157 Reacties

5 jaar geleden

dit wist ik niet eens. wat is hier de meerwaarde van en wat houdt het eigenlijk in.

5 jaar geleden

Huh met 12 weken al? Dat is gek.. want RIVM raad aan tussen 28-32 omdat je dan de meeste antistoffen aan je kindje doorgeeft! Vaccin heeft dan dus ook meest optimale werking. Ik ga hem wel halen tegen die tijd ;)

5 jaar geleden

Mijn verloskundige zei dat het sinds dit jaar sowieso wordt aangeboden

5 jaar geleden

De vaccinatie word aangeraden door deskundigen en dat advies volg ik dan ook op. Belangrijk om mijn kindje te beschermen met de moderne technologie.

5 jaar geleden

Ik heb deze gekregen bij mijn vorige zwangerschap en de vaccinatie zou 5 jaar werkzaam blijven (mijn zoontje wordt 2 jaar in oktober). Deze zwangerschap hoef ik ze dus niet, vermoed ik. Ik dacht dat je deze vaccinatie pas rond 6 maanden kreeg? Of misschien ben ik verkeerd..

5 jaar geleden

Mijn verloskundige adviseerde mij om hem met 30 weken te halen. Dit omdat ik werk met kinderen. Ik ga de vaccinatie dan wel halen, ben altijd vatbaar in de herfst en winter.

5 jaar geleden

https://www.rivm.nl/vragen-en-antwoorden-kinkhoestvaccinatie-voor-zwangere-vrouwen#bestemoment Zou hier even naar kijken ;)

5 jaar geleden

Ik heb die vaccinatie vorig jaar gehaald, inderdaad tussen de 28 en 32 weken. Dit jaar ga ik het zeker weer halen. Kindjes krijgen pas met 3 mnd hun eerste vaccinatie, dus alleen maar mooi om dit gelijk mee te geven. Het bespaart trouwens ook weer 1 prikje voor je kind...

5 jaar geleden

Rond de 11 weken is gek, RIVM adviseert tussen 28 en 32 weken om genoeg antistoffen aan je kindje te kunnen doorgeven. Mijn jongste heeft kinkhoest gehad... doodeng zeker als ze zo klein zijn. Daarom ga ik hem zeker wel halen.

5 jaar geleden

Ik heb deze gekregen bij mijn vorige zwangerschap en de vaccinatie zou 5 ja ...
Jij bent zelf idd langer gevaccineerd, maar jouw kindje niet. Elke zwangerschap dien je de vaccinatie te doen..

5 jaar geleden

Ben ik f blij dat ik het aan kaart. Ik heb heb toch een perfecionist als gyno dus ging ervanuit dat ik dat ieder moment in de zwangerschap kan laten spuiten. Ik zie op rvim geen aantal weken zwangerschap staan.

5 jaar geleden

Reactie op Thee

Ben ik f blij dat ik het aan kaart. Ik heb heb toch een perfecionist als gy ...
Jazeker wel:) zal het stukje hieronder toevoegen:); Wat is het beste moment in de zwangerschap om te vaccineren tegen kinkhoest? De beste periode om een zwangere vrouw te vaccineren is tussen de 28 en 32 weken zwangerschap. In deze periode worden de meeste antistoffen via de placenta aan het ongeboren kind gegeven. Ook vroeg geboren baby’s profiteren hiervan. Inenting is mogelijk tot 38 weken.

5 jaar geleden

https://www.rivm.nl/vragen-en-antwoorden-kinkhoestvaccinatie-voor-zwangere- ...
Inderdaad 28/32 weken 👍

5 jaar geleden

Zal er toch f met Mn gyno erop terug komen 😬

5 jaar geleden

Mijn verloskundige raad het af en heb het bij de vorige zwangerschap ook niet gedaan.

5 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap gehad en ga het deze keer weer doen. Er zijn geen bewezen nadelen dus waarom zou je je kindje niet zo goed mogelijk beschermen als het geboren word. De Eerste entingen krijgen ze pas met 3 maanden. Kinkhoest kan in sommige gevallen zeer ernstig verlopen

5 jaar geleden

Reactie op Sara1977

Mijn verloskundige raad het af en heb het bij de vorige zwangerschap ook ni ...
Waarom raadt jouw verloskundige het af?

5 jaar geleden

Mijn buurvrouw is januari dit jaar bevallen en toen haar zoontje 3 week kwam die in het ziekenhuis terecht met kinkhoest met heel erg veel geluk heeft hij dit overleefd doordat ik dit zo dichtbij heb meegemaakt hoef ik niet eens na te denken over de vaccinatie doe het zeker better safe than sorry tuurlijk kan het alsnog gebeuren maar dan heb ik er wel alles aan gedaan om het te voorkomen

5 jaar geleden

Mijn gynocoloog gaf ook zeker het advies om de enting te halen. Helaas gaan er nog steeds ieder jaar baby’tjes dood aan kinkhoest, aangezien niet iedere ouder zijn of haar kind vaccineert. Uiteraard iedereen zijn of haar eigen keuze, maar de baby kan niet kiezen. Dus doe ik dat nu nog even voor hem of haar ☺️

5 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap in 2017 las ik er iets over op internet. Toen ik ernaar vroeg bij de verloskundige, zei ze er niets over te weten en het even uit te zoeken. Ze belde me later dat het niet zo heel vaak voor kwam dus dat het niet hoefde. Toen niet gedaan. Mijn dochtertje kreeg kinkhoest toen ze 8 weken was en dit was het engste dat ik ooit mee heb gemaakt! Ik moet nog janken als ik eraan terug denk en er filmpjes van terug kijk. Het wordt ook wel de 100 dagen ziekte genoemd en ik denk ook wel dat ze zo'n 100 dagen heeft gehoest. Tijdens de ergste weken had ze iedere 10 minuten-half uur een hoestbui met piepende ademhaling waarbij ze leek te stikken, dag en nacht. Dus ja, ik ga hem nu zeker nemen!