157 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Inkie

Ik heb hem bij de huisarts aangevraagd, zij hebben hem besteld bij de apoth ...
Huisarts zit in de basisverzekering en daar geldt geen eigen risico voor. Dus dat krijg je gewoon vergoed

4 jaar geleden

Reactie op MoKa1989

Bij mij zeiden ze van niet
Lees in meerdere reacties via de huisarts wel. Heb ook iemand gesproken die via ggd heeft gehaald en ook kon indienen en vergoed heeft gekregen 🤔

4 jaar geleden

Reactie op MoKa1989

Ik heb even een rondje gebeld (ik woon in Son, regio Eindhoven) JGZ Zuidzo ...
In noorden ( Meppel) via ggd 55,75 zo stom dat er zoveel verschil in kan zitten

4 jaar geleden

Vanaf 16 dec is de vaccinatie gratis, ik heb m meteen de 17e geboekt bij de GGD, nog net op tijd voor mij. https://www.rivm.nl/kinkhoest/kinkhoestvaccinatie-voor-zwangere-vrouwen

4 jaar geleden

Reactie op Inkie

Ik heb hem bij de huisarts aangevraagd, zij hebben hem besteld bij de apoth ...
Dit zegt zk tegen mij

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Dit zegt zk tegen mij
Vreemd, ik heb ook niet gevraagd. Ik dacht probeer het gewoon en zie wel, als ik het niet vergoed had gekregen had ik hem zelf betaald. Koste mij €33,80.

4 jaar geleden

Reactie op Inkie

Vreemd, ik heb ook niet gevraagd. Ik dacht probeer het gewoon en zie wel, a ...
Ja precies dat zou ik ook wel doen. Alleen ik ben gewoon geïrriteerd dat ze beweren dat ze echt niks vergoeden. Ik ga dan mn afspraak bij ggd afzeggen en via ha proberen. Hopelijk nog op tijd.

4 jaar geleden

Ja heel irritant dat het overal anders gaat en de prijzen anders zijn.. Maar 16 december zijn we nog net op tijd dus dan dat maar proberen.

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Ja precies dat zou ik ook wel doen. Alleen ik ben gewoon geïrriteerd dat ze ...
Als je zorgt dat de afspraak ba 16 december is, kun he gewoon gaan. Heb ik ook gedaan en ze hebben bevestigd dat ik er geen kosten aan zal hebben en dat het RIVM dut betaald.

4 jaar geleden

Reactie op Emmy-24

Als je zorgt dat de afspraak ba 16 december is, kun he gewoon gaan. Heb ik ...
Ik zit dan al op week 32, ze raden aan om in week 29/30 te gaan... dus kan helaas niet wachten...

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Huisarts zit in de basisverzekering en daar geldt geen eigen risico voor. ...
Ja, de handeling krijg je vergoed, maar het vaccin moet je zelf halen bij de apotheek en betalen.

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Ik zit dan al op week 32, ze raden aan om in week 29/30 te gaan... dus kan ...
Je kunt prima gaan in week 32. Ik zit dan zelf ook in week 32 . Het vaccin moet 2 weken inwerken en het kan voorkomen dat je wat eerder bevalt dus vandaar dat ze aanraden om op tijd te gaan.

4 jaar geleden

Ga er maar van uit dat het druk wordt en dat de beschikbaarheid beperkt is. Op tijd een afspraak maken dus.

4 jaar geleden

Reactie op Emmy-24

Je kunt prima gaan in week 32. Ik zit dan zelf ook in week 32 . Het vaccin ...
Oh echt? Dan ga ik hem verzetten want als die 2 weken niets uitmaken. Maarja als je dus wel eerder bevalt kan t voor niks zijn geweest...

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Oh echt? Dan ga ik hem verzetten want als die 2 weken niets uitmaken. Maarj ...
Als tot nu toe alles goed gaat, is de kans heel klein dat je voor 37 weken bevalt. Ik ben de 16de ook 32 weken en bij mijn dochter ingeleid met 41.3 dus ik haal t vast wel

4 jaar geleden

Regio Eindhoven: https://zuidzorgjgz.nl/22wekenprik/

4 jaar geleden

Reactie op Emmy-24

Ga er maar van uit dat het druk wordt en dat de beschikbaarheid beperkt is. ...
Ik bel net ggd en ze kunnen vanuit de nieuwe regelgeving omtrent de kinkhoestvaccinatie nog geen afspraak inplannen voor de kinkhoestvaccinatie. Ik moet volgende week terug bellen. Pfff...

4 jaar geleden

Is er iemand in deze groep die al wel bij de ggd een afspraak heeft kunnen maken na 16dec voor de kinkhoestvaccinatie? Bij mij zeggen ze dat ik op zn vroegst volgende week kan bellen/informeren of ik al iets kan inplannen.

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Is er iemand in deze groep die al wel bij de ggd een afspraak heeft kunnen ...
Hier ook inderdaad vanaf volgende week pas. Dat is volgens mij gewoon landelijk geregeld.

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Is er iemand in deze groep die al wel bij de ggd een afspraak heeft kunnen ...
Regio Eindhoven is vrije inloop op bepaalde dagen/tijden t/m januari, vanaf dan gaat het op afspraak. Ik ga dus meteen 16 december en zie wel hoe lang ik in de rij moet staan. Denk dat t best meevalt. Is maar een prikje, hoeft niet lang te duren