15 Reacties

3 jaar geleden

vorige week had ik dat toevallig ook, beetje verkouden en koorts van 38.5... inderdaad niks bijzonders gedaan en ze deed gewoon haar ding gelukkig dus niet zwakkerig ofzo.. s nachts wel zetpil gegeven voor de zekerheid en na 2 dagen was ze ok.... vind t helemaal niks als ze ziek is en gewoon niet weten waar t vandaan komt maar goed hoort er bij... succes...

3 jaar geleden

Wij zitten nu ook met verkoudheid met koorts 39,3°. Wij doen zolang hij er geen last van heeft alleen s avonds 240 mg zetpil paracetamol. Als hij wel lichamelijk last heeft overdag ook (koorts bestrijd virussen dus ik probeer het wat op z’n beloop te laten als dat kan). Verder luchtig kleden, goed laten drinken, voor en na slaapje temp ik hem, en laat hem wat langer slapen nu. Oh ik vind het ook zo zielig hoor m’n mannetje, bah. Oja en in de gaten houden of hij niet suf wordt enzo, als je buik zegt dat het niet oké is doorpakken naar de HAP. Maar opzich hebben kindjes wel snel koorts en is dat niet gelijk heel shocking. ♥️ succes mama! We kunnen dit. 🤓

3 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

vorige week had ik dat toevallig ook, beetje verkouden en koorts van 38.5.. ...
Ja precies, vooral het niet weten😞 Ik merk aan mijn zoontje wel dat hij echt zwakker is.. wat me ook opviel was dat hij ook dus sinds vandaag hoest, niest en verkouden is: terwijl gister niks aan de hand.. dankjewel!

3 jaar geleden

Hi! Vervelend zeg! Ik zou hem nu niet in bad doen, vind dat te warm en ben altijd bang dat ze dan de warmte niet kwijt kunnen. Zou hem lekker laten slapen, hier werkt slaap het beste tegen pijntjes en koorts. Ik geef met verhoging vaak wel een zetpil, mijn zoontje reageert hier altijd heel goed en snel op. Niet te warm aankleden en vooral kijken of het gedrag niet veranderd en goed laten drinken. En mocht je het niet vertrouwen zou ik gewoon even de dokter bellen. Succes en beterschap voor de kleine man🥰

3 jaar geleden

Hoi beterschap met je zoontje. Heeft hij toevallig ook andere klachten bv versroptes neus hoesten of geen eetlust. ? Je kan hem wel lekker in badje doen. Ik zelf geef ook geen pijnstillers als het niet boven de 40.5 komt. Het is belangrijk dat hij voldoende vocht binnen krijgt bij koort. Dus extra water drinken. En veel knuffelen hebben ze hard nodig lekker op schoot dus 🥰 succes

3 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Wij zitten nu ook met verkoudheid met koorts 39,3°. Wij doen zolang hij er ...
Aah! Ja precies ik ben ook niet zo van de pijnstilling. Dus als het niet nodig is, dan geef ik het liever niet. Hoeveel langer laat jij hem slapen? Jullie ook sterkte💕

3 jaar geleden

Reactie op MB1-24

Hi! Vervelend zeg! Ik zou hem nu niet in bad doen, vind dat te warm en ben ...
Dankjewel 💕

3 jaar geleden

Niet te veel zorgen maken, is heel normaal, helaas... lekker laten slapen en goed laten drinken, en niet te warm inpakken. En af en toe gaan kijken voor je eigen gemoedsrust 🤗 komt vast goed en als je het niet vertrouwt, even de huisarts bellen!!

3 jaar geleden

Hoi beterschap met je zoontje. Heeft hij toevallig ook andere klachten bv v ...
Hi dankjewel! Ja eigenlijk heeft hij alle klachten, verkouden/hoesten/niezen, vanochtend wilde hij zijn broodje ook niet eten, gelukkig wel een smoothie gedronken (zelf gemaakte). Dus hij heeft iig wat binnen. Voordat hij naar bed ging lag hij al steeds bij me (wat hij nooit doet) en viel al bijna in slaap tegen de bedtijd. Ik merk dat hij liever niet bij me zit want dan gaat hij van schoot en dan huilen en weer bij me, zo gaat het door..

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Aah! Ja precies ik ben ook niet zo van de pijnstilling. Dus als het niet no ...
Niet té lang hoor. Hij sliep altijd van 11:00-11:45 en 15-16 en dan 19 uur naar bed. Nu 10:30-11:30/11:45 en S middags 14:15-16:00. En 18:30 naar bed. Beetje in z’n schema houden. 😬 Maar wel iets eerder erin..

3 jaar geleden

Hier al een aantal keer koorts gehad, vaak met oorontsteking of verkoudheid. Toevallig vorige week ook weer een paar dagen. Het liep toen wel op tot 40,5 daar schrok ik zelf wel een beetje van ☺. Hij heeft toen ook de hele nacht op mijn borst liggen slapen, iets anders wilde hij echt niet. Ik ben zelf wel snachts extra alert ivm koortsstuip.. en zet soms mijn wekker om tussendoor te controleren en te tempen (wij gebruiken voor de snelle check zo'n oording). Daarna plotseling erg verkouden en nu zitten we met het staartje. Ik laat hem altijd lekker slapen. Qua eten vooral kijken wat hij wel graag wil, flesjes geven we lauw. Drinken is het belangrijkste idd. Wij geven wel pijnstilling omdat het goed werkt, zeker bij die hoge temperatuur op advies vd huisarts. Verder geen badjas of douchen etc bij hoge temperaturen. Ook een lauw badje schijnt averechts te werken zeggen ze. Wij doen het voor de zekerheid dus niet.

3 jaar geleden

Hier al vaak koort gehad door verschillende redenen, wij geven vanaf 38, 5 neurofen of dafalgan en zien dat hij niet te warm gekleed is of een lichte slaapzak heeft. Verder helpt een badje bij ons ook altijd, maar niet te koud, wij nemen dan 37-36 graden en laten hem spelen tot het wat afkoelt.. En daarna is het bij ons altijd beter. En fris water laten drinken of eventueel gewoon met een lauw washandje eens het gezichtje en handjes afkoelen. Succes!

3 jaar geleden

Ons zoontje heeft ook net 4 dagen koorts 1 dag 39 en hierna 3 dagen 40.5 achter de rug. Had naar alle schijn oorontsteking. Hij had ook geen zin in eten, gaven hem wat meer vloeibaar eten want ergens anders had die geen zin in yoghurt alles pureren ect. En lekker dichtbij geslapen omdat wij het maar eng vinden. Hij was ook wat verkouden. Hij deed zen slaapjes ook korter als normaal, maar keken wel goed naar hem was ook sneller moe. Dus hij ging 3x per dag dan naar bed. Als je het niet vertrouwd kan je altijd even bellen met de ha. Maar zou dat weekend niet doen want vaak moet je dan naar een corona poli.. alles met koorts moet daar heen.. hadden wij ook keer helaas. Lekker luchtig kleden en doen waar je kindje baat bij heeft🥰 en lekker knuffelen.. wou ons zoontje in een keer veel terwijl die er anders een hekel heeft.. hier hebben we lekker veel filmpjes gekeken want er was geen puf om wat anders te doen bij hem. Hebben wel zetpil gegeven omdat hij zichtbaar last had van zijn oortjes.

3 jaar geleden

Hij is net een half uurtje ongeveer uit bed, hij wil niet eten, heeft wel bijna een hele fles water gedronken. Hij bleef maar huilen dus heb toch maar nurofen gegeven. We kijken nu samen naar paw patrol, hij ligt lekker bij me😞 bedankt allemaal voor de tips!

3 jaar geleden

Nog even een update, toch maar in bad geweest, hij had zichzelf en mij helemaal onder gespuugd 😔 in bad was hij zichzelf, heel fijn eventjes🥰 nu ligt hij weer lekker te slapen😊