13 Reacties

2 jaar geleden

Dit heeft te maken met hoe ons brein werkt en welke labels wij aan bepaalde geluiden hangen. Je kunt bijvoorbeeld wel doorslapen door een heftige onweersbui, maar als je zoontje een zacht geluid maakt schrik je wakker. Als je slaapt, hoort ons brein nog steeds alles, alleen ons bewustzijn valt weg. Dus op de een of andere manier heb je zijn geluiden belangrijk gemaakt. Heb je heftige nachten gehad met je zoontje? Of sta je er alleen voor 's nachts? Is je zoontje nu 2? In principe heeft hij geen fles meer nodig 's nachts dan natuurlijk, misschien als je dit jezelf verteld dat je er wat rustiger onder wordt? Onze zoon is ook 2, maar krijgt al ruim een jaar geen nachtflessen meer. Rond zijn 1e verjaardag nog heel af en toe geloof ik als hij echt niet in slaap meer kwam, maar verder niet. Ze zijn peuters en halen nu alles uit hun normale voeding.

2 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Dit heeft te maken met hoe ons brein werkt en welke labels wij aan bepaalde ...
Bedankt voor je reactie! Hij is inderdaad 2 jaar en 2 maanden dus nachtfles hoeft hij eigenlijk helemaal niet meer, hij komt Ook bijna nooit voor een fles het is meer het feit dat ik wakker schiet om ieder klein dingetje en ik dit wil verminderen, ik denk inderdaad iets met het onderbewustzijn. Voorheen zijn de nachten niet dussanig slecht gegaan en heb ik een hele lieve man die er ook vaak genoeg uitging toen het nodig was. Maar inderdaad denk ik dat het iets is wat ik een plekje moet geven en de rust moet bewaren!👍🏼

VRIEND

2 jaar geleden

Grote kans dat dit te maken heeft met ‘aan’ staan. Sinds je kind geboren wordt ben je van nature alerter, alleen bij de een reguleert zich dit makkelijker en wordt je op een gegeven moment niet meer van ieder kuchje wakker. Zelf had ik er ook moeite mee. Ik ben met Mindfulness (VGZ Mindfulness app) gestart en dat helpt wel bij nachten dat ik echt klaarwakker wordt van ieder kuchje, misschien heb je er ook wat aan.

2 jaar geleden

Bij mij heeft het geholpen om haar deur dicht te doen, ik word dan niet meer wakker van elk kuchje maar wel als ze huilt

2 jaar geleden

Inderdaad, die app van VGZ mindfullness helpt goed om te kunnen ontspannen. Dat alerte gevoel is heel herkenbaar. Mij helpt het dat ik ook overdag af en toe even bewust probeer te ontspannen. Wij hebben de babyfoon bij ons bed staan maar met het geluid uit. Als ik een geluid hoor kan ik kijken of ze gewoon door slaapt of niet. Dan kan ik zelf ook weer makkelijker gaan slapen als ik zie dat alles in orde is.

2 jaar geleden

Toch oordopjes eens proberen lijkt me. Als je kindje huilt dan hoor je dat er echt wel door heen

2 jaar geleden

Reactie op JackH

Grote kans dat dit te maken heeft met ‘aan’ staan. Sinds je kind geboren wo ...
Bedankt voor je reactie ik ga het eens bekijken!

2 jaar geleden

Reactie op JackH

Grote kans dat dit te maken heeft met ‘aan’ staan. Sinds je kind geboren wo ...
Bedankt voor je reactie ik ga het eens bekijken!

2 jaar geleden

Reactie op Danique87

Bij mij heeft het geholpen om haar deur dicht te doen, ik word dan niet mee ...
Ben je niet bang dat je haar niet hoort als ze slaapt?😅

2 jaar geleden

Reactie op Marde

Toch oordopjes eens proberen lijkt me. Als je kindje huilt dan hoor je dat ...
Ik denk inderdaad dat ik dat eens ga overwegen. Dankjewel!

2 jaar geleden

Reactie op babyblue-24

Ben je niet bang dat je haar niet hoort als ze slaapt?😅
Nee ik word altijd wakker van haar gehuil, maar mijn vriend niet hoor hij slaapt overal doorheen😂🙈

2 jaar geleden

Je kan ook 1 oordopje gebruiken! Doe ik ook! Omdat ik snel wakker word en daarna ook lastig in slaap kan vallen. En als ze echt van doch laat horen, dan hoor ik het echt wel

2 jaar geleden

Ja hier ook tegenwoordig haar deur dicht (dan blijft ze ook langer slapen nu ze in een peuterbed ligt). En mijn slaapkamer grenst ook direct aan mijn badkamer deur en heb beide deuren tegen elkaar haha 2 deuren houdt het ook rustiger als ze droomt in haar slaap 😅