115 Reacties

5 jaar geleden

Het ene moment ben ik misselijk en constant naar de wc en andere moment van beide geen last. Zelfde geld voor mn hoofdpijn, rommelde buik en eetlust. Alles komt maar is ook ineens weer weg. Heel onzekermakend.

5 jaar geleden

Nog een kwaaltje (supervervelend ook): slapeloosheid! Vannacht wéér maar hooguit 4 uur slaap gehad. Eerder slikte ik melatonine maar dat mag nu dus niet. Nog meer met deze kwaal? En tips wat je ertegen kunt doen?

5 jaar geleden

Reactie op Loes80

Nog een kwaaltje (supervervelend ook): slapeloosheid! Vannacht wéér maar ho ...
Alleen een tip tegen moeheid, extra ijzer! Ik drink roosvicee ferro ernaast (bah) maar alles voor een goed doel 😊 ook slaapmeditatie, heerlijk!

5 jaar geleden

Reactie op Loes80

Nog een kwaaltje (supervervelend ook): slapeloosheid! Vannacht wéér maar ho ...
Herkenbaar! Ik probeer nu langer de tijd te nemen om richting bed te gaan: relaxed worden door douchen, boekje lezen ipv tv/telefoon kijken, dat lijkt wel te helpen.

5 jaar geleden

Ik heb ooit deze tips gekregen tegen insomnia (slaaploosheid) - minimaal 1 uur voor bedtijd geen blauwe schermen (tel, tv etc) - overdag veel daglicht, dus wandelen of naar buiten - maximaal half uur in bed liggen. Slaap je dan nog steeds niet? Even uit bed en weer boekje lezen of even op de bank zitten en dan weer proberen. Succes!

5 jaar geleden

Reactie op Nnaatje

Het ene moment ben ik misselijk en constant naar de wc en andere moment van ...
Meer mensen last van het komen en gaan van kwaaltjes? Maak mij er een beetje zorgen om😥

5 jaar geleden

Klinkt als een normale zwangerschap 😅 ik heb al een kindje, ik weet nog dat mijn borsten minder gevoelig werden, was minder misselijk en moe enzo. Toen dacht ik ook ojee! Nu komt en gaat het ook weer. De ene heeft helemáál geen kwaaltjes! Als je het echt niet vertrouwd kun je altijd verloskundige bellen. Sterkte 😊

5 jaar geleden

Reactie op Sue

Ik heb ooit deze tips gekregen tegen insomnia (slaaploosheid) - minimaal 1 ...
Thanks. Ik heb gisteren voor t slapen gaan een beker warme melk gedronken. Telefoon aan de kant en even zitten lezen in bed. En ik heb mn voedingskussen gebruikt bij t slapen. Op 3 keer toiletgang na hele nacht redelijk doorgeslapen. Zelfs met minder pijnlijke bekken (nog van eerste zwangerschap). Hopelijk ligt t echt aan de veranderingen en komt t niet van pure vermoeidheid... Komende nachten zullen het uitwijzen!

5 jaar geleden

Het begon bij mijn tepels, die waren super gevoelig. Verder heel gevoelige borsten en ontzettend misselijk. De benaming ochtendmisselijkheid klopt voor mij niet volledig, ik ben sommige dagen wel zo goed als een hele dag misselijk. Achja dat nemen we er maar met graagte bij zeker? 😊

5 jaar geleden

Reactie op Nnaatje

Het ene moment ben ik misselijk en constant naar de wc en andere moment van ...
Bij mij komt en gaat het ook en dan vooral de misselijkheid. Zo heb ik er de ene dag extreem veel last van en de andere dag lijkt er niet veel aan de hand. Ik denk dat dit vrij normaal is, er gebeurd zoveel in je lichaam. Ik probeer er niet over te piekeren en het wat los te laten.

5 jaar geleden

Ik heb echt zo’n honger!! Voel me ook moe en af en toe beetje misselijk, dus valt tot nu toe mee.

5 jaar geleden

Reactie op Allanois

Het begon bij mijn tepels, die waren super gevoelig. Verder heel gevoelige ...
Bij mij komt en gaan mn borsten en het plassen... hoop zo dat het goed zit. Mag maandag al, maar de tijd kruipt, helaas!

5 jaar geleden

Hier ook gevoelige borsten en vandaag de eerste dag flink misselijk.. Hoop zo dat het niet zo extreem word als bij de eerste!

5 jaar geleden

Reactie op Nnaatje

Het ene moment ben ik misselijk en constant naar de wc en andere moment van ...
Komt helemaal goed. Hou me maandag maar op de hoogte 💋

5 jaar geleden

Zojuist naar het toilet geweest en een haarlijntje bloed. Heel klein beetje kramp en soms zeur gevoel rechts boven mn heup. Meer mensen dit meegemaakt?

5 jaar geleden

Reactie op Nnaatje

Zojuist naar het toilet geweest en een haarlijntje bloed. Heel klein beetje ...
Hoi naatje, het ligt er heel erg aan hoe het bloed eruit (qua kleur) en in welke week je zit. Het kan innesteling zijn, het kan een wondje in je vagina of bij je baarmoedermond zijn. Let er wel op dat wel het steeds roder, helderder en meer wordt, dat je dan even verloskundige kan/moet bellen.

5 jaar geleden

@sdevries, dankjewel. Het is echt minimaal, en maar 1x bij het afvegen, daarna nog 10x het toilet bezocht. Het was wel helderrood denk ik, kon het niet goed zien, zo weinig was het. Nu alleen aan de voorkant beetje getrek en gerommel in mn buik. Ojaa sinds gisteravond laat voelen mn borsten ineens heel beurs aan. Dit nog niet zo erg gehad

5 jaar geleden

Reactie op Nnaatje

@sdevries, dankjewel. Het is echt minimaal, en maar 1x bij het afvegen, daa ...
Goedemorgen naatje, hier gisteren wat bruinige afscheiding, ook wat ongerust maar zolang het geen helderrood bloed is is er niks aan de hand

5 jaar geleden

Ik denk dat broek-koekeloeren ook als kwaaltje aangemerkt mag worden. Jeetje wat spannend allemaal zeg. Vooral omdat ik al vaker moet plassen, dus vaker in mijn broek koekeloeren... Verder ben ik met vlagen wat misselijk, hoofdpijn en heb ik pijnlijke borsten. Maar ik heb ooit gelezen dat dit vlagen zijn, omdat je HCG niveau ook schommelend omhoog gaat.

5 jaar geleden

Naast de gebruikelijke kwaaltjes; borsten, moe, vaak naar het toilet. Een nieuwe craving. Het liefst eet ik alles met pindasaus. En om het af te maken met gebakken uitjes en soerengdeng.