37 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op emsje

Tsja geen idee eigenlijk. Ik krijg extra echo’s van mijn darmen en moet ste ...
Eerlijk gezegd? Weinig. Ben vorig jaar geopereerd en had gewild dat dat jaren terug al kon. Heb alle medicijnen gehad en niks hielp. En nu? Tot nu toe gelukkig geen medicijnen. Laatste onderzoek liet wel zien dat het allemaal wel geïrriteerd was maar hoop voor het beste! Tot wanneer krijg je de infusen? Die mag je niet je gehele zwangerschap toch?

5 jaar geleden

Reactie op Jbootsma

Eerlijk gezegd? Weinig. Ben vorig jaar geopereerd en had gewild dat dat jar ...
Altijd naar die operaties maar wat fijn dat jij geen medicatie hoeft te gebruiken! Dat is altijd het beste.. ik kan / mag helaas niet zonder mijn infusen want dan is de kans groot dat mijn crohn opvlamt wat weer kan zorgen voor vroeggeboorte / miskramen etc. Tot nu toe is er niets bekend dat het medicijn kwaad kan voor het kindje of invloeden erop heeft.

5 jaar geleden

Reactie op emsje

Altijd naar die operaties maar wat fijn dat jij geen medicatie hoeft te geb ...
Hmm oké. Mag ik vragen wat je voor medicijn krijg? Ik had altijd enorm pijn in mijn spieren door de medicatie bah. Hoop dat het wel goed blijft gaan bij jou ♡

5 jaar geleden

Reactie op Jbootsma

Hmm oké. Mag ik vragen wat je voor medicijn krijg? Ik had altijd enorm pijn ...
Ik krijg vedolizumab 1x per 8 weken per infuus. Voor mij tot nu toe beste medicijn! Helemaal geen bijwerkingen en werkt alleen bij de darm waar het nodig is en gaat dus niet hele lijf door. Althans dat wel maar het tast verder niks aan.

5 jaar geleden

Reactie op emsje

Ik krijg vedolizumab 1x per 8 weken per infuus. Voor mij tot nu toe beste m ...
Heb ik ook gehad idd. Helaas werkte het voor mij niet. Wel fijn dat je het tijdens de zwangerschap mag blijven gebruiken! Heb jij ook zo'n last van een opgeblazen buik? Lijk nu al 9 maanden zwanger en ben maar 1 kilo bij hahaha

5 jaar geleden

Hier inderdaad ook een medische indicatie ivm ziekte van chron. En pas geleden een perdicarditas. (Ontstoken hartzakje) door me infliximab-infuus. nu 12 weken zwanger.. door medicatie gebruik indd vaker echo's en sowieso een ziekenhuis bevalling. Helaas gestopt met het infuus en nu nog strenger onder controle ivm chron die niet mag opvlammen. Wel zijn de extra controles fijn! Onze kleine maakt het gelukkig nog goed en is lekker eigenwijs en wil nooit op de foto gezet worden haha enigste wat we dan zien is bultje zonder duidelijke vormen haha.

5 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Hier inderdaad ook een medische indicatie ivm ziekte van chron. En pas gele ...
Gefeliciteerd! Hopelijk zul je de komende maanden juist minder last hebben. Het is toch altijd onvoorspelbaar en dat maakt het wel eng vind ik.

5 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Hier inderdaad ook een medische indicatie ivm ziekte van chron. En pas gele ...
Succes en gefeliciteerd!!! Hoop dat alles goed blijft gaan zonder medicatie nu. Voor mij wordt het ook een ziekenhuis bevalling en er is al besloten ( mits alles goed blijft gaan )dat het een keizersnede gaat worden:

5 jaar geleden

Ik krijg op basis van mijn eigen achtergrond een uitgebreide medische 20 weken echo in het ziekenhuis... En ik ga ook bevallen in het ziekenhuis dit omdat mijn moeder tijdens haar zwangerschap van mij ernstige zwangerschapsvergiftiging had, ik met net 30 weken met spoed op de wereld ben gekomen en er 2 weekjes later bij mij hydrocephalie (een waterhoofdje) werd geconstateerd... Uit voorzorg willen ze dus dat ik daar nu uitgebreid op gescreend word dat dit zich niet een generatie later kan herhalen. Ik vind dit alleen maar een prettig idee...

5 jaar geleden

Reactie op Kris

Voor mij betekent het met 36 weken een gesprek met de gynaecoloog en verpli ...
Hoi Kris, Ook ik heb bij mijn vorige bevallig streptokokken te horen gekregen. Nu ben ik 16 weken zwanger van mijn tweede dochtertje. Bij mij is er nu al urine afgenomen en op de kweek gezet, hier kwam uit dat ik het nu niet bij draag. Is er bij jou al gecontroleerd? , ik vraag me ook best wel af waarom ik het nu opeens niet bij draag en toen wel . Ik loop wel in het ziekenhuis wegens zwangerschaps hypertensie en diabetes. Alleen vind ik het raar dat er dan nu al vanuit word gegaan dat ik het niet meer bij draag. Vorige zwangerschap antibiotica gehad voor en na de bevalling. Maak me best wel zorgen en ga ook eisen om voor dat de bevalling nadert nog een kweekje te nemen. Hoe doen ze dat nu bij jou? Groetjes

5 jaar geleden

Reactie op melanie1997

Hoi Kris, Ook ik heb bij mijn vorige bevallig streptokokken te horen gekr ...
Ha Melanie, Wat vervelend.. en ook lastig, die onzekerheid. Mijn urine is wegens veel buikpijnklachten al gecheckt en de streptokok kwam dr gelijk uit. Verloskundige zei ook dat als je eenmaal drager bent, je dat blijft. Vreemd dat dat bij jou niet zo lijkt? Vorige bevalling heb ik wel antibiotica voor en na de tijd gehad, dochter ook. Alleen had de streptokok toen al fiks om zich heen kunnen slaan voor ze er achter kwamen dat dat t was wat ons zo ziek maakte. Zou inderdaad nog een keer laten checken en een weekje op kweek laten zetten. Bij mij kwam t er met een paar dagen al uit. Succes!

5 jaar geleden

Reactie op Kris

Ha Melanie, Wat vervelend.. en ook lastig, die onzekerheid. Mijn urine is ...
Hoi bedankt voor je reactie. Bij mijn vorige zwangerschap kwam het er inderdaad ook uit toen ik buikpijn had. Ik zal het in de gaten houden en vragen of er extra op gecontroleerd kan worden. Wat rot voor jullie dat de streptokokken toch nog heeft toe geslagen. Hoop voor jullie dat het de volgende keer mag meevallen succes ❤️

5 jaar geleden

Hier ook medische indicatie ivm kanker verleden. Ik vind het niet erg hoor, elke maand zeker een echo al vind ik 4.5 week wel heel lang duren, maakt me onzeker. Toch aankaarten of dit iets vaker kan😁 En alles voor ons draakje om deze op de beste manier ter wereld te krijgen💖

5 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Hier ook medische indicatie ivm kanker verleden. Ik vind het niet erg hoor ...
Ik vond 4 weken ook heel lang tussen de controles... ik heb een doppler aangeschaft. Zo kon ik af en toe naar het hartje luisteren. Nu voel ik het elke dag al schoppen dus dat is super fijn en geruststellend😁

5 jaar geleden

Ik vond 4 weken ook heel lang tussen de controles... ik heb een doppler aan ...
Ik ook ....heb hem gister binnen gehad en meteen getest😍

5 jaar geleden

Ik heb een medische indicatie vanwege ernstige pre-eclampsie en hellp syndroom bij me 1e zwangerschap in 2016. Onder goede toezicht en voorzorgsmedicatie nu 19+5 zwanger en moet nu ongeveer elke 2 a 3 weken op controle komen. Krijg extra groeiecho's bij week 28, 32 en 36

5 jaar geleden

Hier ook medische indicatie vanwege Epilepsie. Kom niet bij de verloskundige maar bij de gyneacoloog. Iedere 3 weken controle met een echo en een uitgebreide 20 weken echo gehad. Kunnen zo dus de kleine jongen wel vaak zien :).