10 Reacties

3 jaar geleden

Je doet niets verkeerd. Zo als ik het lees ben je een mama die gek is op haar kindje maar waarbij het soms een beetje zwaar is. Heel herkenbaar. Mijn dochter van 9 maanden had drie fantastische dagen maar nu is niks goed. Ik vermoed nu dat er nog meer (ze heeft er al 8) tandjes doorkomen. Soms weet je gewoon even niet wat het is. Mocht je je toch zorgen maken kan je altijd de huisarts of het consultatiebureau bellen. Ik heb ooit gebeld met de vraag hoe ik de nachten door kom met zoveel gehuil. Tip was toen: doe voorspelbare dingen. Ik zeg nu steeds: mama is hier en wrijf ik over haar buikje ipv haar steeds uit bed halen. Ook zeg is steeds wat ik aan het doen ben: Mama legt je even neer, dan krijg je een nieuwe luier. Mama is even plassen. Ga je mee naar buiten? Dan doet mama even je jasje aan. Ze snappen steeds meer. Op dit moment lig ik naast haar terwijl ze haar slaapje doet omdat ik voel dat ze me nodig heeft en ik het stiekem ook wel lekker vind om even te liggen. Soms is het allemaal niet makkelijk. We doen ons best!

3 jaar geleden

Ik had dat heel erg met mijn zoontje. Dat ie met niks tevreden was en dat ie heeeeel lang zichzelf niet kon bezig houden. Heel vrolijk, maar alleen als ik met hem ging spelen. In de buggy hele tijd moest ik tegen hem gaan praten, of iets eetbaars in zijn handen geven. Als ie iets lekker vind, geef hem iets eetbaars in de buggy als je ff gaat shoppen. Vertrek wanneer hij een dutje moet doen, kan ie tegen de tijd sat de auto geparkeerd is in slaap vallen en in de buggy even verder slapen en als ze wakker worden zijn ze even nog moe en krijgen ze later trek. En al met al heb je 2 uur in de stad kunnen shoppen. In de middagen na het dutje gelijk gaan wandelen, eventueel boodschappen doen, lopend. Wanneer ze honger krijgen geef dan een broodje. En bij thuiskomst meestal nog een tijd om even uurtje samen te spelen. Ik merk dat wanneer we van weggeweest thuis komen, dat mijn op dat moment humeurige dochter vrolijk wordt. Wissel speelgoed af. Heb maximaal 2 speeltje waar hij op dat moment mee kan spelen en wissel dat na een week af.

3 jaar geleden

Oww vreselijk! Ik heb dat met de 2e gehad en dit ding was de uitvinding en bij een vriendin van mij hetzelfde verhaal🙌. Nu de 3e vind het ook prachtig maar die vermaakt zich overal gelukkig🙈. En huilen gaan ze ook niet dood aan hoor maar ik kan zelf niet zo tegen dat gekrijs🤪. Het is de bright starts bounce bounce baby. Succes ermee❤

3 jaar geleden

We zijn er net 2 weken doorheen! Klinkt alsof hij zichzelf in de weg zit. Probeer hem wat uit te dagen... Bij ons is hij nu erg blij met zijn loopstoel..

3 jaar geleden

Dat is t m. Die kleine man wil van alles maar het lukt m nog niet. Dat frustreert m enorm. Als hij eenmaal kan kruipen zul je merken dat het weer rustiger gaat worden. Af en toe met hem op de grond spelen? Hier nu 1 die gaat brullen bij anderen als ik nog in het zicht ben en ben ik eenmaal weg is het goed😂 Hoort er allemaal bij, hoe frustrerend dat gekrijs ook mag zijn. Kop op, schouders eronder en eerst een kop thee maken voor jezelf, lekker genieten van die kop thee en daarna weer vol frisse moed ertegenaan💪

VRIEND

3 jaar geleden

Hallo lieve mama, soms is het leven met een baby ook gewoon zwaar en dat mag je best even kwijt wat mij betreft! Mijn zoontje is bijna 9 maanden dus ik herken ook echt wel wat je schrijft! Wat mij altijd helpt is me proberen in te leven in mijn zoontje. Praten kan hij nog niet, huilen of jammeren is zijn enige communicatie middel. Hij wilt heel veel (met name ook zitten) maar onderneemt zelf nog niet echt iets en is opzoek naar hulp. Bij jou voelt hij zich veilig en heeft je nodig om toch dingen te kunnen. Praten tegen hem helpt hier altijd. Ik zag een andere moeder dit ook al benoemen en ik zeg ook vaak wat ik ga doen en dat ik hem niet alleen laat. Een van de welbekende fase waar de meeste baby's rond deze leeftijd mee te maken krijgen is verlatingsangst! Ze merken dat je weggaat maar weten nog niet dat je ook terugkomt, ik houd dit ook altijd in mijn achterhoofd en dat maakt het vaak voor mij wat draaglijker. Ontwikkelen doet iedere baby in zijn eigen tempo, ik probeer gewoon te genieten dat hij bijvoorbeeld nog niet kruipt, dan kom je helemaal handen en ogen te kort denk ik, maar het komt vanzelf wel een keer. Wij zijn vast niet de enige van wie de baby nog aan het ontdekken en zoeken is😉 Misschien kan je nog wat wisselen met speelgoed? Hier valt alles met licht en geluid erg in de smaak en kan hij zich daar vrij lang mee bezig houden. Ook een loopkarretje staat klaar en hebben we een Activity center wat hij erg leuk vindt. Gelukkig kan je ook heel goed op fb of MP leuke tweedehands spulletjes kopen dus heel veel hoeft het gelukkig ook niet te kosten. Mijn oma zegt altijd (moeder van 6): "Opgroeien valt niet mee" en daar ben ik het helemaal mee eens. Je kindje leert zoveel in zijn eerste levensjaar dat zijn koppie veel krijgt te verwerken, en dan nog inentingen, rijpende darmpjes en tandenleed...het valt idd niet mee! En weetje, som voor de ouder ook niet, en dat mag ook best gezegd worden. Gelukkig is het allemaal ook een fase en gaat dit ook weer voorbij, probeer vooral te blijven genieten want ze worden zo snel groot💜 Veel liefs en succes😘

3 jaar geleden

Dankjulliewel lieve mama's voor de tips en steun! Nu ik het zo lees ben ik gelukkig niet de enige en geeft het me geruststelling om te lezen dat het ook wel weer over gaat. Hopelijk is deze fase snel voorbij! Ik probeer me in de tussentijd vast te houden aan de kusjes en lachjes die ik tussendoor het gehuil krijg van de kleine man ❤

3 jaar geleden

Herkenbaar hoor! Ons mannetje had het rond 9 maand ook lastig. We zaten in quarantaine en dat hielp ook niet mee. Heeft denk ik 1 goede week geduurd en daarna nam het weer af. Nu weer super vrolijk. Ik denk...fase 😅

3 jaar geleden

Hier is het de afgelopen dagen dat als ik hem weg breng naar de opvang hij gaat brullen als de juf komt... ben ik het hoekje om of hij dan is het weer voorbij. Ik weet dat het erbij hoort en ik ga ook gewoon. Als het niet goed gaat belt de opvang wel denk ik zo. Gelukkig is hij naar wat blij als ik hem s middags kom halen 🥰

3 jaar geleden

Wat betreft het kruipen, hier gebeurde het ook niet. Wel zitten staan tijgeren optrekken en zelfs stapjes met de babywalker. En ineens band de week zie ik ze weg kruipen.... 9 mnd en .3 weken nu!