87 Reacties

3 jaar geleden

16 maand en heel veel praatjes in zijn eigen taal, maar hij “praat” nog steeds niet, geen papa/mama, alleen vis! Voor nu nog geen probleem, hij begrijpt alles heel goed alleen kan het nog niet omzetten naar woorden. Ik maak me voor nu nog geen zorgen er om. Zijn er meer die nog niet praten?

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

16 maand en heel veel praatjes in zijn eigen taal, maar hij “praat” nog ste ...
Jahoor hier alleen "die", "ja" (en dan knikt ze sinds kort ook) en iets dat lijkt op het woord eten, maar dat is het. En soms mamamamamama maar ik twijfel of dat over mij gaat 😅

3 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Jahoor hier alleen "die", "ja" (en dan knikt ze sinds kort ook) en iets dat ...
Hahaha omg echt precies hetzelfde hier!🙈 begrijpt zij wel ook alles heel goed.

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Hahaha omg echt precies hetzelfde hier!🙈 begrijpt zij wel ook alles heel g ...
O ja wel leuk als ze je begrijpen he. Hier gaat dat steeds beter. En over dat praten: onze zoon (nu 5) was heel vroeg en snel met praten, enorme woordenschat, maar hij kletst sindsdien ook de hele dag de oren van je kop. Een beetje minder kan geen kwaad 😏😅

3 jaar geleden

Hier een kleine dame van ruim 16 maand die zegt papa mama opa oma aai poes, nijn, stoel, koe etc.. ze kan alleen nog niet lopen.. Onze zoon van nu 3.5 kon al heel snel heel goed praten en lopen en lult je nu ook de oren van de kop haha 🙈

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

16 maand en heel veel praatjes in zijn eigen taal, maar hij “praat” nog ste ...
Mijn zoon is 17 maanden. Brabbelt in z'n eigen taal de hele dag. Zegt verder nee en ja, mama en mmmma wat oma betekent. Voor alle dieren heeft hij een universeel geluid. (Kusgeluidje) en voor auto heeft hij ook een geluid. Voor alle andere objecten gebruikt hij de term bah. 😀 Hij loopt, lees rent... sinds 14 maanden. Kan traplopen en klimmen... komt goed!

3 jaar geleden

Onze zoon (16 maanden) heeft zo zijn eigen taaltje 😂 Maar dus nog niks specifieks. We spreken thuis Engels (en dan Nederlands in de crèche en zo). Heeft er volgens mij ook wel wat mee te maken…

3 jaar geleden

Mijn meisje is nu 16 maand en zingt liedjes mee van nijntje zegt auto zegt dagmama doet in de manenschijn dansen onthoud ook alles heel goed ook tellen 1 t/m 10 zegt ze na alleen ze telt zelf van 1 tot 3 noemt al heel veel namen en eigenlijk probeert ze echt alles wat ik zeg na te praten maar ik moet zeggen zij was met alles heel snel voordat ze 1 was liep ze al

3 jaar geleden

Reactie op alie1995

Mijn meisje is nu 16 maand en zingt liedjes mee van nijntje zegt auto zegt ...
Mijn zoontje zegt van de cijfers alleen de “8”. Heel grappig als we tot 10 tellen en hij helemaal blij is als hij na “7”, “AT” kan roepen.

3 jaar geleden

Reactie op alie1995

Mijn meisje is nu 16 maand en zingt liedjes mee van nijntje zegt auto zegt ...
Haha wow!! Leuk zeg! Het is hier nog steeds alleen "da" 🤣

3 jaar geleden

Hier 17 maanden en 2 weken. Ze begrijpt echt al een heleboel maar veel meer dan gebrabbel komt er niet uit. Wel papapapa... en mmmmmama maar verder nog niet. Ze loopt wel als een malle :-)

3 jaar geleden

Reactie op Charlotte85

Hier 17 maanden en 2 weken. Ze begrijpt echt al een heleboel maar veel meer ...
Hier precies hetzelfde! En ze kan heel goed duidelijk maken wat ze wil met aanwijzen en die die die roepen ;-)

3 jaar geleden

Hier een zoontje van bijna 18maanden (2aug), maar zegt nog niet veel, die, hap, papa en mama(maar zegt dit nu bv al weken niet meer) zegt op zijn manier klaar, en gilt naar vogels, doet knor knor na, zegt ey door de telefoon en schud heel hard nee met zijn hoofd. Wel begrijpt hij heel veel, maar praten heeft hij geen zin in denk ik. Lopen deed hij vanaf 12 maanden.

3 jaar geleden

Reactie op Ana88

Hier een zoontje van bijna 18maanden (2aug), maar zegt nog niet veel, die, ...
Hier lijkt mijn zoontje ook ineens weer van alles vergeten. Hij zegt nu alleen nog wow (als hij een vrachtwagen ziet, iets op zijn vork prikt of als het zoals vandaag ineens hard regent buiten) en papa. Ja en nee lijkt hij vergeten, schut alleen nog nee met zijn hoofd. Hij is nu 17,5 maand.

3 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Hier lijkt mijn zoontje ook ineens weer van alles vergeten. Hij zegt nu all ...
Haha hier ook! Eerst was het: Woord 1: Mama, 30-10 Woord 2: Papa, 11-4 Woord 3: Appel, 8-5 Woord 4: Dicht, 27-5 Woord 5: Die, 28-5 Woord 6: Hap, 16-6 Woord 7: Ronaldo tijdens het voetbal, 19-6 Zo 2 woordjes van de 1 op de volgende dag, en nu alleen met moeite soms papa of mama. Maar voor je het weet gaan ze een spurt maken en denk je kan je ook ff 10 sec je mond houden 😜😄😉

3 jaar geleden

Oh ja nu soms heel bijdehand neeh😌als ik vraag wil je nog wat eten

3 jaar geleden

Oh wat een heerlijke fase! Zo fijn dat ze met woorden duidelijk kan maken wat ze wel en niet wil, wie en wat ze ziet 🥰 ohhh en de kusjes die ze languit geeft: muaaaahhh 💋

3 jaar geleden

Mijn zoontje van bijna 17 mmd zegt vooral "vlag" en wijst er ook naar, verder zegt hij vogel, bal, boom, fles, broek, sok, papa, nee, die, klok

3 jaar geleden

Mijn zoontje zegt al, mama papa opa oma tante en oompie, patat, ijs, koek, brood , bad , bal vogel waf waf, poes en nog veel meer hij begrijpt ook.alles wat ik tegen hem zeg

3 jaar geleden

Reactie op Soebii

Oh wat een heerlijke fase! Zo fijn dat ze met woorden duidelijk kan maken w ...
Dat luid kusjes geven doet onze meid ook! Bij ons en ook bij haar knuffeltjes, maar ook bijvoorbeeld de tafel en de bank.. hahaha