24 Reacties

4 jaar geleden

Ons zoontje slaapt met 2 olifantjes! Hij is er helemaal dol op en zoekt ze meteen als hij in bed ligt. Hij sabbelt op één van de slurfjes, zo heeft hij geen speentje nodig

4 jaar geleden

Mijn dochter slaapt met deze knuffel. Ze houdt graag het pootje vast en als ze half slaapt of inslaapt wrijft ze hem in haar gezicht, super schattig om te zien 🥰 https://www.bol.com/nl/p/happy-horse-wolf-wayne-knuffeldoekje/9200000115322472/?gclid=CjwKCAjw4_H6BRALEiwAvgfzqzy0fAnTrKq71je-ZF7TpNQC4d5V_08PQYpx8Z7okFe6u4RlLowXDxoCGmsQAvD_BwE

4 jaar geleden

Ik denk persoonlijk dat het oke is om iets erbij te leggen zodra ze zelf bewust in staat zijn iets te verplaatsen. Onze dochter kan niet slapen zonder een spuugdoekje vast te houden, als deze op haar gezicht terecht komt trekt ze deze daar zelf bewust weg. Ook zien we haar zelf haar hoofdje draaien als iets haar luchttoevoer blokkeert, zowel wanneer ze wakker is als wanneer ze slaapt. Zodra we dat zagen besloten we dat het oke was om dingetjes in haar wiegje te leggen. Op het moment heeft ze altijd een spuugdoekje als knuffeldoekje en een walvisknuffeltje bij zich in bed.

4 jaar geleden

Hier met het knuffeldoekjes van little dutch. Beiden zoontjes. Ook inderdaad met gezichtje erin wrijven als hij in bed ligt en houd hem goed vast tijdens het in slaap vallen. Heb voor beiden 3 stuks van dezelfde zodat het handig is met wassen

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 8 maand en heeft ook altijd een knuffeltje mee op bed .. vaak speelt hij nog even een paar minuutjes en valt dan heerlijk in slaap. Ik wissel wel elke dag het knuffeltje af, ik wil graag dat hij went aan meerdere knuffeltjes en geen favoriet krijgt. Zo hoop ik drama op latere leeftijd te voorkomen als hij ooit eens zijn knuffeltje ergens vergeet of verliest.

4 jaar geleden

Mijn dochter slaapt met een liewood knuffeldoekje en een hydrofiele doek. Het liefst heeft ze nog veel meer doeken in bed. Maar ik vind het toch altijd spannend. Ze doet de doek over haar gezichtje leggen en de knuffel neemt ze in haar armen.

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Hier met het knuffeldoekjes van little dutch. Beiden zoontjes. Ook inderdaa ...
Oh en van little dutch heb ik het idee dat je erdoorheen kan ademen. Ik vind hem best luchtig. Voor de rest ligt er niks in bed. Voor de oudste hebben we de oude collectie en de jongste ( bijna 7 maand) de nieuwste collectie zodat ze niet dezelfde hebben. De jongste slaapt hier nu ook al zo’n 3 maanden mee denk ik zeker

4 jaar geleden

Bij ons slaapt hij al een paar maanden met knuffel. Hij duwde elke keer iets tegen zijn gezicht. Mijn eerste kindje deed dat ook vandaar dat ik het herkende. Hij heeft een knuffeldoekje en krijgt hem alleen met slapen.

4 jaar geleden

Reactie op Mama van Jazz en Dex

Bij ons slaapt hij al een paar maanden met knuffel. Hij duwde elke keer iet ...
Onze zoon heeft ook deze tuttel, in het groen en wit, en slaapt ook alleen maar met. Soms is hij hen kwijt een begint hij te huilen maar zodra hij hen dan weer heeft is hij weer stil

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Hier met het knuffeldoekjes van little dutch. Beiden zoontjes. Ook inderdaa ...
Die heeft hij ook, maar dan in de box

4 jaar geleden

Wij gebruiken doekjes, ik denk van prenatal. Hebben er een flink aantal in verschillende kleuren. Zo is/raakt ze niet gehecht aan 1 knuffel of doekje. Yara vind het leuk om het boven haar gezicht te houden en te tutten bij haar neus.

4 jaar geleden

Nee geen knuffeltje vanwege risico op rebreathing. Alleen als ik erbij lig overdag bijvoorbeeld anders niet

4 jaar geleden

Mijn dochtertje van 7 maanden heeft 2 knuffeltjes in bed. Een Zazu konijntje en een lapkonijntje van Happy Horse. Ze vind het fijn om er aan te friemelen als ze bijna in slaap valt

4 jaar geleden

Nee, ik heb bewust geen knuffeltjes in bed. En geloof inderdaad in het gevaar ervan. Ik had eerst het Nijntje knuffeldoekje voor haar, tot ze op een dag er zo op aan het sabbelen was dat ze 1 van die puntjes/knoopjes doorslikte. Zat vast in haar keel, alle melk kwam eruit. Ik zag het in mijn ooghoeken en kon gelijk reageren door hem uit haar mond te trekken. Ben nog NOOIT zo erg geschrokken, en voelde me zo schuldig! Dus hier krijgt ze in bed echt niets qua knuffels. In de box liggen speeltjes, maar ik zorg dat ik haar altijd extra goed in de gaten houdt sinds dit voorval. Op de foto zie je welke knoop ik bedoel die vast zit in haar keel zat. Voor andere ouders met dit speeltje, een waarschuwing dat dit onschuldige ding dus gevaarlijk kan zijn.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft geen knuffel(s) waar hij mee in slaap valt. Niet zozeer vanwege het gevaar, maar meer omdat hij er helemaal geen behoefte aan heeft of lijkt te hebben. In de box en op het speelkleed speelt hij met meerdere knuffels, er is niet 1 de grote favoriet. Misschien dat dat nog gaat komen 🤷‍♀️☺️

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Nee, ik heb bewust geen knuffeltjes in bed. En geloof inderdaad in het geva ...
Oh help echt waar!! Was het knoopje los gegaan ook of zat het nog wel vast? Mijn kleine heeft ook zo’n doekje en is er dol op... Misschien toch maar afpakken dus!

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Nee, ik heb bewust geen knuffeltjes in bed. En geloof inderdaad in het geva ...
Oei... Die ligt hier ook in haar bedje. Ze kijkt er niet naar om, maar die gaat er dus uit...

4 jaar geleden

Oh help echt waar!! Was het knoopje los gegaan ook of zat het nog wel vast? ...
Het knoopje zit er nog gewoon aan, ook zij is er echt dol op. Maar die dag zat ze in haar wipstoeltje en ze zat er op te sabbelen en mee te spelen, en ik weet niet hoe het kan maar hij zat in haar keel. Ze krijgt hem nog wel om mee te spelen, maar alleen onder toezicht. Maar in bed sowieso geen knuffeltjes meer.

4 jaar geleden

Onze zoon wordt aankomende week 7 mnd. We zijn in het wknd van 28 aug een wkndje weg geweest en toen een knuffeltje meegegeven, zodat hij iets (met de geur) van thuis bij zich had. Dit zijn we blijven doen en hij slaapt veel gemakkelijker in nu op de meeste momenten. Dan ligt hij even met zijn "knuffie" te kletsen. We hebben niet eerder knuffels in bed gehad en ik heb er bewust mwe gewacht tot hij doekjes zelf van zijn hoofd trok. Wij hebben een zebra knuffeldoekje van de Ikea gekozen. Meer praktisch niet omdat hij het zelf koos. Mijn schoonzus heeft er 1 thuis en mijn schoonouders ook 2. Leuk feitje is dat baby's in het begin eerst alleen zwart en wit goed kunnen zien, dit is het eerste speeltje waar hij gericht naar keek. Toch handig als je schoonzus optometrist is 😊

4 jaar geleden

Mijn zoontje had last van tandjes en wilde constant bijten. Sindsdien leg ik een bijtring bij hem in bed. Zo kan die niet op zn mondje blijven hangen. Ik haal hem wel wrg als hij slaapt, zodat hij hem niet uit bed kan schoppen en dan wakker schrikt van het geluid. Nu alleen even vergeten 😅