14 Reacties

4 jaar geleden

Hi! Ik had met onze dochter van 18 weken precies hetzelfde. We hebben sinds een week het nunki lakentje van fedde en kees en slaapt nu ook overdag een stuk rustiger en langer in haar eigen bedje. Ik vind het echt een aanrader!

4 jaar geleden

Mijn zoontje die is ook 16 weken, die doet een paar dutjes per dag. Die dutjes zijn ook een uurtje of ander half uur. Meestal een uur na zn flesje. En de nacht slaapt hij al lekker door.

4 jaar geleden

Hoi! Wij hebben ook het nunki lakentje van Fedde & Kees echt een aanrader.. misschien kun je dat proberen.. vaak wordt hij ook snel wakker maar laat hem toch liggen omdat hij dan gewoon wat ligt te kijken. Een muziekje aanzetten helpt ook vaak en dan valt hij soms zo weer een uur in slaap

4 jaar geleden

Hi, onze zoon word stipt na 45 minuten even "wakker". Ik zorg dat ik dan al bij zn bed sta (echt waar, kan de klok er op gelijk zetten🤣), en troost hem weer in slaap. Meestal lukt het, soms niet. Dan slaapt ie zo'n 2 uurtjes!

4 jaar geleden

is een uur of 1.5 uur echt kort dan als ze dit een paar x doen per dag?

4 jaar geleden

Onze zoon sliep thuis ook niet lang. Nu dat hij naar kdv gaat, slaapt hij thuis wel beter. Ook soms korte slaapjes, maar wij zetten white noise aan en kijken (via camera) of hij zichzelf weer in slaap duimt. Als we in de kamer zijn, blijft hij naar ons kijken. Daarom dat wij niet naar zijn kamertje lopen als we hem horen. Hij doet over het algemeen een slaapje van 2,5a3 uur 's ochtends en dan nog 2x een slaapje 's middags van ong 1 a 1,5 uur

4 jaar geleden

Reactie op Nadine01

is een uur of 1.5 uur echt kort dan als ze dit een paar x doen per dag?
Geen idee daarom mijn vraag ook? Hij doet dit 3 keer op een dag.

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Onze zoon sliep thuis ook niet lang. Nu dat hij naar kdv gaat, slaapt hij t ...
Bij mij is het dus andersom kdv slaapt ie super goed maar thuis dus slecht sinds die naar kdv gaat.

4 jaar geleden

Amai jullie kindjes slapen lang, ik ben al blij als het een uurtje duurt. Hier vaak wakker na 1 slaapcyclus (45 min). Soms kans ze er meerdere aan elkaar breien. Tis een vrolijk kindje dus ik geef er niet zo veel om. De nachten slaapt ze door van 19u tot 6-7u momenteel dus ik klaag niet ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Amai jullie kindjes slapen lang, ik ben al blij als het een uurtje duurt. H ...
Dan krijgt je kind toch genoeg slaap? Hier ook overdag zo'n 4 uurtjes totaal en van 8 tot 7... Hij is vrolijk, levendig, plast en poept goed en drinkt goed, dan is het ok zo👍

4 jaar geleden

Die van jullie slapen nog veel en lang die van mij slaapt soms de heledag niet alleen snachts en als ie al overdag slaapt is het meestal over de heledag een uurtje als ik geluk heb anderhalf uur..,.

4 jaar geleden

Hier exact hetzelfde: thuis korte slaapjes (na 35 min wakker of als je snel het speentje weer geeft dan 1,5u), op het kdv en bij oma soms 3u achter elkaar. Misschien meer indrukken te verwerken? Geen idee hoe we haar thuis wat langer kunnen laten slapen. Slaapt al in een Puckababy en onder een strak lakentje in een donkere kamer.

4 jaar geleden

Hier ook een die vanaf 19.00u prima slaapt, maar overdag slechts 30 tot 45 minuten, soms met veel geluk 60 minuten. Volgens het consultatiebureau gaan kinderen vaak tussen de 4 en 6 maanden overdag wat langer slapen. Dan gaan ze meestal ook van 4 naar 2 of 3 slaapjes. De een heeft gewoon wat meer slaap nodig dan de ander denk ik maar. Vervelend is het soms wel, je kunt net niks voor jezelf doen

4 jaar geleden

Mijn dochtertje van 18 weken slaapt in het slechtste geval soms maar 2à3x15min overdag, verschrikkelijk is dat. Ook als ze moe is vecht ze tegen de slaap, enkel tijdens de borstvoeding valt ze in slaap, wanneer het niet moet dus en een tutje spuwd ze uit. Ik kan maar geen manier vinden om haar overdag een deftig dutje te kunnen laten doen. Dus ik lees effe mee...