49 Reacties

4 jaar geleden

Wij wachten er nog even op. @Ilse90 wij zitten met hetzelfse probleem. Wij hebben een pasgeboren zoontje die naar de opvang zou gaan. We hebben besloten om er nog even mee te wachten. We willen niet dat hij als een soort proefkonijn wordt gebruikt.

4 jaar geleden

Reactie op jansen-42

Blijkbaar ben ik de enige die niet als n klein kind staat te janken dat dr ...
Hmm.. ik denk dat dat voor elk kind anders is. Voor mijn zoontje zal het wel degelijk wennen zijn. Gelet op de coronacrisis zijn wij heel veel alleen samen thuis geweest. Daardoor is hij nu niet veel prikkels gewend. Wij zijn nu langzaam weer wat contacten aan het opbouwen en je merkt echt dat een middagje op bezoek ergens vermoeiend voor hem is. Een langzame opbouw is dus wenselijk en mijns inziens ook heel belangrijk. Hij is daarnaast ook al best eenkennig dus dat moeten we ook nog even afbouwen 🤣 Hij gaat vanaf 1 juli dus gelukkig hebben wij hier nog even de tijd voor. Wel prettig voor jou dat je er geen moete mee hebt > hier zullen wel wat tranen vloeien ben ik bang 😅.

4 jaar geleden

Reactie op jansen-42

Blijkbaar ben ik de enige die niet als n klein kind staat te janken dat dr ...
Ik heb ook niet staan huilen (tot lichte verbazing van mijn man). Ik vond het wel heel erg spannend, de eerste wen ochtend. Daarna had ik nergens meer last van. Ik ben ook heel blij om weer te kunnen werken.

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Hmm.. ik denk dat dat voor elk kind anders is. Voor mijn zoontje zal het we ...
Hier is m'n zoon aan 't wennen terwijl ik nog niet aan 't werk ben. Ook om de reden dat hij weinig prikkels is gewend. Ik was laatst 2 dagen achter elkaar bij familie geweest en de 3e dag was het alleen maar huilen.. Overprikkeld? Zou zomaar eens kunnen.. Vandaag 1e wen ochtend bij de gastouder. Hij vond het leuk en heeft daar zelfs al boven in de ledikant geslapen. Ik heb ook overigens niet gehuild. Heb lekker heel m'n huis staan boenen met harde muziek op, was stiekem best ff lekker👍😉

4 jaar geleden

Reactie op jansen-42

Blijkbaar ben ik de enige die niet als n klein kind staat te janken dat dr ...
eens, daarbij is de opvang goed voor, stuctuur en ontwikkeling van je kindje dus bij ons gaan ze zeker. wij hebben ook nog een oudere dochter van 2,5 en die is okk helemaal gek van de meiden en ze spelen lekker met andere kindjes wat juist in de afgelopen periode heel erg gemis is geweest. en ja..het is even wennen dat je je ineens niet meer 24/7 ziet maar sinds ik weer aan het werk ben(werk 3 dagen) voel ik me veel gezellig, gezonder en kan ik een veel betere moeder zijn..dus ik ben alleen maar heel blij dat ze naar de opvang gaan. en ik geniet dsn juist extra van mjjn vrjje dag. ik ben verpleegkundige en toen ze naar de noodopvang gingen was het ook goed geregeld.

4 jaar geleden

Ik ga 1 juli pas weer aan het werk dus mag nog even genieten van mijn verlof. Onze dochter gaat straks eerst 2 en daarna 3 dagen per week naar de kinderopvang. Ik zie daar niet zo erg tegenop als destijds met onze zoon. Ik weet nu hoe heerlijk die tijd daar is voor ze, ze leren ontzettend veel. Ben overigens ook wel benieuwd hoe onze dochter zal reageren op de drukte. Ze kent alleen ons drieën nu. Maar dat komt vast goed. Voor corona ben ik minder bang nu, we gaan ermee moeten leren leven. Angstig binnen blijven zitten tot er een vaccin is wil ik niet. En ja ik kijk ook erg uit naar een dag enkel hoeven nadenken voor mezelf :-) en weer lekker werken straks.

4 jaar geleden

Maken jullie geen zorgen over het coronavirus?

4 jaar geleden

Ik heb mijn dochter deze week voor het eerst naar de opvang gebracht. Ik denk dat het nu een goed tijdstip is om aan andere mensen te wennen. Het lijkt me lastig voor haar om haar naar de opvang te brengen als ze helemaal gehecht is aan mij. Ik denk dat het ook heel goed is voor haar ontwikkeling om andere prikkels te krijgen. Nee ik ben eerlijk gezegd niet zo bang voor het coronavirus. Baby's lijken en niet vaak ziek te worden en als ze besmet raken is het beloop mild.

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Maken jullie geen zorgen over het coronavirus?
Jawel, maar ik maak me ook zorgen over meningitis, mazelen, rode hond, bof, waterpokken, RS-virus en nog een aantal. Want tot ze alle vaccinaties heeft gehad zijn sommige van deze ziektes nog steeds dodelijk. Corona is gewoon de zoveelste virus waar ik me zorgen over maak. Ze is nu 4 dagen naar de opvang geweest en ik zie haar voor mijn ogen groeien. Ze krijgt daar zoveel meer uitdaging dan ik haar kan bieden als ik ook tegelijk moet werken. Ze vind het daar fantastisch. Daardoor weet ik dat het de juiste keuze was. Daarnaast houden we haar temperatuur nu gewoon extra in de gaten. Als geruststelling voor mij.