12 Reacties

2 jaar geleden

Het kan ook zo zijn dat hij last heeft van de 2e kiezen. Ik herken het niet. Ik snap je zorgen wel. Zou ik ook hebben. Als je zoon verder goed reageerd en er geen last van heeft, dan zou ik zeggen dat zijn lichaam op die manier zich uit tegen een ziekte. Succes. Hoop dat het is wat ik heb geschreven.

2 jaar geleden

Hier ook vaak koorts en veel huilen. Bleken haar oortjes te zijn. Ze krijgt nu buisjes. Gaat hij ook naar een kinderdagverblijf? Daardoor heeft mijn dochter ook vaak koorts

2 jaar geleden

Reactie op Janneke de Bruijn

Hier ook vaak koorts en veel huilen. Bleken haar oortjes te zijn. Ze krijgt ...
Ja gastouder. Oortjes vorige keer nagekeken. Klein beetje rood naar geen ontsteking. T is echt tobben

2 jaar geleden

Herkenbaar verhaal. Mijn zoontje van 21 maanden heeft ook heel vaak koorts. Hij heeft heel lang om de week koorts gehad. Duurt ook steeds heel lang, minimaal 5 dagen en daaromheen dan nog verhoging. Zo zijn we dan vaak een week tot anderhalve week in de weer met ziek/niet lekker zijn. Meestal in combinatie met een flinke verkoudheid en hoesten, maar kindjes van vriendinnen zijn met vergelijkbare klachten na 2 daagjes koorts altijd wel weer op de been. Hij heeft zelfs een tijdlang (ongeveer 8 weken) elke dag verhoging gehad: elke dag 37.2-37.4, terwijl hij toen nergens last van had. Huisarts heeft al meerdere malen gekeken naar oortjes en longen beluisterd, maar daar is niks mis mee. Uiteindelijk hebben wij een afspraak met de kinderarts in het ziekenhuis gehad. Die gaf aan dat als er verder geen alarmbellen zijn (hij is vrolijk, eet en drinkt goed, groeit goed) dit ondanks dat het niet 'de norm' is toch geen reden tot zorg is. Dit zal de manier zijn waarop zijn lijfje met virussen en infecties omgaat. Zijn lijfje reageert daar blijkbaar wat heftiger op, met vaker en langere koortsperiodes als gevolg. Overigens gaat het nu al 2 maandjes wat beter. Minder koorts en minder vaak ziek. Hopelijk is dit blijvend!

2 jaar geleden

Reactie op Sfm

Herkenbaar verhaal. Mijn zoontje van 21 maanden heeft ook heel vaak koorts. ...
Oh dit is heel herkenbaar hoewel het bij ons iets minder heftig verloopt. Dank voor het delen! En hopelijk houdt de stijgende lijn aan!

2 jaar geleden

Onze zoon heeft ook heel vaak koorts hebben nu antibiotica gekregen ervoor hij gaat ook naar het kdv

2 jaar geleden

Wij hebben hier precies hetzelfde. Huisarts gaf bij ons aan dat het de leeftijd is en het weer.. We zijn wel extra vitamine gaan geven, kijken of dat wat doet. Succes iig!

2 jaar geleden

Reactie op Sabbie1991

Wij hebben hier precies hetzelfde. Huisarts gaf bij ons aan dat het de leef ...
Welke vitaminen geven jullie behalve de vitamine d druppels. Ik heb alleen de gunmies voor 3 jaar en ouder voor mijn zoon.

2 jaar geleden

Hier ook super herkenbaar. Mijn zoontje (21 mnd) heeft zeker 1 keer in de maand een periode van ziek zijn. Dit duurt dan direct een week, waarin vele dagen met koorts, hoesten en verkoudheid. Elke keer weer naar de huisarts aangezien ik 5 dgn koorts voor zo'n mannetje niet goed vind. Steeds heeft hij weer een nieuw virus opgepikt. Longen, oren zijn elke keer goed. Voor nu een afspraak bij een homeopathisch arts gemaakt, wellicht heeft zij wat tips voor extra weerstand.

2 jaar geleden

Hier ook. Elke keer met de tanden was het raak. Daarnaast nog een paar keer keel en oorontstekingen gehad.... hoop dat het nu een beetje wegblijft.

2 jaar geleden

Reactie op UBEK

Welke vitaminen geven jullie behalve de vitamine d druppels. Ik heb alleen ...
Wij hebben vloeibare gekocht van Davitamon.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ik heb ook het idee dat ons zoontje om de week wel weer ziek is. Toen ik dit bij het consultatiebureau aangaf werd me daar verteld dat als je kind 5 dagen per maand "gezond" is en geen klachten heeft, dat je dan goed zit. Dus dit verbaasde me wel, want 5 dagen is natuurlijk erg weinig. Laten we hopen dat ze snel een goede weerstand hebben opgebouwd en dat het allemaal voorbij gaat! Vooral de nachten vind ik dan heftig, met die koorts etc.