157 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Markrela

Ik ben 33 weken zwanger in de week van 16 december als het vaccin gratis wo ...
En ik ben 32 weken rond kerst. Wilde ook het risico niet lopen :)

4 jaar geleden

Reactie op CADGM

Ik moest 39 euro betalen, maar verschilt per apotheek/welk merk je meekrijg ...
Bij ons kost het 61 euro en dan moet je nog de spuit laten zetten betalen.

4 jaar geleden

Reactie op Markrela

Ik ben 33 weken zwanger in de week van 16 december als het vaccin gratis wo ...
Ligt aan de gemeente waar je woont. Ik ben ook de dag dat het in gaat precies 33 weken. Vanaf eind november kunnen wij afspraken maken voor het enten. Mocht je er niet tussen kunnen komen dan kun je hem alsnog van te voren halen.

4 jaar geleden

Ik ga 'm morgen halen, ben dan 26+3

4 jaar geleden

Ik heb hem van de week laten zetten. Zowel de huisarts als de verloskundige zeiden vanaf 22 weken tot 34 maar hoe eerder hoe beter dus nu bij 27 weken prik gezet. Kosten was 30 euro dus dat vond ik ook wel te overzien. Blijkbaar zijn/waren er ook problemen met de bestelbaarheid van de vaccinaties begreep ik van mijn apotheek misschien dat de vergoeding daarom steeds wordt uitgesteld.

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ik heb hem van de week laten zetten. Zowel de huisarts als de verloskundige ...
Precies is het mij ook verteld. Ik heb de vaccinatie bij 24 weken laten zetten.

4 jaar geleden

Je kan hem Wrs onder de noemer reis vaccinaties laten vergoeden

4 jaar geleden

Hoe zit t eigenlijk als je 4 jaar geleden een DTK prik hebt gehad ivm vakantie? Zitten die anti stoffen nu nog steeds in mijn bloed? En komt het zo ok bij mijn kleintje?

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Hoe zit t eigenlijk als je 4 jaar geleden een DTK prik hebt gehad ivm vakan ...
Nee helaas niet. ik heb zelf ook die prik gehad en heb zelf kinkhoest gehad in het verleden. Alleen vaccineren tijdens zwangerschap vanaf 22 weken is afdoende om de baby te beschermen. RIVM raad ook aan om elke zwangerschap opnieuw te vaccineren om je kindje te beschermen. https://www.rivm.nl/vragen-en-antwoorden-kinkhoestvaccinatie-voor-zwangere-vrouwen#antistoffen

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Nee helaas niet. ik heb zelf ook die prik gehad en heb zelf kinkhoest gehad ...
Ok duidelijk! Bedankt

4 jaar geleden

Ik krijg hem ‘standaard’ in Belgisch ziekenhuis met 30 weken

4 jaar geleden

Ik heb even een rondje gebeld (ik woon in Son, regio Eindhoven) JGZ Zuidzorg: gratis vanaf 16 dec. Eind november op de website meer info over afspraken maken e.d. t/m 16 dec • GGD: 61,50 euro • Apotheek: 41,50 euro + huisarts om de prik te laten zetten: 15 euro Ik ben nu 27 weken dus ga proberen om m meteen die eerste week te krijgen bij Zuidzorg.

4 jaar geleden

Reactie op MoKa1989

Ik heb even een rondje gebeld (ik woon in Son, regio Eindhoven) JGZ Zuidzo ...
Hier hetzelfde . Kom ook uit regio Eindhoven. Vind wel dat de kosten voor de vaccinatie binnen gemeentes ver uit elkaar liggen. Probeer ook de eerste week de vaccinatie te krijgen. Op tijd bellen zegt mijn vk want ze verwachten niet dat er veel mensen op af komen. En de vk verwacht dat het storm loopt.

4 jaar geleden

Reactie op bam4

Ik krijg hem ‘standaard’ in Belgisch ziekenhuis met 30 weken
Ja in Belgie wordt al veel langer gevaccineerd, net als in Engeland en Duitsland....

4 jaar geleden

Ik heb in totaal 41 euro betaald inclusief het zetten bij de huisarts.

4 jaar geleden

Wat een verschil..

4 jaar geleden

Hoi dames, ik haal begin dec de kinkhoestvaccinatie en heb al op meerdere plekken gelezen dat je altijd kan proberen hem in te dienen bij je zorg verzekering. Zilveren Kruis vergoed hem wel bijv wel.

4 jaar geleden

Bij mij zeiden ze van niet

4 jaar geleden

De vk zei tegen mij: regel m via de huisarts dan word deze vergoed. Via ggz niet. Ik ga hem wel zeker halen.

4 jaar geleden

Ik heb hem bij de huisarts aangevraagd, zij hebben hem besteld bij de apotheek. Heb de factuur van de apotheek bij de zorgverzekeraar ingediend en vergoed gekregen (zilveren kruis 2*). De kosten van de huisarts weet ik niet of ik die ook vergoed krijg, nog even afwachten.