41 Reacties

4 jaar geleden

Hoihoi. Onze meid is 12 weken. 63 cm 5600 gram & hoofdafmeting meet ik niet. Volgende week heen. Groetjes

VRIEND

4 jaar geleden

Hier dochter van 13 weken Gewicht 6165, lengte 60 cm en hoofd 39.9 cm Groetjes

4 jaar geleden

Hi!! Wij zijn er gisteren geweest, onze kleine 'grote' man weegt 6845gr is 63cm en hoofd is 42cm en is 12 weken oud. Een grote jongen, maar goed in zijn eigen lijnen. Vanaf de geboorte is hij al groot 😇

4 jaar geleden

Ik heb een grote man, afgelopen woensdag op 13,5 wk bij CB geweest, Gewicht was 7310 gram, hoofdomtrek: 41,1 cm en lengte: 69 cm. Dyon was bij geboorte al 4830 gram dus bovengemiddeld groot. Hij begon meteen al in luiermaat 2 en past al ruim een maand in kledingmaat 68 😄

4 jaar geleden

Meisje 15wkn, 6210gram, 61cm en 40.5 hoofd

4 jaar geleden

Bij mij zeiden ze niets, maar als ik het in een app zet, staat er dat ze qua gewicht en lengte op het gemiddelde zit, maar voor haar hoofd zit ze op 21%. Ze weegt 5,780gram en heeft hoofdomtrek 38,5cm en was toen 13 weken.

4 jaar geleden

Laatste keer was ze ik dacht 14w en woog 4800gr 55,5cm lang en hoofdje was 37,4

4 jaar geleden

Bij de 12,5 week controle hebben ze bij mijn zoontje het volgende gemeten: Hoofdomtrek 41,1 Gewicht 5,43 Lengte 59 Was bij de geboorte 48,5cm en 3665gr. Laatste weken is hij flink gegroeid naar mijn idee, lengte weet ik niet maar gewicht is nu 6,3kg (16wkn)

4 jaar geleden

hoi dames, onze meid is sowieso klein en licht geboren. Ze is op alle onderdelen onder het gemiddelde, maar kwa gewicht groeit ze iets harder. Ze kwam per week 180 tot 320 gram aan. Vrijdag krijgen we onze 1e vaccinatie. Ben benieuwd. Ze was met 10 weken nog geen 56 cm. Hoop dat ze alles inhaalt. Beide ouders zijn lang.

4 jaar geleden

Net in het ziekenhuis geweest met ons manneke. 16 weken oud, 7250 gram gewicht 65cm lengte 42,5cm schedel

4 jaar geleden

Onze kleine doet het wat dat betreft goed, inmiddels ruim 4 weken geleden dat ik haar heb gemeten en gewogen. Mijn tip is vooral, laat je niet gek maken door groeicurven je kindje is uniek in z’n soort 😉. Als er iets niet goed is merk je dat echt wel. Die curves zijn gemiddelde. Als papa en mama klein van stuk zijn kan je kindje er zomaar buiten vallen net als wanneer ze groot van stuk zijn. Eet/drinkt het goed, poept en plast het goed, niks aan de hand en lekker genieten ipv je druk maken om de curve

4 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Onze kleine doet het wat dat betreft goed, inmiddels ruim 4 weken geleden d ...
Super bednakt 🙏🏻 ik ben zelf ook klein 1.58 mijn man is ook niet zo groot 1.74. We moeten extra volgende maand weer voor de groei ik geef zelf borst voeding misschien ligt het ook daar aan. Maar ik blijf het geven.

4 jaar geleden

11 mei was Daniël 9.5 week oud. Toen was onze meneer 6040 gram, 63.1 lengte en hoofd van 40.5 cm omtrek

4 jaar geleden

Als alles onder gemiddeld is is ze toch in proportie. En er moeten extreem hoge en extreem lage zijn om een gemiddeld re kunnen krijgen.Ik zou me niet druk maken. Die van mij zit met alles er net boven

4 jaar geleden

Klinkt niet als een extreem klein hoofd? Kun je niet inloggen op mijnkinddossier en de groeicurve zien? Hier een meisje, vandaag gemeten; 13 weken, 6755 gram, 64 cm en een hoofdomtrek van 41 cm.

4 jaar geleden

Onze zoon was met 16+4 weken laatst gemeten. Lengte 57,5cm Gewicht 4,69kg en Hoofdomtrek 41,1 cm. Bij geboorte was hij 3,09 kg en 48cm. Hoofdomtrek weet ik zo niet. Hij was wel te vroeg geboren (36+6). Hij volgt wel goed zijn curve. Ik vind zijn hoofd nog behoorlijk groot ten opzichte van zijn lichaam 😂

4 jaar geleden

Reactie op LINN26

Klinkt niet als een extreem klein hoofd? Kun je niet inloggen op mijnkinddo ...
64cm bij 13 weken? Grote meid ☺️

4 jaar geleden

Bij 13 weken 6100 gram, 63 cm lang en hoofd 39.9. Hier gaven ze ook aan dat z’n hoofd niet genoeg groeide ten opzichte van de rest. K vroeg dus wat dat dan te betekenen had. Ja niks, ze zag t zo vaak voor komen, eigenlijk te vaak. Zegt dus erg weinig als het zo vaak voor komt.

4 jaar geleden

Oké, dat is vreemd. Ik was er vorige week. Mijn dochter was toen 16,5 week. Ze was 5930 gram en 61 cm (Geen hoofdmeting). En cb zei dat ze perfect op de lijn zat. Ik zou me er niet zo druk over maken. Zolang ze niet onder de onderlijn of boven de bovenlijn zit is alles goed toch?

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Oké, dat is vreemd. Ik was er vorige week. Mijn dochter was toen 16,5 week. ...
Ja ik maak me niet zo zorgen over maar ze ging 3 x de hoofd opmeten ik vroeg wat er aan de hand was toen zei ze ik maak nu nog geen zorgen maar we plannen wel een extra consult voor haar groei. Omdat ze oder de gemidilde is. Na zo een antwoord vraag je zelf wel ar wat je niet goed doet of je bv wel genoeg is voor je kind. Bedankt voor je reactie 🙏🏻