87 Reacties

3 jaar geleden

Hier was de motoriek ook snel. Kroop met 6,5 maand en liep met 11,5 maand. Hij kan ook wel wat woordjes zeggen: Aap, eten, boot, buiten, echt?(dit klinkt wel nog grappig), bah, mama papa kan hij wel zeggen maar zegt het niet heel vaak. Hij begrijpt ook veel. Als ik bijvoorbeeld zeg, de poes die doet miauw, dan zoekt hij onze poes haha. Als ik olifant zegt doet hij een olifantje na. En als ik vraag waar meneer beer of nijntje is gaat hij zijn knuffeltje halen. Als ik dan vraag of nijntje een knuffel krijgt, knuffelt hij nijntje.

3 jaar geleden

Hier loopt ie nog niet los en zegt ook nog niet echt iets van woordjes hoor. Papapapa dadada mamamama die die die... Of heel hard hé als hij opa ziet 😂

3 jaar geleden

Reactie op Thamar92

Hier loopt ie nog niet los en zegt ook nog niet echt iets van woordjes hoor ...
Hier ook niet 😅. Sinds 1,5 week soms een paar stapjes als we hem neerzetten en roepen, maar niet uit zichzelf. En zegt nog helemaal niets, brabbelt wel maar geen papa of mama of iets 😬. Aai af en toe en een tijdje geleden bah maar dat lijkt hij nu ook weer vergeten. Hij is nu net 15 maanden.

3 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Hier ook niet 😅. Sinds 1,5 week soms een paar stapjes als we hem neerzett ...
Op mama na hier en soms lijkt het op papa. Ligt het denk ik toch aan onze 2-2😅

3 jaar geleden

Reactie op Diana78

Op mama na hier en soms lijkt het op papa. Ligt het denk ik toch aan onze ...
Hahaha ja, je zou het bijna zeggen. 😂😂

3 jaar geleden

Hier kletst ze ons de oren van het hoofd🙈😂 Alles is mooi en staan(taan), na buiten bal papa mama Mies Luna fiets(iets) schoen (oen) sok, drinken (dlinken) eten, ham, ei, stap, bel, boem, kam oef en ga zo maar door... veel liedjes neuriën/zingen I love it😍 en ook wel handig als ze iets wil

3 jaar geleden

Ons zoontje begrijpt heel erg veel en zegt "bawl" (bal) en echt de hele tijd "auto" maar zegt dit echt tegen alles! "Dada" zegt hij al langer en zegt dit ook als we zeggen dat we weg zijn of we gaan slapen. Zwaait dan ook steeds. Hij brabbelt de hele tijd en zegt dan de woordjes door elkaar. Eigenlijk babbelt hij bijna de hele tijd...😅 Motoriek was hij heel snel. Kroop op 6m en stappen deed hij met 10,5m...

3 jaar geleden

Auwto - als ze in de auto zit. Etehhh- als ze wilt eten. Mama, papa- zegt ze helaas niet vaak, alleen als ze wilt slapen 😩. Waaauw - als er een pakketje binnenkomt. En verder wat gebrabbel, probeert zo een beetje alles na te praten.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is vandaag 16 maand en zegt alleen mama als het volgens hem te lang duurt voor ik hem uit zn bed haal.. maar dat is tot nu toe nog maar 3 keer gebeurd. Mama moet soms ook even naar het toilet 🤷‍♀️😂 Hij heeft nog nooit iets gezegd als ik of iemand anders bij hem was. Ik krijg vaak opmerkingen te horen zoals: praat hij nu nog steeds niet?! O hij is wel lui dat hij nog niet praat! Of je verwent hem te veel en daardoor vind hij dat hij nog niet hoeft te praten.. Het maakt me soms onzeker, maar ergens denk ik dat hij wel begint te praten als hij er klaar voor is. 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Mayk

Mijn zoontje is vandaag 16 maand en zegt alleen mama als het volgens hem te ...
Wat een nare opmerkingen krijg je naar je hoofd geslingerd. Ieder kindje doet het op z'n tijd. Niet aan jezelf gaan twijfelen hoor :)

3 jaar geleden

Reactie op Mayk

Mijn zoontje is vandaag 16 maand en zegt alleen mama als het volgens hem te ...
Hier een dochtertje van 15 maand.. begint nu net iets te brabbelen etc.. maar lopen ho maar.. wat een nare opmerkingen zeg, bahh.. ieder kindje doet het op zijn of haar manier en tijd.. laat je vooral niet onzeker maken door die mensen..

3 jaar geleden

Onze zoon klets al erg veel, mama, papa, oma, opa, klok, fiets, auto, bah, nee, ja, bah, klaar, koe, appel, varken, drie. Sinds een week loopt hij ook rond in huis, en is nu helemaal tevreden en op onderzoek uit 😍

3 jaar geleden

Ons zoontje roept al specifiek papa en mama, niet altijd maar als hij ons ziet. Woordjes zoals die? En dan wijst die het aan. Bijv z’n fles, zegt die dan die? Hij begrijpt ook dingen zoals boekje lezen? Dan pakt die een boek. Of waar is Suki? Dan kijkt die om zich heen en zoekt die onze poes. En dag dag zegt die zelf als we ergens weggaan en ik pak hem op. Hij loopt nu ongeveer een maand en is nu bijna 15 maanden oud.

3 jaar geleden

Mijn zoon is nu 15 maand en begint net wat verstaanbare woordjes te brabbelen, auto, hoef (woef) die da, wa is da (wat is dat), beppe (fries voor oma) pape (pake/opa) t hoeft van mij niet te snel, houden ze nooit weer op hahaha

3 jaar geleden

Ons meisje kan al wel wat woordjes zeggen en begrijpt ook dat als ze een foto van bijvoorbeeld een appel ziet dat het een appel is. Auto zegt ze als we naar de auto lopen. En andere auto's geparkeerd ziet staan, dan wijst ze en zegt auto. Verder papa en mama, koek, poes, daar, sok, boek. Bij ggd zeiden ze afgelopen week dat het veel is, maar dat het nog niet hoeft op dit moment. (Ze is nu 15 maanden) We hebben veel met haar gelezen en dat werkt erg goed en ze vind dat ook leuk. Verder loopt ze nu ongeveer een maandje los. Ze heeft lange tijd langs bank en loopwagentje gelopen.

3 jaar geleden

Mama, dada en bah...Hij liep met 13 maanden. Begrijpen doet hij ontzettend veel dat is dan weer wel makkelijk hahaha. Vooral als iets niet mag met zijn vingertje meedoen

3 jaar geleden

Sinds deze week zegt hij Nijn (=nijntje) & Luie (=luier). Zo schattig.

3 jaar geleden

Hier is het ook nog beperkt op 13,5 maand “mama,papa,baba(haar oma) tuta (soms op haar tutje) en nu heel recent heel spontaan met de vinger wijzen en zeggen “kek is “ (kijk is) we zijn van Antwerpen dus weet niet of dat kek is snel zal wijzigen 🤣

3 jaar geleden

Ze kunnen of snel lopen of praten maar beide kunnen ze bijna nooit. Mijn dochtertje was 5/6 maand toen ze mama en papa kon zeggen. Tot dat ze het staan ontdekte het praten was meteen afgelopen en bleef alleen nog brabbelen. Nu kan ze sinds ze 13,5 maand is zelfstandig lange stukken lopen en bogen ze weer met haar spaak zoals bah, nee ,ja ,die. Nu vandaag is ze 15 maanden oud en zei ze afgelopen zondag voor het eerst weer echt mama😍🥰❤

3 jaar geleden

Reactie op Jacinta

Ze kunnen of snel lopen of praten maar beide kunnen ze bijna nooit. Mijn do ...
Ze begrijp best veel zoals klappen en bij hoera gaan haar armpjes omhoog.