157 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op MoKa1989

Regio Eindhoven is vrije inloop op bepaalde dagen/tijden t/m januari, vanaf ...
Geld dat voor heel Eindhoven en omstreken ?

4 jaar geleden

Reactie op denise103

Geld dat voor heel Eindhoven en omstreken ?
Volgens mij wel, zie link die ik hieronder heb gezet met plaatsen waar je terecht kunt. Ik had gebeld en hoor ook bij Eindhoven (Son en Breugel).

4 jaar geleden

Reactie op MoKa1989

Volgens mij wel, zie link die ik hieronder heb gezet met plaatsen waar je t ...
Morgen toch even bellen. Kom uit Valkenswaard en zie het er niet bij staan.

4 jaar geleden

Reactie op denise103

Morgen toch even bellen. Kom uit Valkenswaard en zie het er niet bij staan. ...
Ik zou zeggen van wel maar slim om even te bellen idd

4 jaar geleden

Reactie op MoKa1989

Regio Eindhoven is vrije inloop op bepaalde dagen/tijden t/m januari, vanaf ...
Idd voor consult wordt meestal 5min gerekend zag ik. Zij kon me ook niet vertellen over vrije inloop. Gok ook dat t wel meevalt.

4 jaar geleden

Even ter info: Het vaccin moet inderdaad 2 weken voor de bevalling gegeven zijn. EN je moet bevallen na 37 weken zwangerschap, dan ‘telt’ de vaccinatie en kan je het nieuwe schema volgen waarin de baby 1 prik minder krijgt. Dus als je met 35+0 de prik krijgt als moeder, en je bevalt met 37+0 dan is de prik ‘geldig’ en volg je het nieuwe schema met 1 prik minder. Als je met 35+0 de prik krijgt en je bevalt met 36+6 dan is de prik niet geldig en zal de baby het oude vaccinatie schema volgen en dus een extra prik krijgen (het oude schema als je als moeder geen prik krijgt).

4 jaar geleden

Ik krijg vanmiddag met 27 weken de prik via de huisarts. Is die dan wel geldig als ik eerder dan 38 weken beval??? En welke arm raden jullie aan? Ik slaap op links, maar ben rechtshandig. Of valt de spierpijn van deze prik wel mee?

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Ik krijg vanmiddag met 27 weken de prik via de huisarts. Is die dan wel gel ...
Lijkt me ruim 2 weken voor de beval datum dus ja...

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Ik krijg vanmiddag met 27 weken de prik via de huisarts. Is die dan wel gel ...
Mag vanaf 22 weken.

4 jaar geleden

Reactie op bam4

Lijkt me ruim 2 weken voor de beval datum dus ja...
Ja maar omdat hieronder iemand zegt dat je 2 weken ervoor én na 37 weken bevallen?

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Ik krijg vanmiddag met 27 weken de prik via de huisarts. Is die dan wel gel ...
Dit zegt een ggd arts: Je moet 2 weken voordat je bevalt de vaccinatie hebben gezet. Anders 'geldt' ie niet voor het nieuwe schema inderdaad.

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Ja maar omdat hieronder iemand zegt dat je 2 weken ervoor én na 37 weken be ...
Even voor de duidelijkheid: minimaal 2 weken voor de bevalling moet je de prik hebben gekregen. En vanaf 22 weken kan je de prik krijgen. Dus alles tussen 22 weken zwangerschap en 2 weken voor de bevalling is geldig. EN een andere vereiste is dat je moet bevallen na 37 weken. Hopelijk is het zo helemaal duidelijk :)

4 jaar geleden

Vanmorgen een afspraak gemaakt bij de GGD. Zij zei dat het tussen de 28 en 32 weken de beste tijd was. En vanaf 16 december is het gratis. Leuk mazzeltje dat ik 21 december 32 weken ben...

4 jaar geleden

Reactie op Nikki-1

Even voor de duidelijkheid: minimaal 2 weken voor de bevalling moet je de p ...
Waarom is die 37 weken, weet je dat?

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Waarom is die 37 weken, weet je dat?
Omdat als je voor 37 weken bevalt je dan een prematuur kindje hebt. En die kindjes zijn veel gevoeliger voor kinkhoest dus die wil je extra beschermen en vandaar dat zij dan het oude schema zullen volgen.

4 jaar geleden

Die 2 weken voor de bevalling is omdat de vaccinatie pas goed werkt voor je baby na 2 weken. De vaccinatie heeft zeg maar wat tijd nodig om in te werken op je lichaam en die van je baby.

4 jaar geleden

Ik ben morgen 26 weken zwanger en haal de prik 2 december bij de GGD (dus als ik 28 weken ben). Het voelt voor mij niet goed om 2 weken langer te wachten met de gedachte dat de baby ook wel eens veel te vroeg kan komen.. dus ik betaal de vaccinatie zelf

4 jaar geleden

Reactie op Joyceringo

Ik ben morgen 26 weken zwanger en haal de prik 2 december bij de GGD (dus a ...
Als de baby eerder komt dan 37wk dan heeft de vaccinatie geen werking en val je alsnog in het "oude" vaccinatie plan... ik ben 32wk als ik hem ga halen. Uiteindelijk moet je doen wat goed voelt voor je zelf inderdaad 🙏🏻 ik heb mijn afspraak verzet na uitgebreid uitleg te hebben gekregen van een ggd arts.

4 jaar geleden

Reactie op Joyceringo

Ik ben morgen 26 weken zwanger en haal de prik 2 december bij de GGD (dus a ...
16 dec ben je ongeveer 30 weken, als de baby met 32 weken of eerder komt, is ie toch niet meer geldig, want dan is je baby prematuur en moet je nog het "oude" vaccinatieschema volgen. Als je m maar voor de 35 weken haalt is alles goed.

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Als de baby eerder komt dan 37wk dan heeft de vaccinatie geen werking en va ...
Haha tegelijk