10 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje doet het ook .. brood eet hij zelf als ontbijt en lunch, maar ik moet wel stukjes aangeven. Als hij zijn mond vol heeft gaat hij met de rest gooien. Zijn koekjes, rozijntjes en vlees eet hij ook zelf, dat vind hij te lekker om mee te gooien. Vlees knijpt hij wel fijn 🤷‍♀️ Ik geef dus zelf stukjes aan en probeer eens in de paar dagen een stukje extra te geven. Als hij daar mee gooit krijgt hij de aankomende dagen weer 1 stukje per keer.

3 jaar geleden

Hoe oud is jouw dochtertje? Hier gaat het sinds 2 a 3 maanden zeer vlot.. Ze eet boterhammen in reepjes, geen kleine stukjes.. En ook haar patatjes en groentjes worden in iets grotere stukken gesneden zodat ze het echt kan vastnemen.. Wortel, courgette, zoete aardappel,... worden in frietjes vorm aangeboden.. Ook het fruit gaat hier zo..

3 jaar geleden

Hier eet de kleine sinds hij in 11 maanden ja zelf met de handjes. Dat gaat verrassend goed. Sinds dien is het gezellig aan tafel ipv jengelen van ongeduld. Ja, hij gooit wel eens wat op de grond, ja het is 1 grote smeerboel en dat maakt me allemaal niks uit. Ik geef er ook altijd een lepel of een vork bij maar ik forceer niks. Soms wil hij scheppen maar het lukt nog niet. Als zijn motoriek goed genoeg is komt dit vanzelf.

3 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Hier eet de kleine sinds hij in 11 maanden ja zelf met de handjes. Dat gaat ...
Hier hetzelfde, af en toe na het eten maar meteen onder de douche😉

VRIEND

3 jaar geleden

Het gaat in de mond, maar ook op de grond, in het haar, in de oren... het wordt uitgebreid geïnspecteerd voordat het de mond in gaat. Groente plat slaan, ook leuk. Sinds deze week smeert ze de boel ook heel goed aan der broek af, da's pas nasty (ze heeft der knieën ontdekt ofzo). Het is regelmatig een puinhoop. En een andere keer eet ze alles op zonder ook maar iets te laten vallen oid... Maar ze eet super goed en ze geniet ervan! Wat wel scheelt is dat we een hond hebben. Die ruimt op, wij dweilen na 🤷 en als het echt in der haar zit moet ze in bad. Als we niet opletten trouwens doet ze der bord op der hoofd 🤡 Op de foto pasta spinazie, en bloemkool-broccoli-zoete aardappel. Helemaal opgegaan, beetje spinazie na-gelepeld 💪

3 jaar geleden

Mijn zoontje eet vanaf dat hij 8 maanden is avond eten zelf. Daarvoor al een keer begonnen met brood. Hij is nu 1 en eet het wel met z'n handen. Kwark met een lepel gaat aardig maar verder nog niet. Op de grond gooien doet hij alleen als hij genoeg gehad heeft, dan gaat hij er mee spelen. Als hij nog honger heeft eet hij het wel gewoon op.

3 jaar geleden

Mijn zoontje eet al een aantal maanden alles zelf met z’n handen! Van de week was een vriendinnetje oppassen en ze stuurde me een filmpje; tot me grote verbazing at hij met een vorkje😧😧

3 jaar geleden

Mijn dochter eet vanaf de eerste hapjes zelf. Ja je moet niet bang zijn om zooi te krijgen, maar het is enorm goed voor de motoriek en het zelf ontdekken van eten. Ik geef alles in vuistgrote stukken of repen, of gewoon kleine stukjes zoals bijvoorbeeld een druif door de midden gesneden.

3 jaar geleden

Mijn dochter vond de lepel heel interessant. Eet nu toetje netjes met een lepel. En stukjes fruit met vorkje. Maar avondeten is soms lastig, dit doet ze soms lekker met der handen haha. Oefent baart kunst 🤣👏

3 jaar geleden

Reactie op Claudia28H

Mijn dochter vond de lepel heel interessant. Eet nu toetje netjes met een l ...
Klinkt als een droom hahaha. Mijn zoon gooit met zijn bord... eet het liefst alle stukjes brood tegelijk op. En kan nog niet scheppen. Als ik hem de lepel geef met iets erop kan hij het wel. Ik wacht rustig af en veel oefenen