15 Reacties

VRIEND

4 jaar geleden

Normale temperatuur is tussen 36,5 - 37,5 graden. Al eens geprobeerd om je kleintje minder warm aan te kleden? Of heb je het vermoeden dat er een tandje komt, want dan kunnen ze ook verhoging hebben? Is ze verder wel vrolijk en drinkt ze goed?

4 jaar geleden

Mijn zoon is altijd wat warmer als hij poosje wakker is en zich heeft in gespannen. Herken je je hierin? Sommige kindjes worden wat koortsig van vermoeidheid.

4 jaar geleden

Ze drinken en speelt gewoon als normaal. Ik heb gehoord dat de tandjes niet voor koorts zorgt. Alleen verhoging..

4 jaar geleden

Deze week hier ook een drama met temperatuur. Alles gehad tussen 35.8 en 38.8.. tandjes zijn net door. Fijn gevoel als moeder voelt het niet

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Ze drinken en speelt gewoon als normaal. Ik heb gehoord dat de tandjes niet ...
Als je het niet vertrouwd zou ik anders toch even bellen met CB of huisarts. Zeker als ze 38 graden en hoger heeft langer dan drie dagen duurt

4 jaar geleden

Die van mij heeft het ook heel vaak tegen het einde van de dag. Temp is dan 37.7-38 graden. Ik kan niet achterhalen waardoor. Ook als er geen tandjes doorkomen en hij niet ziek is heeft hij het. Ben heel benieuwd waardoor het komt (nu net verkoudheidsklachten maar wanneer dat straks over is en temp hoog blijft ga ik toch keer ha bellen)

4 jaar geleden

Ik ben denk ik hele slechte moeder ben, maar ik temperatuur mijn kind nooit tenzij ziek...🤷🏽‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Ik ben denk ik hele slechte moeder ben, maar ik temperatuur mijn kind nooit ...
Logisch toch? Als je kind nooit warm aan voelt is er ook geen aanleiding.. 😉 Als je eenmaal ontdekt dat hij vaak warm is en je tempt en hij heeft koorts ben je gewoon alerter en sneller met tempen. Dat heeft niks te maken met goede of slechte moeder zijn, maar met warm aanvoelend kindje. 🙃

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Ik ben denk ik hele slechte moeder ben, maar ik temperatuur mijn kind nooit ...
Helemaal eens met wat alleenmaarliefde zegt. Echt puur toeval dat ik gemerkt heb dat hij vaak verhoging heb. Tip vooral niet teveel meten, zoals je ziet word ik er onzeker van;)

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Ik ben denk ik hele slechte moeder ben, maar ik temperatuur mijn kind nooit ...
Same! Ik temp ook echt nooit.. Tenzij veel klachten idd

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Ik ben denk ik hele slechte moeder ben, maar ik temperatuur mijn kind nooit ...
Ik meette ook alleen deze week omdat ik hem wat futloos vond hoor😉

4 jaar geleden

Hier hetzelfde, als hij even brult of speelt gaat hij meteen naar 38 😅

4 jaar geleden

Reactie op Elii

Hier hetzelfde, als hij even brult of speelt gaat hij meteen naar 38 😅
Dat is toch niet goed? Dat is meteen koorts. Maak je je er zorgen over?

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Dat is toch niet goed? Dat is meteen koorts. Maak je je er zorgen over?
Toen hij pasgeboren was wel hoor, toen meten ik die heeeeel vaak per dag, maar bij de pediater hebben ze me elke keer gerustgesteld omdat hij standaard al een vrij hoge temperatuur heeft en altijd goed warm heeft en zich heel fel kan opwinden, en dan goed rood kan worden, vonden zijn dit geen probleem. Dus nu zijn we het zo gewoon, dus ik maak me niet teveel zorgen. Ik zal wel vaker eens nameten om zeker te zijn, maar boven 38 is hij nog nooit geweest. ☺️