25 Reacties

4 jaar geleden

Geen tip, maar waarom zou je van deze fles af willen dan?

4 jaar geleden

Heb je al eens wat pap in de fles gedaan? Daar blijven ze langer verzadigd van :) en ieder kindje is anders, als jou kindje de laatste fles nog graag wil is dat mijn inziens niks om je zorgen over te maken. Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor jezelf ook een keer fijn is. Misschien pap er bij? En ik lees vaker dat de fles wordt afgebouwd door ze steeds korter op elkaar te geven. Hoe dat precies werkt moet je even googlen :)

4 jaar geleden

Geen tip, maar waarom zou je van deze fles af willen dan?
Omdat hij denk ik teveel voeding krijgt? Op het pak staat 4 voedingen vanaf een bepaald kg gewicht van het kind.

4 jaar geleden

Reactie op jansen-42

Heb je al eens wat pap in de fles gedaan? Daar blijven ze langer verzadigd ...
Oh sorry...vergeet te vermelden dat ik er idd granenpap in doe....die laatste voeding😀

4 jaar geleden

Hier hetzelfde. Qua brood nog minder. En elke dag 100 gram fruit en 100 gram groente, meer gaat er echt niet in. En nog 5 flessen, 2x ongeveer 200cc, 2x 165cc en 1x 120cc. Wij gaan nu proberen de fles van 22.30 af te bouwen met 30cc. Ze krijgt overdags voldoende binnen om de nacht door te kunnen trekken. We hopen ook door minder melk te geven dat ze meer vast voedsel gaat eten. De fysiotherapeut helpt ons hierbij (haha dat klinkt vast gek maar ze heeft een studie prelogopedie gedaan en nog iets waarvan ik de naam niet weet). Mijn dochter is 4 weken te vroeg geboren en het schijnt wel een prematuren dingetje te zijn dat ze moeite heeft met de overstap naar vast voedsel. Daarnaast heeft ze reflux en blijkbaar zit het kokhalsreflex dan vaak voor op de tong dus ze moet ook bij ALLES kokhalzen. Maar echt alles. Dochter is volgende week 7 maanden. Zou fijn zijn om weer vroeg naar bed te kunnen 😝

4 jaar geleden

Hier ook nog regelmatig 5 voedingen (ook vaak nog late avond voeding). Volgens mij is de max. een liter per dag. Daar probeer ik onder te blijven.

4 jaar geleden

Ik hoor vaak idd dat mensen er dan pap van maken met rijstebloem ofzo.

4 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Ik hoor vaak idd dat mensen er dan pap van maken met rijstebloem ofzo.
Oops te laat je reactie gelezen.

4 jaar geleden

Reactie op Lin 93

Hier hetzelfde. Qua brood nog minder. En elke dag 100 gram fruit en 100 gra ...
Ja, precies dat! Haha succes jullie. Ik probeer ook 30cc eraf elke keer. Maar lukt nog niet. Ik hoop binnenkort dan wel.

4 jaar geleden

Heb geen tip, maar kan wel een ervaring delen. Wij hebben de laatste fles afgebouwd toen wij onze zoon steeds wakker moesten maken voor de avondfles. Hij sliep na de avondfles ook altijd door tot de volgende ochtend. Toen zijn wij gaan afbouwen met steeds een schepje minder voeding. Hij werd de eerste week nog wel wakker, maar gaven we de speen en sliep hij wel weer verder. Moet je jouw zoontje ook wakker maken voor de avondfles?

4 jaar geleden

Heb geen tip, maar kan wel een ervaring delen. Wij hebben de laatste fles a ...
Meestal niet. Is wel eens voorgekomen. Toen hebben we geprobeert om hem door te laten slapen maar toen kwam ie dus 1uur, 3 uurz 4 uurz 5,30 voor een speen.

4 jaar geleden

Heb geen tip, maar kan wel een ervaring delen. Wij hebben de laatste fles a ...
Maar goede tip. Ik wacht dus tot ik hem wakker moet maken en dan afbouwen

4 jaar geleden

Onze dochter is nu 7 maanden. Wij geven 3 flessen 180/6 overdag en de laatste fles 210/7 en een paar eetlepels pap. Omdat ze de pap zo lekker vindt en weg slurpt doen we die laatste fles ook wat extra voeding erbij en denk ik dat ze het wat langer volhoudt. Wel de 6+ maanden granen, bij rijstebloem merkte ik weinig verschil met een “normale” fles. Misschien heb je er wat aan!

4 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Maar goede tip. Ik wacht dus tot ik hem wakker moet maken en dan afbouwen
Ik had dezelfde vraag aan het CB gesteld en die gaf toen aan dat hij met zijn gewicht het wel zou trekken tot de volgende ochtend, maar als hij nog steeds wakker werd we de fles gewoon konden blijven geven omdat hij het blijkbaar nodig had. Dus wellicht is dat bij jouw zoontje ook...

4 jaar geleden

De avondfles over de dagvoedingen verdelen misschien.

4 jaar geleden

Wij zijn er cold turkey mee gestopt. Eerste week was echt helemaal drama 's nachts (feest vanaf 1 uur), tweede week ging al iets beter (toen was tand 1 door😂 en moesten we er gemiddeld 5x uit), nu eind week drie gaat het al super, als in afgelopen nacht heb ik haar alleen even horen pruttelen om 4u maar is toen weer in slaap gevallen tot half 8. (tand 2 is inmiddels ook door). De afgelopen dagen slaapt ze zelfs beter als toen we die avondfles nog gaven (toen moest ik zo'n 3x eruit) Oftewel, dit is onze ervaring. Ze is overdag ook meer gaan eten sindsdien, zowel qua fruit, brood als groente. Niet echt een tip maar ikzelf vind andere ervaringsverhalen vaak wel interessant om 'inspiratie' op te doen dus vandaar dat ik 't deel 😊😊 succes 😘

4 jaar geleden

Ik volg!! Ik heb precies zelfde alleen eet hij nog geen brood en krijgt die sinds kort om 21.30/22.00 fles en komt dan om 6.30/7.00 weer en slaapt dan nog even door tot 09.00/9.30

4 jaar geleden

Hallo! Ik heb ook heel lang gedacht; ohnee hij moet van die fles af. Cb zei toen tegen mij; als je bv had gegeven had niemand gezegd dat die voeding er af moest... Dat gaf mij veel rust. Van de een op de andere dag werd ons zoontje niet meer wakker voor zijn fles en toen zijn we de zogeheten droomvoeding gaan geven. Alleen verschonen bij poep en anders luier aanlaten. Eenmaal bij de droomvoedingen heb ik na een tijdje, zeg 3/4weken iedere keer een stap minder voeding gegeven. En als hij na een stap minder niet wakker werd, 3 dagen zelfde hoeveelheid en daarna weer een stap lager in voeding. Tot de 60cc goed ging en daarna volledig weggelaten. Het komt vanzelf goed en geloof mij je gaat dat momentje heel erg missen hihi ;)

4 jaar geleden

Ik ben ermee gestopt toen hij de ochtend fles slechter ging drinken. Hij dronk in de ochtend nog maar 100, had geen trek. Toen heb ik laatste laten vallen, hij werd er al niet meer wakker voor trouwens moest hem er al voor wakker maken. Ging direct goed ☺️

4 jaar geleden

Hoi hoi, ik geef zelf borstvoeding maar mijn dochter komt nog zeker voor 7/8 voedingen, ze eet tussen de 50 en 100 gram fruit en groenten op een dag en van een boterham een kwart. Brood ben ik langzaam aan het aanbieden. Denk dat je simpelweg moet wachten tot je kindje eraan toe is om die voeding te laten vervallen. Succes.