41 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Naamloosaccount

Als alles onder gemiddeld is is ze toch in proportie. En er moeten extreem ...
Dankjewel 🙏🏻

4 jaar geleden

Hier 6,5 kilo, 60 cm en hoofdomtrek 39 cm. Moet een keer extra terug komen voor controle van hoofdje maar kan me er eigenlijk niet druk om maken. Zak wel los lopen... 😉

4 jaar geleden

Krijg soms het gevoel dat ze bij 1 op de zoveel iets moeten aanmerken. Gewoon doen zoals je doet, als die kleine vrolijk is, goed slaapt drinkt en piept en plast dan is het toch goed?

4 jaar geleden

Reactie op LINN26

Klinkt niet als een extreem klein hoofd? Kun je niet inloggen op mijnkinddo ...
Bedankt voor je reactie,Ik heb geen kinderdossier ivm met een andere regio elke regio heeft een andere app denk ik. Ik heb wel de app van groeigisds gedownload

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Krijg soms het gevoel dat ze bij 1 op de zoveel iets moeten aanmerken. Gew ...
Bedankt voor je reactie ze doey het heel goed is heel vrolijke kind plast poept goed ze is vrolelijk na elke voeding 🙏🏻

4 jaar geleden

Onze zoon had ook een wat klein hoofdje, zei ze vorige week op CB. Met 12 weken consult was de omtrek 39,3cm( met 63cm lang en 6,55kg) ik moest het zelf meten daar kon ook al wat verschil in zitten.(misschien moest jij dat ook zelf doen?) Tsja 't zal vast bij hem horen 😅 (zag dat bij zijn zus ook een klein hoofd werd gemeten, zit in misschien inde fam 😂)

4 jaar geleden

Ik ben ook precies vandaag geweest! Valerio is ook 16 weken, 6210 gram, 64,3 cm en hoofdomtrek 41,6 cm. Zoveel ligt het niet uit elkaar lijkt mij.

4 jaar geleden

Ja ik maak me niet zo zorgen over maar ze ging 3 x de hoofd opmeten ik vroe ...
Oh ja, dat kan ik me dan wel voorstellen. Wat ik me nu trouwens ook bedenk is dat net voor elk sprongetje de hersens een stuk groeien en daarmee ook het hoofdje natuurlijk. Dat gaat net als met de groei in de lengte, met zo'n groeispurt. Misschien een idee om het volgende week thuis voor je zelf op te meten. Wie weet is dan de groeispurt geweest.😀 En met je bv is helemaal niets mis, kan ik met zekerheid zeggen ook al ken ik je niet❤ Als dat niet goed was, dan zou je meisje afvallen ipv aankomen. En veranderd ze voor je ogen in een verzwakt meisje dat overal moeite mee heeft, waarin je je eigen dochter niet meer herkent. Weet ik uit eerste hand😔

4 jaar geleden

Vandaag op het CB geweest, hij is bijna 14 weken, hij woog 6160 gram, is 65cm lang en zijn hoofdomtrek is 43cm. Hij was wel al een grote baby bij de geboorte; 4370 gram, 54cm en hoofdomtrek van 38cm.

4 jaar geleden

Reactie op Mlis

Vandaag op het CB geweest, hij is bijna 14 weken, hij woog 6160 gram, is 65 ...
Als ik het zo lees heeft mijn kind echt een groot hoofd😜

4 jaar geleden

Mijn dochter is 15 weken en weegt 5200 gr en is 59 cm. Ik zou je niet te druk maken hoor als het een tevreden kindje is. Niet ieder kind is hetzelfde en ik woog zelf op mn 18e pas 50 kilo. Mn moeder werd van dokter naar dokter gestuurd maar ik mankeerde helemaal niks en nog steeds niet (55 kilo en 175 cm ;))

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Oh ja, dat kan ik me dan wel voorstellen. Wat ik me nu trouwens ook beden ...
Ahw wat lief van je dankjewel voor je steun ❤🙏🏻

4 jaar geleden

Ik kreeg vorige keer van het cb te horen dat mijn kind zijn hoof omtrek te groot was... Is altijd al zo geweest, tijdens de echo’s was de meting van het hoodje altijd 1,5-2 weken voor op de rest. Was trouwens bij mijn vorige zoontje ook het geval. Beide zijn kerngezond en volgen wel dezelfde lijn (hoofdje 90%, rest 25-40% ongeveer). Niks van aantrekken, je merkt zelf wel als er iets mis is met je kind! (Bij een van mijn zoontjes heb ik meerdere keren gevraagd wat de uitslag op zijn gezichtje was en dat ik dacht dat hij er pijn van had; werd telkens weggelachen. Uiteindelijk toch naar een dermatoloog gegaan en hij had eczeem en volgens de dermatoloog had hij daar zeer zeker pijn van!) Altijd je gevoel volgen dus, je kent je kindje zelf het best!

4 jaar geleden

Die van mij steekt boven het gemiddelde uit. Reuze baby. Nu net 3 maanden en zit al in kledingmaat 62-68 en daar schiet ze ook als een malle doorheen. Mja onze families zijn aan beide kanten behoorlijk lang dus kijk er niet van op. Dr hoofd omtrek is iets groter dan bij dr lichaam hoort maar ik heb ook een grote kop 😂

4 jaar geleden

Ik vind het eerlijk gezegd raar dat ze dat zeggen. Klinkt als mooi in verhouding qua lengte en gewicht en als ze te licht zou zijn dam is dat maar heel iets. Niks van aantrekken, ieder kindje is anders

4 jaar geleden

Bij ons meisje is het hoofdje ook wat kleiner dan gemiddeld.. 5,9 kg, 60 cm en het hoofdje is 39,4 cm. Ze is 15 weken, hier zegt het cb er niks van 🙈

4 jaar geleden

Ik moet ook een keer terug komen bij het cb. Mijn dochter is 14 weken, 5kg, 60 cm en hoofdomtrek 39 cm. Tijdens de 20 weken echo was de meting van haar hoofd al aan de kleine kant. Bij het CB zeiden ze dat ze de hoofdomtrek controleren ivm of de schedeldelen al eerder aan elkaar gegroeid zijn, dat kan namelijk de groei remmen. Volgens mij moeten ze dit extra checken, maar gebeurd dit zelden.

4 jaar geleden

Reactie op keanetje

Die van mij steekt boven het gemiddelde uit. Reuze baby. Nu net 3 maanden e ...
Hahaha hier nog zo eentje🤣🤪

4 jaar geleden

Reactie op Vivianne

Ik moet ook een keer terug komen bij het cb. Mijn dochter is 14 weken, 5kg, ...
Wat moeten ze extra checken en gebeurt zelden, als ik vragen mag?