10 Reacties

3 jaar geleden

Ik herken dit ook heel erg! Mijn dochtertje vindt het ook vaak grappig als ik nee zeg. Ik probeer wel op dezelfde manier nee te zeggen, en haar dan 3 meter verderop te zetten, zodat ze leert dat nee betekent dat iets niet mag. Ik begreep van het CB dat boos zijn voor haar nu nog een nieuwe emotie is, daarom vindt ze het grappig. Ze schijnt nog niet te begrijpen wat nee inhoudt. Ik merk nu wel steeds vaker dat als ik nee zeg en haar 3 meter verderop zet, dat ze moet huilen. Ik denk dus dat ze nu gaat begrijpen dat nee echt nee is en dat dan iets niet mag. Bij ons is het met het pakken van onze mobieltjes, afstandbediening, planten slopen inderdaad en wijnflessen uit het wijnrek pakken. Ik denk dat het een kwestie is van volhouden, en wel boos kijken als je nee zegt. Dan gaat hij op een gegeven moment begrijpen wat nee betekent.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje van net 1 doet dat ook. Wanneer ik haar corrigeer, begint zij te lachen. Ik denk dat dit komt omdat zij onze reactie nog niet begrijpen, voldoende kunnen interpreteren. De herhaling vinden ze ook leuk: "als ik dit doe, dan doet mama zo. Laat ik het nog eens doen, kijken wat mama dan doet." Ik zou wel blijven corrigeren, er komt vanzelf een moment dat ze jouw reactie gaan begrijpen.

3 jaar geleden

Haha zoo herkenbaar! Onze zoon doet het ook! Gewoon vol blijven houden... Ze gaan het vanzelf leren🤭

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. Hier werkt het om het gedrag wat je niet wil te negeren. Dan vindt ze het niet meer leuk en gaat iets anders doen. Tenzij ze natuurlijk iets doet wat echt gevaarlijk is, dan haal ik haar uit de situatie en zet haar eventueel in de box als ze het blijft herhalen. Als ze in de buurt van de verwarming komt hoef ik alleen maar au te zeggen en dan gaat ze weg. Maar het blijft natuurlijk leuk om mama uit te dagen en dingen te doen die niet mogen 🙈

3 jaar geleden

Onze dochter van 1 moet altijd hard lachen als onze zoon van 5 huilt. Volgens mij overzien ze gewoon nog niet wat het betekent. Komt wel goed.

3 jaar geleden

Hier lijkt het soms ook een spelletje. Ze kunnen de betekenis nog niet helemaal vatten. Wanneer we boos neen zeggen begint het zoontje ook te lachen. Na 2 tot 3 keer zetten we hem op de grond of verder weg van wat hij niet mag doen. Hij begint dan even te zeuren maar ziet al gauw iets anders om zich bezig te houden.

3 jaar geleden

Ik denk dat dat allemaal heel normaal idd is. Ze merken dat iets een reactie uitlokt, maar wat die reactie precies inhoudt snappen ze nog niet. Dat is een kwestie van leren. En de 1 leert dat sneller dan de ander, maar ik denk ook net als wat Melz222 zegt dat na een paar keer het negeren misschien beter werkt. Houd je hoofd koel, het is een leerproces, voor hun maar ook voor ons. Dat ze het echt gaan begrijpen komt wel.

3 jaar geleden

Ik denk dat dat allemaal heel normaal idd is. Ze merken dat iets een reactie uitlokt, maar wat die reactie precies inhoudt snappen ze nog niet. Dat is een kwestie van leren. En de 1 leert dat sneller dan de ander, maar ik denk ook net als wat Melz222 zegt dat na een paar keer het negeren misschien beter werkt. Houd je hoofd koel, het is een leerproces, voor hun maar ook voor ons. Dat ze het echt gaan begrijpen komt wel.

3 jaar geleden

Ik denk dat dat allemaal heel normaal idd is. Ze merken dat iets een reactie uitlokt, maar wat die reactie precies inhoudt snappen ze nog niet. Dat is een kwestie van leren. En de 1 leert dat sneller dan de ander, maar ik denk ook net als wat Melz222 zegt dat na een paar keer het negeren misschien beter werkt. Houd je hoofd koel, het is een leerproces, voor hun maar ook voor ons. Dat ze het echt gaan begrijpen komt wel.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar allemaal, gelukkig niet de enige...