20 Reacties

4 jaar geleden

Ik geef van die mais chips voor baby's vinden ze ook lekker maar als je perse suiker wilt geven kan qua structuur de lange vinger ook al wel hoor

4 jaar geleden

Ik geef ook mais vingers. Lange vingers is echt een en al suikerbom, vind ik niet nodig (hoe lekker hij dat ook zal vinden) . Een vriendin van me gaf haar kindje ook soepstengels rond deze leeftijd, maar dat durf ik zelf nog niet zo goed.

4 jaar geleden

Reactie op mutsiej1987

Ik geef van die mais chips voor baby's vinden ze ook lekker maar als je per ...
idd. soepstengel is wat sneller breekbaar, en maisvingers is ecbt om te oefenen. zeg ik altijd. maar als ze goed kunnen eten kun je ook langevingers geven. mijn zoon kreeg vroeg suiker, door omgeving. geen effect op gedrag, maar wil het continue. dus ik ga bij dochter toch zo lang mogelijk ermee wachten.

4 jaar geleden

Wij geven een stukje soepstengel, werkt prima! Lange vingers heb ik nog nooit gegeven, ook niet aan mijn zoon (nu 4).

4 jaar geleden

Ons zoontje krijgt er sinds 2 weekjes soms 1 bij mijn opa en oma. Denk dat dit om 2 lange vingers per maand zal gaan. Hij vind het heerlijk en ik vind het oke! Suiker is niet goed, maar weghouden van suiker is in mijn ogen onmogelijk. 😊

4 jaar geleden

Lieke krijgt al lange vingers sinds ze tandjes heeft. Als je kijkt naar alle adviezen dan mogen ze het helemaal niet hebben, en net als jij denk ik dat het echt wel kan, alleen niet dagelijks. Hier krijgt ze er 1 a 2 in de week. Lekker geven en van het gesmul genieten 😉 ( Lieke zit wel altijd helemaal onder de koek, daarom krijgt ze hem einde dag, anders blijf ik dr omkleden)

4 jaar geleden

Weghouden bij suiker is idd heel moeilijk, maar ik ga wel proberen het zo lang mogelijk uit te stellen. Ze heeft het niet nodig en weet nu ook niet wat ze mist. Beetje suiker af en toe is geen enorme ramp maar ben ook bang dat ze dan aan een zoete smaak gaat wennen en de groentehapjes niet meer wilt. Er zijn voldoende andere dingen die ik kan geven die ze lekker vindt!

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 7.5 maand en heb gisteren voor het eerst van die mini soepstengels gegeven. Hij heeft toch zitten smullen! En ging heel goed. Al kan hij wel al goed kauwen. Lange vingers nog niet gedaan. Denk dat weghouden bij suikers inderdaad onmogelijk is. Lekker doen als jij dat wilt, qua structuur moet dat wel kunnen 🤗

4 jaar geleden

Reactie op Kavalee

Weghouden bij suiker is idd heel moeilijk, maar ik ga wel proberen het zo l ...
zolang mogelijk geen zoete dingen geven denk ik is goed, omdat ze dan ook voor tomaatjes, komkommer of fruit als tussendoortje zullen kiezen als ze wat groter zijn.

4 jaar geleden

Waarom zou je suiker willen geven aan een 7 maanden oude baby? Wat betreft soepstengels zou ik altijd even kijken wat erin zit qua zoutgehalte. Er zijn soepstengels op de markt die meer zout bevatten dan naturel chips.. Iedereen moet zelf weten wat je je kind geeft maar zo'n jonge baby al zoute en zoete dingen geven lijkt mij niet erg goed.

4 jaar geleden

Reactie op Winette

Waarom zou je suiker willen geven aan een 7 maanden oude baby? Wat betreft ...
O dat is een goeie tip, van die soepstengels 👍

4 jaar geleden

Tja, ik vraag mij dit elke keer ook weer af, hetbis tegenwoordig wel heel strikt met zout en suiker, en ik kreeg het vroeger ook en ben er ook niet dood van gegaan. Dus denk inderdaad zo af en toe kan geen kwaad.

4 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Tja, ik vraag mij dit elke keer ook weer af, hetbis tegenwoordig wel heel s ...
Dit is wel een rare redenatie hè... Vroeger werd er ook gerookt in klas lokalen en weet ik het wat allemaal. Is een hele generatie ook “niet aan dood gegaan”, maar dat betekent ook niet dat het goed is. Ik snap niet waarom mensen hun kleine kindjes ongezonde troep naar binnen willen schuiven zoals suiker en/of zout producten. Diksap, Liga, lange vingers en weet ik het wat. Vroege had men minder kennis maar een weldenkend mens in 2020 kan Google erbij pakken en alle info is binnen handbereik.

4 jaar geleden

Dit is wel een rare redenatie hè... Vroeger werd er ook gerookt in klas lo ...
Dan zou het betekenen dat wij ook geen suiker meer zouden moeten eten, want het is ook slecht voor volwassenen. Er is een verschil tussen een keertje je kindje iets geven of elke dag. Het kind gaat echt niet dood van een heel klein beetje suiker. Diksap is gemaakt van natuurlijke suikers, als je een heel inimini beetje mengt met giga veel water dan zie ik niet wat daar het probleem aan is. Dus ik vind het een beetje overdreven en overtrokken reactie. Ik heb ooit geleerd overal waar '' te '' voor staat is nooit goed behalve tehuis en tevreden. Waarschijnlijk drink jij ook wel eens een wijntje, is ook niet goed voor je,.maar je leeft ook om te genieten van het leven en drink je dit wijntje niet elke dag. Dan is er niks aan de hand. Iedereen moet doen wat hij/zij denkt dat goed is voor zijn kind. Als zij haar kind een keer wilt laten genieten dan is dat haar keuze!

4 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Dan zou het betekenen dat wij ook geen suiker meer zouden moeten eten, want ...
Ik heb het ook niet over doodgaan, ik heb het over ongezond. Genoeg volwassenen met obesitas, zou ik mijn kind niet willen aan doen. Waarbij dus het laten wennen aan zoet en een sterke voorkeur krijgen voor zoet een mooie grondslag is voor een ongezonde voorkeur en dus eetpatroon. Waarbij ik helemaal niet aan geef dat iemand nooit meer suiker zou moeten eten of nooit een wijntje zou moeten drinken. Ik geef alleen aan dat ik het onnodig vind om een kleine baby al te laten wennen aan zoete troep. Met kleine babies ben je nou eenmaal voorzichtiger, denk aan steriliseren fles, BPA vrije producten, wassen met neutral etc. Dat is omdat kleintjes gewoon veel kwetsbaarder zijn.

4 jaar geleden

Ik heb het ook niet over doodgaan, ik heb het over ongezond. Genoeg volwas ...
En daarnaast is het hele lichaam van zo'n baby helemaal niet rijp om suiker en zout te kunnen verwerken zoals volwassenen dat kunnen. Het zijn geen voedingsstoffen waar die wat aan heeft. Waarom zou je dan dat kiezen boven voeding waar wel allerlei goede stoffen in zitten? Daarnaast is het super slecht voor eventuele tandjes, en is het wetenschappelijk bewezen dat de kans op overgewicht en diabetes groter is als je kind op zeer jonge leeftijd al suiker krijgt.. Genoeg redenen om een stuk komkommer boven een lange vinger te verkiezen wat mij betreft.

4 jaar geleden

Reactie op Winette

En daarnaast is het hele lichaam van zo'n baby helemaal niet rijp om suiker ...
Dan ga ik weer herhalen er is een verschil tussen een keertje of constant. Ik heb ze vroeger gehad en heb tot mijn derde 48 kilo gewogen, kind gekregen en weer maar 55 kilo. Heb geen rotte tanden. Dus ja een keertje kan echt geen kwaad, niet constant

4 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Dan ga ik weer herhalen er is een verschil tussen een keertje of constant. ...
Sorry tot mijn dertigste

4 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Dan ga ik weer herhalen er is een verschil tussen een keertje of constant. ...
Een kind eet en drinkt zodat het goed kan groeien.. Wij volwassenen groeien niet meer. Een kind heeft dus voedingsstoffen nodig waar die wat aan heeft, ipv loze vulling waar troep zoals suiker, zout of andere slechte toevoegingen in zitten. Dit zorgt er alleen maar voor dat er vulling in het maagje zit waardoor ze mogelijk minder moedermelk/kunstvoeding of andere goede voeding nemen. Maar goed, zelf weten. Dit zijn mijn redenen waarom ik het niet geef.

4 jaar geleden

Vandaag had ik een belafspraak met het CB. Ze zeiden dat ik haar af en toe een koekje moest geven om haar te leren haar kaken te gebruiken (het kauwen te verbeteren). Ik had deze topic toen nog niet gelezen, dus ik was niet zelf over dit onderwerp begonnen. Als een koekje (suiker) echt zo slecht was, dan zouden ze het toch niet vanuit het CB aanraden lijkt mij. Hoe dan ook, ik denk dat af en toe een lange vinger geen kwaad kan. Gewoon doen waar jij jezelf goed bij voelt😉