37 Reacties

5 jaar geleden

Als je door medische redenen extra begeleiding nodig hebt van iemand extra dan de verloskundige krijg je een medische indicatie , je krijgt dan onderzoeken in het ziekenhuis en word extra onder toezicht gehouden , extra echos zijn alleen als daar specifieke redenen voor zijn ivm problemen

5 jaar geleden

Jaaa je krijgt extra echo's, ziekenhuis bevalling meestal, miss wordt t overgedragen aan gynaecoloog

5 jaar geleden

Vanwege overgewicht kan je bvb gewoon bij de verloskundige blijven en krijg je alleen een extra groei echo. Medisch word het als je afwijkt vban het gewone zoals medicatie gebruik dingen die je zelf hebt enz enz

5 jaar geleden

Ik wordt bijv. Begeleid door een gynaecoloog omdat ik de ziekte van crohn heb. Ach vind het wel fijn dat je wat meer in de gaten gehouden wordt hihi.

5 jaar geleden

Voor mij betekent het met 36 weken een gesprek met de gynaecoloog en verplicht bevallen in het ziekenhuis. Vorige bevalling eindigde door een streptokok met een heel zieke baby en 2 weken ziekenhuis opname. Nu dus bij de start van de bevaling zsm naar het ziekenhuis voor een antibiotica infuus om herhaling te voorkomen.

5 jaar geleden

Ik heb een medische indicatie omdat ik zwanger ben van een tweeling. Ook krijg ik meer echo's, omdat bij luisteren naar het hartje niet te bepalen valt van welke baby het is.

5 jaar geleden

Door de ziekte van crohn en eerdere miskramen ben ik ook medisch en krijg ik meer controles in het ziekenhuis.

5 jaar geleden

Reactie op Kris

Voor mij betekent het met 36 weken een gesprek met de gynaecoloog en verpli ...
Bii ons ging h eet exact zo met de vorige zwangerschap. Streptokok gevonden, verplicht bevallen in het ziekenhuis aan een infuus met antibiotica. We zijn nog in afwachting van de uitslag die zal bepalen of dat nog steeds het geval is voor de tweede zwangerschap.

5 jaar geleden

Reactie op emsje

Door de ziekte van crohn en eerdere miskramen ben ik ook medisch en krijg i ...
Hey! Mede crohntje..hoe gaat het met jou crohn op het moment?

5 jaar geleden

Ik moet in het ziekenhuis bevallen onder begeleiding van een gynaecoloog ivm een fluxus bij mijn eerste bevalling. De kans is groot dat dat een volgende keer weer voorkomt en krijg hier dan ook een infuus en spuiten voor. Wel mag ik gewoon onder controle bij de verloskundige blijven verder.

5 jaar geleden

Door mijn baarmondermond die te zwak is loop ik ook bij de Gyn. Ik heb 2 vroeggeboortes meegemaakt en 1 kwam te overlijden. Nu ben ik 10weken zwanger en gaat rond week 14 een cerclage bandje plaatsen.

5 jaar geleden

Ik heb een medische indicatie omdat ik het asherman syndroom heb. Nu bijna 13 weken en ik heb eerste trimester bij verloskundige gehad met extra controles en nu overgedragen aan het ziekenhuis. Vind die extra echo’s en controles wel heel fijn.

5 jaar geleden

Hier helaas ook een medische indicatie ivm teveel bloedverlies bij de vorige bevalling en hierdoor kantje boord gelegen (helaas konden ze de bloeding niet stoppen). Over een paar weken wordt het vervolg traject besproken, aangezien ik onder geen voorwaarde thuis mag bevallen. Spannend, maar ik weet dat ik in goede handen ben en gelukkig kunnen we dit keer een plan van aanpak maken en hopelijk erger voorkomen!

5 jaar geleden

Reactie op Lonn

Ik heb een medische indicatie omdat ik zwanger ben van een tweeling. Ook kr ...
Ik ben ook zwanger van een tweeling:) bij jou ook de eerste?

5 jaar geleden

Reactie op 5februari2020

Ik ben ook zwanger van een tweeling:) bij jou ook de eerste?
Ah wat leuk! Gefeliciteerd! Ik heb al 2 zoontjes, dus dit worden nr 3 en 4... Wanneer ben jij uitgerekend?

5 jaar geleden

Ik ben 8 februari uitgerekend, en jij?:) echt wel speciaal he, 2 kindjes:)

5 jaar geleden

Reactie op 5februari2020

Ik ben 8 februari uitgerekend, en jij?:) echt wel speciaal he, 2 kindjes:)
Super bijzonder, ben er ook heel erg blij mee! Al vraag ik me wel eens af hoe we het allemaal moeten gaan doen met 2 baby's, een dreumes en een kleuter.... Ik ben 13 februari uitgerekend, wie weet bevallen we wel tegelijk ;)

5 jaar geleden

Ik heb een medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen, omdat ik medicatie slik. De baby moet daardoor direct aan de bewaking op de couveuse afdeling. Voor nu loop ik gewoon bij de verloskundige, dus het is echt alleen de bevalling in principe.

5 jaar geleden

Reactie op MamavanRoos

Hier helaas ook een medische indicatie ivm teveel bloedverlies bij de vorig ...
Mijn eerste bevalling was dus een drama, maar 2 en 3 met voorzorgsmaatregelen gingen veel beter, dus ik heb er voor deze keer ook weer vertrouwen in :) ... mijn miskraam vorig jaar eindige trouwens ook in een fluxus met spoedoperatie en bloedtransfusie dus ik weet helaas dat ik de aandoening nog steeds heb... :(

5 jaar geleden

Reactie op Jbootsma

Hey! Mede crohntje..hoe gaat het met jou crohn op het moment?
Tsja geen idee eigenlijk. Ik krijg extra echo’s van mijn darmen en moet steeds bloed af laten nemen en ontlasting inleveren. Allemaal uit voorzorg. Moet wel mijn infusen door laten lopen en dat voelt erg dubbel maar kan niet zonder. Ze dachten vorige week een kleine verdikking te zien maar is erg onduidelijk nu allemaal. Vandaag tweede echo van onze hummel dus ben erg benieuwd! En jij? Veel last ervan?