157 Reacties

4 jaar geleden

16 dec laten zetten op het consultatiebureau. Volledig vergoed. Beetje spierpijn in mijn arm na het prikken. Verder nergens last van gehad.

4 jaar geleden

Ik heb hem woensdag gehad, en nergens last van gehad 😁

4 jaar geleden

Ik heb hem 16 december laten zetten. Geen bijwerkingen wel een week lang een burse arm

4 jaar geleden

Ik heb hem 17 december gehaald 3n had de dag erna wat spierpijn maar voor de rest niet

4 jaar geleden

Ik ga het niet doen. Bij mijn andere 2 zwangerschappen ook niet gedaan. Het eerste levensjaar zijn zij zelf ingeënt door de kinderarts van het consultatiebureau.

4 jaar geleden

Reactie op Linds

Ik ga het niet doen. Bij mijn andere 2 zwangerschappen ook niet gedaan. Het ...
De eerste weken zijn ze niet geënt... En daar doe ik het nu juist wel voor.

4 jaar geleden

Gisteravond laten zetten. Pijnlijke arm.

4 jaar geleden

Ik heb 'm gisteravond laten zetten. Vond het toch wel spannend. Niet de prik zelf, maar gewoon het idee dat er zoiets in mij gespoten wordt met een babytje in mijn buik en ik niet kan zien hoe hij er op reageert. Maar goed, als je het niet doet en hij krijgt wél kinkhoest straks.. dan vergeef je jezelf nooit. Vond dit echt een moeilijk keuze.

4 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Ik heb 'm gisteravond laten zetten. Vond het toch wel spannend. Niet de pri ...
Herkenbaar

4 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Ik heb 'm gisteravond laten zetten. Vond het toch wel spannend. Niet de pri ...
Klopt, maar dat is wel met alle keuzes die je maakt voor je kindje. Geldt ook voor gewone vaccinatie die je kindje straks zélf moet krijgen.

4 jaar geleden

Reactie op Miezzel

Klopt, maar dat is wel met alle keuzes die je maakt voor je kindje. Geldt o ...
Klopt helemaal! Vind dat ook moeilijk. Maar nu brengt het wat meer onzekerheid met zich mee omdat ik niet in mijn buik kan kijken.

4 jaar geleden

Vanmiddag laten zetten. Het zetten viel me alles mee deed niet echt pijn en was super snel gebeurd. Nu alleen pijnlijke arm, opeens super verkouden, niezen en keelpijn en best wel erge hoofdpijn! Vrouw zei dat bijwerkingen meestal alleen de dag zelf en de dag erna zouden zijn. We hebben het er maar voor over!

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Als de baby eerder komt dan 37wk dan heeft de vaccinatie geen werking en va ...
Dat is niet waar. Het vaccin moet 2 weken inwerken en zal vervolgens volledige bescherming geven. Ook als het kindje eerder komt. En in de meeste gevallen krijgt de baby kinkhoest via de moeder dus het kan nooit kwaad om je te laten vaccineren tijdens de zwangerschap, hoe laat ook.

4 jaar geleden

Reactie op babyfebruaryvh

Vanmiddag laten zetten. Het zetten viel me alles mee deed niet echt pijn en ...
Ja hier ook toen keelpijn en fitheid was ver te zoeken. Toch een aantal dagen ff last gehad. Dag 2 opeens wakker van een zeurderige pijn in mijn arm!

4 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Klopt helemaal! Vind dat ook moeilijk. Maar nu brengt het wat meer onzekerh ...
Snap ik! Maar bij deze vaccinatie denk ik dan 'in de buik kunnen ze nog niet hoesten dus zal de baby er geen last van hebben' 😂 😂

4 jaar geleden

Bij mij is de bult nu na 3 weken pas weggetrokken. Verloskundige zei ook al: dan hebben ze je vol in je spier te pakken gehad

4 jaar geleden

Ik heb hem ook laten zetten. Vond de vraag waarom je het vaccin wilde hebben wel een goed argument van de Mw. Van het JGZ. Toen ik aangaf dat ik in een wijk op een POV werk waar de meerderheid van de kinderen niet gevaccineerd zijn. En mijn kindje dus straks kwetsbaarder is. Snapte ze mij helemaal. Ik ben de dag zelf erg moe geweest, en heb wat last gehad van verhoging. Verder viel het mij eigenlijk wel mee.