20 Reacties

4 jaar geleden

Hi! Wij hebben er geen en ik weet dat als ik dit bij mijn ouders thuis wordt genoemd dat er direct wordt gezegd dat dit niet goed is voor de heupen. (Dacht ik) Vast niet als dit af en toe wordt gebruikt, maar ik ga er geen in huis halen voor de zekerheid 馃槉

4 jaar geleden

Wij gingen dit in eerste instantie ook niet aankopen na het lezen van negatieve dingen op het internet... maar in de cr猫che hebben ze bij ons een jumper en een loopstoeltje. En aangezien mijn zoontje daar echt super graag in zit en zotte toeren in doet, hebben we ons ook maar eentje aangeschaft... deze gebruiken we dan in het weekend voor max 20 min per dag.

4 jaar geleden

ik heb het wel voor mijn zoon gebruikt. loopt goed, nergens last van. Alleen je mag niet te lang. Mijn zoon zit helemaal niet stil, is letterlijk continue aan het bewegen. Nu denken jullie, zo zijn ze allemaal, maar nee. echt druk. Daarnaast had hij reflux, waardoor we noodgedwongen de hele tijd hem moesten vast houden. Ik weet niet of ik het voor mijn dochter zou gebruiken, omdat ze een afwijking aan haar voet heeft.

4 jaar geleden

Ja, ik heb het ook gezien op internet. Maar als je ze er niet te lang in laat zie ik het probleem niet. Onze dochter zit er super graag in en loopt door het hele huis. Het is hoe je er zelf over denkt. Wij zijn er heel tevreden van! 馃馃榿

4 jaar geleden

Ik dacht er ook aan eentje te halen.. we zijn er zelf ook groot mee geworden, toch? Ik ben er anders over gaan denken toen ik met mijn dochter op controle bij haar kinderarts was. Hij gaf aan dat voor de ontwikkeling van een baby loopwagens etc niet goed zijn. Dit omdat een baby een soort checklist heeft van ontwikkelingen die het door moet maken, voordat de beentjes sterk genoeg zijn om het lichaampje te dragen. Uiteindelijk na zijn uitleg hebben wij ervoor gekozen dit niet te doen. Voor alle duidelijkheid, iedere keuze is goed zolang je er zelf 100% achter staat, maar ik wilde deze info toch delen馃槆

4 jaar geleden

De fysiotherapeut van mijn zoontje heeft dit afgeraden. Je kindje kan heup- en rugklachten krijgen. Aangezien ons zoontje 3 maanden te vroeg is geboren en dus ook klein is voor zijn leeftijd doen wij dit niet. Als je je kindje niet te lang erin laat zitten, lijkt me dit niet zo heel erg. Het is natuurlijk anders als je je kindje er echt uren in laat zitten.

4 jaar geleden

Reactie op Elonie93

De fysiotherapeut van mijn zoontje heeft dit afgeraden. Je kindje kan heup- ...
En het kan leren om op de teentjes te lopen, dus let daar ook mee op.

4 jaar geleden

Het word inderdaad afgeraden zoals zoveel dingen in het leven maar wij hebben de vorige 2 erin gehad ( en ze doen het nog goed馃槈)en de 3e gaat er ook in. Ik heb hem nu al af en toe in de babybouncer zitten met een kussen erbij in dat vinden ze ook allemaal geweldig ( mijn vriendin heeft deze ook van mij geleend en haar zoontje was er ook gek op). Loopauto hebben wij schuimrubber onderaan omheen gemaakt met tiewraps want anders houd je geen meubel heel馃槄

4 jaar geleden

Heb hem met mijn oudste ook gebruikt en heeft nergens last van gekregen, zolang je je kind er maar niet te lang inzet dan is dat echt geen probleem

4 jaar geleden

Hoe oud zijn jullie kindjes begonnen met de loopstoel? Mijn dochter kan nog niet zelfstandig zitten

4 jaar geleden

Wij hebben er ook 1 aangeschaft omdat meneer graag beweegt. Elke dag even er in, max half uurtje naar dat red hij niet eens馃槀 dan is hij er al weer op uit gekeken.

4 jaar geleden

Is niet goed voor de heupen van je kindje.

4 jaar geleden

Niet doen niet goed voor de heupen

4 jaar geleden

Heb het erover gehad met onze fysiotherapeut, kinderen leren hierdoor verkeerd lopen (op de tenen) en zijn sneller geneigd kruipen over te slaan. Ze heeft het ons echt met klem en nadruk afgeraden, het brengt wellicht plezier maar belemmerd ook zeker de ontwikkeling.

4 jaar geleden

Reactie op Djennifer

Heb het erover gehad met onze fysiotherapeut, kinderen leren hierdoor verke ...
Klopt, mijn nichtje heeft het hele kruipen overgeslagen door de loopstoel.

4 jaar geleden

Zelf schaf ik dit niet aan. Werd ook laatst afgeraden door het CB. Mijn dochtertje gaat wel zitten, kruipen, staan en lopen wanneer zij dat zelf kan / wilt / zin in heeft (hoe je het ook mag noemen) Gewoon lekker op eigen kracht. Waar nodig stimuleer ik haar, maar niet met dit soort dingen.

4 jaar geleden

Wij hebben er ook 茅茅n aangeschaft ook al werd het door de fysio afgeraden alleen maar omdat ze dan meer op hun tenen lopen. Als je het wagentje niet te hoog zet zien wij dat hij goed zijn hele voet gebruikt. Hij heeft er erg veel plezier in! Gewoon niet te lang er in laten zitten. Twee keer een kwartier per dag ofzo. Hij gaat heerlijk op onderzoek uit en volgt ons ook door het hele huis! Leerzaam voor de baby en hij leert goed met zijn lichaam bewegen.

4 jaar geleden

Wij schaffen zo'n ding niet aan, nergens voor nodig vind ik. Ons zoontje pakte als baby een tafeltje uit de woonkamer en schoof dat voor zich uit, zo heeft hij leren lopen 馃槀 Wij hebben daarom een loopwagen gekocht, dat is wel erg leuk (en heb daar eigenlijk nooit iets slechts over gehoord maar ik kan het gemist hebben) maar dat komt dan later pas. Eerst maar lekker kruipen / tijgeren!

4 jaar geleden

Wij gaan er geen voor onze dochter aanschaffen, er zijn genoeg andere leuke dingen waar ze plezier mee hebben. Als ik weet dat het slecht is voor de ontwikkeling en voor het lichaampje doe ik dit al helemaal niet, voor het zelfde geldt overkomt het jou net dat het schade aanricht bij je kindje馃槙.. En rond de leeftijd van 7 maanden leren ze ook kruipen etc.. Onze dochter kruipt zit en trekt haar eigen al op sinds 6 maanden en sinds een weekje staat ze overal. We stimuleren het staan en lopen nu veel door haar achter de baby walker te zetten. Ze heeft hier ook heel veel plezier in! En vind dit veel belangrijker dat ze met haar ontwikkeling bezig is.. Natuurlijk is dit iedereen ze eigen keus, en vooral doen waar je jezelf goed bij voelt.馃槉

4 jaar geleden

Wij hebben ook eentje, en hij heeft hier veel plezier van. Wij laten hem hier wel nooit lang inzitten 馃槉