Wij hebben het in het begin ook gebruikt, alleen onze dochter raakte er ont ...
Die van ons ook. Op 1 dag 9 spuitluiers. Meteen mee gestopt. Dan maar spugen. Gaat vanzelf over. 🙈

4 jaar geleden

Hier al een paar maanden: bij elke fles van 150 doe ik 1,5 schepje Nutriton bij. Heb geprobeerd om af te bouwen maar toen begon ze opnieuw te spugen. Dus dan maar aanhouden. En mijn dochter heeft elke dag minstens 1 (normale) poepluier. En komt er niet door aan, ze is zelfs tamelijk fijn. Zo te lezen aan de reacties zijn de ervaringen heel uiteenlopend en ga je denk ik zelf moeten zoeken wat werkt bij je kind. Veel succes alleszins!