18 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook een stuitligging, maar de kleine man is zeer actief en snel. Hij is 28 januari 1 geworden, maar kruipt, loopt overal langsop en trekt zich overal aan op, maar idd... ieder kind ontwikkelt zich op zijn/haar eigen tempo toch? Komt vanzelf.....

3 jaar geleden

Pffff! Laat ze toch kletsen! Ik kreeg het laatst ook te horen! De vorige keer had ik een oudere kinderarts en die stelde me gerust door te zeggen dat als onze kindjes 4 zijn je echt niet meer ziet wie een snelle baby was en wie niet!!! Uiteindelijk gaan ze allemaal lopen! Aiden vind het ook allemaal wel prima! En is een enorm blij mannetje en dat is t belangrijkste! Linksom of rechtsom komt het vast allemaal " goed".❤

3 jaar geleden

Mijn oudste zoon (nu 17) lag in een stuit. Met sectio geboren. Liep met 1 jaar.

3 jaar geleden

Mijn zoontje lag niet in stuit, maar het CB loopt wel altijd te zeuren .. laatst liep hij achter en moest ik naar een kinderfysiotherapeut, dat heb ik toen niet gedaan omdat ik het allemaal wel mee vond vallen .. toevallig vorige week geweest en nu moet ik van hun stoppen met motiveren omdat hij zich te snel ontwikkeld.. ze hebben altijd wat te zeuren en het is nooit goed genoeg.. mijn zoontje drinkt een pyjama papje s avonds, maar daar krijg je volgens hun dikke kindjes van, maar in dezelfde zin zeggen ze wel dat hij echt mooi op gewicht is .. Ik ga alleen voor meten/wegen en prikjes .. voor de rest trek ik me nergens wat van aan, ik kan het toch niet goed doen in hun ogen. Maar ze komen zelf altijd wel met belachelijk advies.. 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Hier ook en stuitligging. 24 januari. Hij kruipt al vanaf 8 maanden en loop sinds laatste week. Je hoeft echt geen zorgen maken ineens zie je ze lopen. CB heeft altijd wat te zeggen. Doe op je moeder gevoel altijd de beste..

3 jaar geleden

Mijn dochtertje lag in stuit, is afgelopen vrijdag 1 geworden. Rolde eerst van rug naar buik en daarna pas andersom ( 5 mnd) stond met 8 maanden, liep langs de meubels met 8,5 maand, sinds afgelopen maandag een paar stapjes los. Het cb lekker laten kletsen! Ze moeten altijd wat te zeiken hebben. Wat je zegt elk kindje ontwikkeld zich anders.

3 jaar geleden

Mijn zoon heeft ook de hele zwangerschap in stuit gelegen. Wel dmv een versie gedraaid een week voor de bevalling. Julius loopt al geruime tijd langs de bank of achter de loopwagen,stoel,tafel. Wat er maar voor handen is.. nooit gehoord dat kinderen met stuitligging later minder snel zouden ontwikkelen. Wel hebben we een onderzoek gedaan naar heupdysplasie. Maar dat heeft hij gelukkig ook niet. Elk kind heeft zijn eigen tempo.

VRIEND

3 jaar geleden

Onze dochter wordt 25 februari, 1 jaar lag ook in een stuit en is met een keizersnede geboren, hier staat ze los en als ze zin heeft kan ze een paar stapjes los. Maar elke kind ontwikkeld zich op zijn of haar eigen tempo en manier🙂 Elk kind is uniek❤

3 jaar geleden

Bente lag oom in stuit. Ze staat, zit, kruip (sinds een week of 6) en zet al stapjes langs de bank. Wat je al zegt ieder kind ontwikkeld op z'n eigen tempo. Over bente riepen ze allemaal die loopt los op haar eerste verjaardag. Dat was woensdag en ze loopt nog niet. Er zijn gemiddelde en die zijn er door vroege vogels en door laat bloeiers. Ik zou me niet druk maken.

3 jaar geleden

Jonas wordt donderdag 1 jaar. Heeft ook hele tijd in stuit gelegen en bij de versie zette hij zich schrap, dus het werd een geplande keizersnede. In het voorjaar zijn zijn heupen gecontroleerd op de echo, was allemaal ok. Inmiddels kruipt hij volop en trekt zich op aan alles . Hij kan ook goed staan en langslopen. Bij de opvang zeggen ze dat hij er vroeg bij is, dus ik zou me niet te druk maken.

3 jaar geleden

Thanks iedereen, heel veel zorgen maak ik me niet gelukkig maar het is altijd weer zo’n domper als je daar komt en er is altijd wel iets te zeggen 😅 vooral negatief. Verwezen ook al naar de fysio maar daar ben ik niet op ingegaan.

3 jaar geleden

Reactie op MsLaura

Thanks iedereen, heel veel zorgen maak ik me niet gelukkig maar het is alti ...
Wat ben ik blij dat ik bij een cb loop waarbij ze kijken naar het kind zelf en niet naar grafiekjes

3 jaar geleden

Hier 3 kinderen in stuit gehad maar wel dagelijks gedraaid(nee dat voelt niet soepel en zagen ze ook bijna nooit bij de verloskundige)en elke keer net voor de bevalling draaiden ze gelukkig zodat ik wel natuurlijk kom bevallen. ook de oudste liep met 2.5 jaar. De 2e met 1.5 en de 3e word volgende week 1 en die loopt nu al achter de loopkar. Ze hebben bij mijn kinderen wel bij alle 3 een echo van de heupen gemaakt toen ze 6 weken waren dat was allemaal goed.

3 jaar geleden

Ik heb ook een dochtertje die in stuit heeft gelegen, met keizersnede geboren. Ze is nu 1 en trekt zich wel op aan de tafel maar loopt nog niet. Volgens het CB waar ik heen ga hoeven kindjes van 1 jaar alleen nog maar te kunnen tijgeren. Dus ik zou je niet zo druk maken inderdaad, ieder zn eigen tempo.

3 jaar geleden

Heeft CB je geen foto laten maken van de heupjes,want dat moest bij mij wel om later problemen uit te sluiten. Mijne is ook niet een hele snelle jongen, tijgert wel, kruipt op kleed, maar gaat niet heel snel. Trekt zich op en doet stapjes langs de bank, maar los staan en actief lopen achter loopkarretje allemaal nog niet. En bij zei consultatiebureau ook ze gaan zich pas zorgen maken bij 15 maanden als.je kind dan nog niet kruipt. Optrekken kan je misschien wel stimuleren, heb ik bij mijne gedaan en dat hielp. Ach en ik heb zoiets van laat ze het maar lekker nakijken, weet je zeker dat er niks is, kan nooit kwaad, baat het niet dan schaad het ook niet is mijn moto.

3 jaar geleden

Heupjes zat een lichte afwijking in, die niet actief behandeld hoeft te worden 😊 maar onze lieverd wilde telkens de sneeuw zien en deed ze dus dit vandaag ineens met een klein beetje hulp!! Zorgen om niets 😂 wat sneeuw wel niet kan doen...

3 jaar geleden

Onze meid heeft ook steeds in stuit gelegen (draaide gewoon niet in mijn buik) , ze is zelfs geboren zonder heupkom en heeft een harnas gedragen tot 8 maand. Het draaien en kruipen duurde lang vond ik (niet raar natuurlijk met dat harnas) , maar ze is ondertussen van het harnas af en is aan het stappen. Zo trots op onze meid!! Ieder op zijn tempo, niets mis mee. Ze is 1 jaar en 1 week.

3 jaar geleden

Ons zoontje lag ook in stuit, word over 2 weken 1. Hij staat sinds deze week los en kruipt er op los. Hij trekt zich overal aan op en loopt over langs. Al er iets wieltjes heeft loopt hij er t hele huis mee door. Ik geef je helemaal gelijk met wat je zegt, elk kind ontwikkeld zich anders. Misschien slaat ze t tijgeren over en gaat ze straks gelijk over naar staan/lopen!