157 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Joyceringo

Ik ben morgen 26 weken zwanger en haal de prik 2 december bij de GGD (dus a ...
Heb ik ook gedaan. Mij heeft de gyn daar niks over verteld, die vroeg alleen maar of ik hem wilde laten zetten...

4 jaar geleden

Reactie op MoKa1989

16 dec ben je ongeveer 30 weken, als de baby met 32 weken of eerder komt, i ...
Ja daar hebben jullie gelijk in inderdaad. Achja ik haal hem 2 december gewoon, m'n moeder haalt hem dan ook gelijk ivm cocoon vaccineren. En maar hopen dat hij mooi tot na 37 blijft zitten 🙏😌

4 jaar geleden

Reactie op MoKa1989

16 dec ben je ongeveer 30 weken, als de baby met 32 weken of eerder komt, i ...
Ik heb even een vraag op deze reactie, waarom zou een vaccin niet werken bij een te vroeg geboren kindje? Ik heb hem juist gehaald ivm kans op vroeggeboorte. De longetjes van premature kindjes zijn nog niet uitgerijpt en in dat geval is kinkhoest en het RS virus dus nog gevaarlijker. Het vaccin werkt na 2 weken nadat het gezet is, dus ook bij premature kindjes.

4 jaar geleden

Reactie op ❤️❤️

Ik heb even een vraag op deze reactie, waarom zou een vaccin niet werken bi ...
Kijk even hier ergens onder, daar legt iemand t uit

4 jaar geleden

Reactie op MoKa1989

Kijk even hier ergens onder, daar legt iemand t uit
Duidelijk, heb het gelezen. Maar een prematuur kindje is wel direct beschermt na de geboorte tegen kinkhoest. Alleen krijgt het dan nog de extra vaccinatie met 2 mnd. Voor de bescherming van je kindje is het dus het beste om het zo vroeg mogelijk te halen. Daarom gaan ze ook vanaf 22 wkn vaccineren, want vanaf 24 wkn is n kindje levensvatbaar en moeten ze het medische hulp bieden. Vroeg vaccineren is voor je kindje het beste, juist als ze prematuur geboren worden. Het enige wat anders is, is dat de kleine ook nog de extra vaccinatie krijgt met 2 mnd.

4 jaar geleden

Reactie op ❤️❤️

Duidelijk, heb het gelezen. Maar een prematuur kindje is wel direct bescher ...
Klopt helemaal! Als je de vaccinatie hebt gehad maar je kindje wordt prematuur geboren is de vaccinatie zeker nuttig geweest. Alleen zal je kindje inderdaad het oude schema volgen en de eerste prikjes met 2 mnd krijgen ipv met 3 mnd. Dus het is altijd nuttig om de vaccinatie te halen!

4 jaar geleden

Ik wilde het toch ff delen. Heb wel ff geduld, omdat het onderwerp niet meteen aan bod komt.. https://youtu.be/a5oVnDzxeJA

4 jaar geleden

Reactie op Ik

Ik wilde het toch ff delen. Heb wel ff geduld, omdat het onderwerp niet met ...
Ik heb deze aflevering idd gezien. Heel jammer dat het geen discussie over vaccineren maar vooral een aflevering tegen vaccineren is.... Had het zelf veel interessanter gevonden als er een deskundige bij had gezeten die voor vaccineren is en dat er dan een discussie zou ontstaan. Deze aflevering vind ik daarom inhoudelijk te kort schieten over het vaccineren en zou het daarom ook niet aanraden om te kijken. Maar goed dat is mijn mening :)

4 jaar geleden

Reactie op Nikki-1

Ik heb deze aflevering idd gezien. Heel jammer dat het geen discussie over ...
Ik moet zeggen dat ik een minuut of 5 heb gekeken en toen volledig klaar was met de uitzending. Inderdaad omdat er door de vrouw alleen gesproken werd over de onderzoeken die gedaan zijn door iemand over hoe slecht een vaccin is. Helaas word er inderdaad niks gezegd over de goede dingen die het doet. Er is namelijk is al ontzettend lang onderzocht voor een vaccin op de markt komt of het wel veilig is. Bijvoorbeeld het kinkhoest vaccin. Dit word al JAREN in het buitenland gegeven bij zwangere vrouwen. In Nederland zijn ze hier later mee. Mede omdat er gekeken is of dit inderdaad goed is en geen schade brengt bij moeder en kind.

4 jaar geleden

Ik denk toch echt dat we goed, beiden kanten en argumenten moeten aanhoren/lezen,alvorens wij een keuze hierin maken en niet enkel moeten afgaan opp de eenzijdigheid van het IVRM. Deze lezing bestond idd niet uit een debat/discussie maar bevat heel wat punten waar wij echt goed over na moeten denken. Het is een feit dat wij (meerderheid) klakkeloos vaccineren, omdat de overheid aangeeft dat dit een must is en/of de gevolgen (als men deze niet neemt) een verschrikking zou zijn. Ik moet zeggen dat ik daar nu echt wel een beetje van afgestapt ben en dat ik dit enkel bangmakerij vindt. Doordat ik de kritische bril heb opgezet. Ik weet niet of de gezondheidszorg wel echt goede bedoelingen heeft en of d medische staf wel echt weet hoe betrouwbaar/gezond en effectief die vaccins zijn. Zo zijn er nml ontzettend veel medisi die hiervan afgestapt zijn en aangaven maar te vaccineren omdat dat nu eenmaal het beleid is/was. Maar zonder en/of met een zeer geringe kennis over de inhoud ed. Er worden ontzettend veel Kritische vragen gesteld rondom de kinkhoest (en andere vaccins). Men hoeft het niet alleen bij deze lezing te houden, maar zou juist verder moeten kijken/lezen naar wat en waarom er kritisch gekeken wordt naar de vaccins. Dus dat is mijn tip, wees kritisch en kijk ook naar de kritiek (ook van wetenschappers/artsen etc. (Wereldwijd). Succes iig allemaal...

4 jaar geleden

K wil me eigenlijk helemaal niet in deze discussie mengen. Maar toch vind ik dat als je met 1 klein prikje ervoor kan zorgen dat een kindje niet of in ieder geval verminderd ziek wordt je deze kans met 2 handen moet aangrijpen. Ja er zullen vast enge stoffen in zitten en weet ik wat allemaal. Maar dat zit in de antibiotica en medicijnen die je krijgt ook. Ik heb in ieder geval vanmorgen de vaccinatie laten zetten en ben blij dat ik dat gedaan heb.

4 jaar geleden

Reactie op denise103

Ik moet zeggen dat ik een minuut of 5 heb gekeken en toen volledig klaar wa ...
Ik deel jullie meningen compleet!

4 jaar geleden

Reactie op Ik

Ik denk toch echt dat we goed, beiden kanten en argumenten moeten aanhoren/ ...
Uiteraard is het goed om kritisch te zijn. Echter spreek ik regelmatig een GGD arts en heeft al meerdere malen te maken gehad met baby's jonger dan 4wk (waarvan moeder niet ingeënt was) die overleden aan kinkhoest. Een vaccinatie geeft niet de zekerheid dat je baby het niet krijgt, je verkleint de kans er op. Het kindje hoeft niet perse te overlijden aan kinkhoest, maar kan ook een leven lang blijvend letsel eraan overhouden. Het vaccin wat ze geven is een niet levend vaccin. Ik ken veel mensen die per vaccinatie bekijken of zij het daar "tijd" voor vinden. Ben van mening dat sommige vaccins erg vroeg/snel worden gegeven, en als het geen levensbedreigende gevolgen kan hebben stel ik de vaccinatie op dat moment uit. Niet vaccineren kan heftige gevolgen hebben, las zaterdag een interview van iemand die ivm geloofsovertuiging van haar ouders niet was ingeënt en al haar hele leven invalide en aan zuurstof zit. Dat zijn voor mij wel eye openers.

4 jaar geleden

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/2244001/anti-vaxxers-hebben-reden-tot-twijfel

4 jaar geleden

Reactie op Ik

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/2244001/anti-vaxxers-hebben-reden-tot-twi ...
2 juli 2018..

4 jaar geleden

Ik heb deze prik in week 30 van mijn zwangerschap gehaald. Liever een prik voor mij dan voor mijn baby, plus gelijk beschermt. Heb deze gewoon zelf gehaald en betaald.

4 jaar geleden

Die discussie heb je met elke vaccinatie, elk medicijn kan bijwerkingen hebben, vaccinaties zijn uitgebreid getest, vaak als je wat krijgt zijn het de veel lichtere symptomen van de ziekte waarvoor je word ingeënt... je kan het hele programma ook niet volgen, maar draag dan ook de consequenties... kinkhoest is gevaarlijk voor kleine kinderen, blijf dan thuisblijfmoeder en steek kleine kinderen van anderen niet aan op een kinderdagverblijf... mocht je kind gehandicapt raken of overlijden draag dan ook die last mee, als ik gevaccineerd had was het niet gebeurd. Had mijn kind de ziekte niet gehad of enkel een milde variant. Er word niet voor niks ingeënt! Onthoud dat goed, toen de vaccinaties er nog niet waren was de kindersterfte enorm veel groter dan nu.

4 jaar geleden

Reactie op bam4

Die discussie heb je met elke vaccinatie, elk medicijn kan bijwerkingen heb ...
Helemaal met je eens!! Een broertje en zusje van mijn oma hebben ooit difterie gehad (1 ervan is overleden en de andere bijna). Mensen weten niet hoe erg die ziektes zijn, omdat ze er geen ervaring mee hebben, omdat wij gevaccineerd werden. Je wol toch niet terug naar de middeleeuwen? Een vriendin van mij heeft haar zoontje 0,0 vaccinaties gegeven... nou haar zoontje mag dus niet in de buurt van mijn ventje zijn, zolang die niet al zijn vaccinaties heeft gehad.

4 jaar geleden

Inderdaad vanaf 16 december wordt Kinkhoest vacc. Volledig vergoed door het Rijk. Via GGD afspraak maken.

4 jaar geleden

Ik kan 16 december bij de GGD de vaccinatie halen, ben dan 32+2, maar is geen probleem zeiden ze als de kleine daarna inderdaad nog maar minimaal 2 weken blijft zitten!