28 Reacties

4 jaar geleden

Ik snap je volkomen ! Mijn kleine is ook bijna 4 maanden ik denk soms ook wel eens he even lekker een dagjr voor mezelf zou fijn zijn , niks geks aaan wat mij betreft.

4 jaar geleden

Nee hoor is zeker niet gek! Even tijd voor jezelf is ook belangrijk. Misschien kan je moeder of iemand anders een dagje oppassen?

4 jaar geleden

Nee helemaaaal niet gek! Ik ben een paar dagen geleden eenzelfde topic begonnen (zoek maar op: ik zit er even doorheen). Mij hebben de reacties heel goed gedaan. Je bent zeker niet de enige! En voel je vooral niet schuldig, het is ook heftig. Ik voel met je mee, hou je taai! 😘

4 jaar geleden

Snap je volkomen!! Ik heb het ook maardat hoort erbij deze gedachten. Heel fijn even me time. Ik loop savibds vaak even als mijn man er weer is.. maar vanaf 12 junu gaat zenaar ipa en oma op vrijdag dus heb ik even metime op die dag aangezien ik nu nog geen werk heb kan ik even die dag van alles doen. Voel je dus niet schuldig. 🤗

4 jaar geleden

Ik heb dat gevoel ook even gehad. En ik voelde me daar enorm schuldig over, want we hadden immers bewust voor een baby gekozen. Maar dat is normaal en we hoeven ons niet schuldig te voelen 😉. Vooral met de situatie van de corona, waarbij we niemand kunnen zien.. had ik het gevoel dat ik echt eens moest opladen. Mijn man ondersteunt waar nodig en liet me alleen naar de winkel gaan, zodat ik in de auto de muziek vollebak kon opzetten. En dat hielp wel 😁. Ondertussen kan ik meer me-time inplannen als onze prutsiemie slaapt. Dan doe ik de dingen die ik graag wil doen, doe ik mijn huishouden... Het is kwestie van een balans proberen te vinden denk ik.

4 jaar geleden

Ik voelde mij laatst ook schuldig dat we onze zoon na zijn dag op de opvang ook nog eens voor het eerst voor een paar uurtjes naar zijn opa en oma brachten om er zelf samen even tussenuit te gaan. Het was onze trouwdag. Maar ik ben zo blij dat we dat gedaan hebben! Mijn man en ik konden heerlijk ontspannen samen er op uit en weer eens goede gesprekken voeren. Me time is net zo belangrijk. Je moet echt tussendoor af en toe kunnen opladen en je hoeft je echt niet schuldig te voelen richting je kindje. Je liefde is er niet minder om en als je weer opgeladen bent heb je weer des te meer energie en liefde over om aan je kind te besteden.

4 jaar geleden

Ik vind het niet gek. Mama zijn is veruit de mooiste, maar ook de zwaarste taak die er is. Ik heb dat vooral 's avonds als hij in bedje ligt, dat ik denk: zal ik nu even een momentje voor mezelf pakken of toch maar alvast slapen. Meestal wint slaap 😅 Tot nu toe vandaag overleefd op 1,5 uur slaap vannacht, een halve wafel en een beker koffie. Nu snel een tosti eten. Dat doe ik dan lekker buiten, terwijl de kleine man in de buggy slaapt. Om 14.15 uur is het weer etenstijd voor de kleine man, dus de rustmomentjes zijn kort. Maar.. moeder zijn is niet voor niets een superpower 😉 hier geen papa die het even kan overnemen. Iets minder tijd voor mezelf dus, maar wel alle liefde voor mij alleen ❤ Voel je niet schuldig en als je de kans hebt, neem dan vooral zo'n dagje voor jezelf. Het doet je vast en zeker goed.

4 jaar geleden

Voel je niet schuldig! Is normaal denk ik, en ikk zie het maar zo: als je goed bent voor jezelf, kan je ook goed zijn voor je baby ( of een ander)! Ik moet wel bekennen dat ik nog dieper respect heb gekregen voor alleenstaande mama's!!! ( ik kom zelf uit een eenoudergezin, en een vriendin van mij heeft 5 kids, helemaal alleen!) Ik heb sowieso respect voor mama 's, ben erachter gekomen dat het best een uitdaging kan zijn..😘

4 jaar geleden

Hier past oma vandaag voor het eerst op bij ons thuis en is nu even wandelen met hem, heerlijk! Merk ook dat ik dat gewoon even nodig had wat meer tijd om zelf iets te doen. Heel normaal denk ik! Oma vind het leuk, de kleine vind het leuk en mama ook: win-win-win. Dus niks mis mee om daar nu behoefte aan te hebben😊

4 jaar geleden

Ik herken dit niet maar dat komt omdat ik dagelijks nog wel me time heb. We hebben maar 1 kindje dat scheelt een hoop denk ik. Als zij om 19.00 uur naar bed gaat heb ik de rest van de avond voor mezelf en ga ik lekker in bad of doe ik iets anders ontspannend. Slaapt je kindje niet goed of is je partner 's avonds weg? Probeer dagelijks even minimaal 30 minuten voor jezelf te pakken. Laat je partner het even overnemen.

4 jaar geleden

Helemaal niet gek... ik had dit al vroeger hoor. 🤷🏻‍♀️ Ze is een schatje en geen lastige baby. Maar soms word ik de routine beu... vooral in deze corona-periode. Heb dan soms het gevoel dat elke dag op elkaar lijkt. Ik krijg vaak als tip om tijdens haar dutjes wat me-time te nemen, maar dan regel ik snel mijn huishouden... en zo lang slaapt ze nu ook weer niet overdag. Ik snak zo nu en dan naar die me-time, zoals op gemak mij omkleden en naar buiten te kunnen zonder het hele gesjouw met verzorgingstas/buggy/draagzak etc. Zodra mijn man eens van thuis uit werkt probeer ik dan naar buiten te gaan zonder mijn dochtertje en laat ik haar achter bij hem. Kan ik lekker even uitademen en mijn ding doen. En kom ik echt terug opgeladen terug. Je dus niet schuldig voelen en vergelijk je niet met een andere mama. Ieder persoon zit anders in elkaar en hormonen kunnen ook een grote rol spelen.

4 jaar geleden

Ik vind het knap dat je dat nu pas hebt! 😜 Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor! Het is ook wel zwaar af en toe zo’n kleintje! Is niks mis met die gedachte en dat je verlangt naar wat me-time. Wij doen in het weekend wel eens om de beurt een ochtend dan kan ik 1 ochtend lekker uitslapen of lang douchen of doelloos in bed blijven liggen en de andere ochtend doet mijn vriend dat. Af en toe hebben we hier gewoon behoefte aan allebei en daar is niks mis mee. Misschien kan je dit ook een keer doen?

4 jaar geleden

Jullie reacties doen me echt goed. Heb zelfs een paar traantjes moeten laten. Fijn dat het ‘normaal’ is dat ik me zo voel. Denk binnenkort toch even een dagje oma en opa doen en ik dan even een dagje niks doen. Bedankt dames❤️

4 jaar geleden

Ik heb niets toe te voegen dan wat al gezegd is. Ook ik snap je volledig!

4 jaar geleden

Ik draai weer slaapdiensten op werk (niemand snapt het, maar wat een heerlijkheid). Mijn man brengt de kleine s ochtends naar de opvang en ik ben dan 10 uur thuis, maar hoef de kleine pas 13 uur op te halen. Man man man! Lekker uitgebreid douchen, in alle rust naar de winkel, serie kijken, heeeeeerlijk. 🤣 Ik snap je wel. Je leven word even overheerst. Pak lekker je rust als je baby slaapt (het huis hoeft niet élke dag schoon denk ik dan) of breng hem lekker weg voor een chille dag voor jezelf! Heb je ook nodig he! 😊

4 jaar geleden

Ik vind het heerlijk om aan het werk te zijn. Ik weet dat Yesper veilig op het kdv is dus ga ik ook met een gerust hart. Ben wel heel blij als ik hem weer kan en mag halen. 🥰

4 jaar geleden

ik vind het knap dat je dat nu pas hebt. Ik had dat al heel snel! Ik heb veel me time als mn vriend er is en dan nog heb ik er niet genoeg aan Voel me er ook erg schuldig over maarja.. zo voelt het nu eenmaal. Ik zou haar ook graag wel eens naar opa en oma brengen maar dat vind ik ook erg lastig omdat ze zo slecht slaapt. dus doe ik het niet maar een moment samen met mijn vriend zijn zou hemels zijn

VRIEND

4 jaar geleden

Herkenbaar! Toen ik twee weken geleden naar de kapper kon was dat zo een heerlijk moment, even tijd voor mezelf. Dat zorgde ervoor dat ik er weer even tegen aan kan

4 jaar geleden

Nou ik had het met 3 weken🙈 dus ik denk dat ik mij meer moet schamen. Maaaar bel je ouders op of iemand die je vertrouwd en laat hun oppassen en geef toe aan de me-time. Ik heb het gedaan met 3 weken en daarna had ik er weer even behoefde aan met 6 weken omdat onze dochten mega veel huilde en precies die 2 nachtjes hielpen om niet compleet door te draaien op te laden en daardoor een betere mama te zijn 🥰

4 jaar geleden

Reactie op maaike-vs

Nou ik had het met 3 weken🙈 dus ik denk dat ik mij meer moet schamen. Maaa ...
Geven zij dan in de nacht ook de voeding enzo? Snap je helemaal btw!