157 Reacties

5 jaar geleden

Mijn dochter geboren in 2004 kreeg begon melk terug te spugen in de kraamweek, het voelde voor mij niet goed..de kraamhulp zei dat er niks aan de hand was. De kraamhulp was nog geen dag weg en ik zat bij de huisartsen post, meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar ze meteen opgenomen werd. Ze kon heel moeilijk ademhalen, werd blauw.. hart bewaking , gesloten kamertje etc... toen kwam de zuster derde dag naast mij zitten om te vertellen dat ze niet wist of ze het zou overleven..dan zak je door de grond..je dochtertje, 1 week oud... Gelukkig heeft de behandeling uiteindelijk aangestaan. Ik had die tijd nooit gehoord dat ik me kon vaccineren, kon het maar...

5 jaar geleden

Vanaf hoeveel weken zwangerschap mag je de vactinatie halen? En moet het bij je verloskundige of huisarts?

5 jaar geleden

Reactie op yasmine-24

Vanaf hoeveel weken zwangerschap mag je de vactinatie halen? En moet het bi ...
Tussen 27 en 32 weken ivm het doorgeven van de meeste antistoffen. Ik werk zelf bij een huisarts en geven hem zelf aan dames die hem graag willen. Weet niet of dit overal zo gaat..

5 jaar geleden

Weet iemand vanaf wanneer deze aangeboden word ? Als het goed is ben ik rond einde van het jaar 27/32 weken zwanger

5 jaar geleden

Reactie op Peredehoos

Weet iemand vanaf wanneer deze aangeboden word ? Als het goed is ben ik ron ...
Je kunt er nu al voor kiezen hem te halen hoor! Alleen wordt hij vanaf december of januari aanstaande vergoedt!

5 jaar geleden

Je kunt er nu al voor kiezen hem te halen hoor! Alleen wordt hij vanaf dece ...
Vergoed bedoelde ik inderdaad 😊 hoop dat ik net binnen de grens zit , toch leuk meegenomen ookal haal ik hem toch wel

5 jaar geleden

Reactie op Peredehoos

Vergoed bedoelde ik inderdaad 😊 hoop dat ik net binnen de grens zit , toch ...
Haha ja klopt! Scheelt toch weer 😊 volgens mij moet het op de site van RIVM staan wanneer hij vergoed gaat worden.

5 jaar geleden

Tussen 27 en 32 weken ivm het doorgeven van de meeste antistoffen. Ik werk ...
Dat zei mijn vk ook rond die tijd maar zo ik nu weer andere verhalen hoor dan betwijfel ik het weer wanneer het nou het beste is

5 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Dat zei mijn vk ook rond die tijd maar zo ik nu weer andere verhalen hoor d ...
Zou de 27 tot 32 aanhouden, raad het RIVM aan. En daar mag je toch wel waarde aan hechten!

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Dat zei mijn vk ook rond die tijd maar zo ik nu weer andere verhalen hoor d ...
Ik heb van de week na de termijn echo begrepen van mijn Vk dat het tussen 28 en 32 weken moet gebeuren.

5 jaar geleden

Bizar eigenlijk want ze stellen het uit, vorig jaar tijdens mijn zwangerschap werd gezegd dat het al vanaf begin 2019 ingevoerd zou gaan worden. Nu dus pas eind 2019,maar zie zomaar gebeuren dat het dan ook niet doorgaat. Zelf halen is trouwens niet zo duur hoor, heb m afgelopen jaar ook zelf betaald en toen bleek ik m vergoed te krijgen van de zorgverzekering onder het mom van reisvaccinatie.

5 jaar geleden

Reactie op Brenda1512

Bizar eigenlijk want ze stellen het uit, vorig jaar tijdens mijn zwangersch ...
Klopt inderdaad, wel gek.... Maar dat van die reisvaccinatie is wel een goede, kan het altijd even proberen via de verzekering ;)

5 jaar geleden

Ik heb hem 1,5 jaar geleden gehaald bij mijn 1e zwangerschap. En toen 100% vergoed gekregen Gewoon indienen bij je zorgverzekering. Ik ga hem nu ook weer halen

5 jaar geleden

Reactie op Brenda1512

Bizar eigenlijk want ze stellen het uit, vorig jaar tijdens mijn zwangersch ...
Dit is ook zo bij het uitbreiden van de hielprik en een extra echo bij 16 weken. Lang leve het Nederlandse systeem🤣

5 jaar geleden

Ik heb CZ gevraagd of de kinkhoestvaccinatie 100% wordt vergoed. Dit is helaas niet het geval. Ik twijfel nog steeds om me opnieuw te laten inenten omdat ik niet kan terug zien of het kindje het daadwerkelijk baad bij heeft. De verloskundige in Nederland geeft aan van niet. Maar omdat wij in België ook onder controle staan ben ik het verplicht. Dus zit tussen twee landen in😑

5 jaar geleden

Ik heb CZ gevraagd of de kinkhoestvaccinatie 100% wordt vergoed. Dit is hel ...
Je kindje heeft er zeker baad bij! Je kan namelijk kiezen voor het nieuwe vaccinatie schema als jij zelf de kinkhoest vaccinatie neemt tijdens de zwangerschap. I.p.v. met 2, 3, 4, 11 mnd prikjes voor de baby, kan je kiezen voor 3,5,11 mnd prikjes. Dat betekent dus 1 prikje minder en het belangrijkste van allemaal: je kindje is beschermt vanaf de geboorte voor kinkhoest! Kinkhoest komt meer voor dan de meeste mensen denken. P.s. Het nieuwe schema (3,5,11) kan alleen gekozen worden als je minimaal 2 weken voor de bevalling de vaccinatie als moeder hebt gekregen en het kindje met na 37 weken geboren zijn.

4 jaar geleden

Kinkhoestvaccinatie kan tussen de 22 en 34 weken. Later zou zelfs ook nog kunnen maar het moet 2 weken “inwerken” en je weet nooit of je vroeger bevalt. Vanaf 16dec. 2019 wordt de vaccinatie gratis aangeboden door het RIVM. Let wel dat het dan bij de GGD gedaan moet worden. Voor die tijd is bestellen bij de apotheek en laten zetten bij de huisarts het goedkoopste.

4 jaar geleden

In Belgiė is deze vaccinatie al gratis en wordt deze echt aangeraden door de gynaecoloog. Als je je kind hiermee kan beschermen, waarom dan nog twijfelen? Ik heb hem deze ochtend alvast gehad, en ook de papa is deze week gevaccineerd geweest (wordt ook zo aangeraden door gynaecoloog). De vaccinatie moet je elke zwangerschap herhalen om de antistoffen zeker door te geven aan je kindje, voor de papa is 1 herhalingsvaccin bij de eerste zwangerschap voldoende.

4 jaar geleden

Ik ben 33 weken zwanger in de week van 16 december als het vaccin gratis wordt. Wil eigenlijk het risico niet lopen dat het inplannen niet lukt die weken. Heeft iemand een indicatie van de kosten van het vaccin als ik besluit m eerder te halen?

4 jaar geleden

Reactie op Markrela

Ik ben 33 weken zwanger in de week van 16 december als het vaccin gratis wo ...
Ik moest 39 euro betalen, maar verschilt per apotheek/welk merk je meekrijgt. Maar ik geloof tussen de 35 en 40 euro.