14 Reacties

4 jaar geleden

Dr. Leenarts 👌🏻

4 jaar geleden

Heilwolle schijnt ook goed te helpen. Is van schapenwol en leg je in de luier. Het zorgt er voor dat er lucht bij de beschadigde huid kan komen.

VRIEND

4 jaar geleden

Onze kleine heeft al een paar dagen diarree en daardoor luieruitslag. Wat wij doen is de luier zo los mogelijk, zonder dat hij van zijn kont afglijdt aan en dan geen romper of broek zodat het zo goed mogelijk kan luchten. Daarbij verschonen wij meteen de luier zo gauw hij gepoept heeft, maken het schoon met vochtig washandje en dan een laagje Bepanthen. Het helpt in ieder geval verergering te voorkomen en de rest zal pas genezen als de diarree gestopt is. Heeft jouw kleintje nu ook diarree? Soms hoor je ook dat het door de soort luier komt en met een ander merk zo verholpen is.

4 jaar geleden

Spreekt voor zich: geen producten met parfum gebruiken. Billenzalf van dr. leenarts vind ik zelf heel fijn en ik strooi met witte klei poeder. Het voorkomt het allemaal niet, maar helpt wel sneller genezen

4 jaar geleden

Billetjes altijd nadeppen met een droog doekje kan helpen om het te verkomen en dat het niet verergert. Cicalfate van Avène, Cicaplast van La Roche Posay of Dermalibour crème van Aderma zijn toppertjes bij ons in de apotheek.

4 jaar geleden

Reactie op Liseke

Billetjes altijd nadeppen met een droog doekje kan helpen om het te verkome ...
Thnxx is dit ook voorkomend?

4 jaar geleden

Wij hebben bodycreme van het merk zzacht. Werkt super goed. Na 1 of 2x smeren zijn de billetjes heel eind hersteld.

4 jaar geleden

Billencreme van naïf.. door de zink die erin zit is het bij onze kleine man zo weg

4 jaar geleden

Droog houden! En als je dan een zalf gebruikt dan heel dun en iets met zink en zonder parfum. Zoveel mogelijk luchten en vaak verschonen bij diarree.

4 jaar geleden

Wij gebruiken een soort zinkzalf zodra haar billen rood worden zoals Inotyol, dermocreme. We hebben het eens zo erg gehad dat het niet zoveel hielp en we hebben dan eosine gebruikt, je hebt er op waterbasis die bij vlekken gemakkelijk uitwast. 🙂 Op haar gezichtje, ze heeft wat last van vocht door haar speekselvloed, raadde de vroedvrouw vaseline aan.

4 jaar geleden

Billetjes droogdeppen na schoonmaken, wij gebruiken altijd waterdoekjes. En pure lanoline!!! Echt kijk eens bij de groene vrouw. NL en dan de lanoline zalf. Heel licht smeren. Het is echt een wonder middel. En helemaal natuurlijk. Het is namelijk wolvet wat in schapenwol zit, dit wolvet komt het meest bij ons eigen huidsmeer in de buurt en erg goed voor het huidje.

4 jaar geleden

Mijn kleine is er heel gevoelig voor ik merk.dat de doekjes van pampers met 99 procent water pure enorm helpen. Ander doekjes reageert hij.niet goed.op. altijd droog deppen daarna met een droog doekje. Ik gebruik van dr leenarts de billenzalf met 30 procent zink en is te koop bij etos. Heel tevreden over!!!

4 jaar geleden

Pure kokosolie op de billen! En wij gebruiken wasbare billendoekjes. We hebben nog nooit uitslag op de billen gehad, dus heb het idee dat het wel goed werkt.

4 jaar geleden

Bepanthen billenzalf doet hier wonderen