18 Reacties

3 jaar geleden

Ik zelf geef yoghurt met granen voor ontbijt.

3 jaar geleden

Ik geef 150 gram aan ontbijt pap in de ochtend, en 250 ml aan pyjama papje in de avond voor het slapen gaan. Ik geef eigenlijk helemaal geen melk heb dit een x geprobeerd met half volle melk maar dat wil ze niet hebben.. Heb wel een pak van Nestlé in de kast staan wou dat proberen maar ze krijgt al voldoende zuivel binnen geef soms ook nog 50 tot 100 gram yoghurt met kleine stukjes banaan of ander fruit erdoor.

3 jaar geleden

Ik geef halfvolle melk bij de boterham in de middag, kwarkje naar haar middag slaapje, soms kaas op de boterham. En zei krijgt nog wel fles voor het slapen gaan.

3 jaar geleden

Ik geef bij het ontbijt en de lunch een klein beetje melk. Totaal drinkt ze dan denk ik 100 ml. Daarnaast wat joghurt na het avondeten en soms nog een beetje kaas.

3 jaar geleden

Welke / waarvoor kaas geven jullie

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Welke / waarvoor kaas geven jullie
Vaak geef ik geraspte jong belegen kaas. Dat eten we bij de macaroni en vindt ze los ook heel lekker. Ook krijgt ze wel eens een cracker of rijstewafel met jong belegen kaas.

3 jaar geleden

Welke yoghurt geven jullie? Mag toch niet zoveel suiker erin ? Welke is geschikt voor 1-jarigen?

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Welke yoghurt geven jullie? Mag toch niet zoveel suiker erin ? Welke is ges ...
Ik geef de yoghurt van Optimel, daar zit weinig vet en suiker in.

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Welke yoghurt geven jullie? Mag toch niet zoveel suiker erin ? Welke is ges ...
Volle yogurt met n beetje diksap. Mijn zoontje weegt maar 8.8 kg met 1 jaar, dus hij mag wel wat suiker hebben

3 jaar geleden

Volle melk en volle Griekse yoghurt, en daarnaast nog wat moedermelk

3 jaar geleden

Hoeveel melk geven jullie op een dag?

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Hoeveel melk geven jullie op een dag?
150ml halfvolle melk in de ochtend en 200ml opvolgmelk voor het slapen gaan. (Maken het pak nog even op)

3 jaar geleden

Consultatiebureau zei namelijk dat je een 1jarige slechts 2 kopjes melk moet geven of 1 kopje melk en een ander melkproduct, zoals kwark. Maar dit is toch heel weinig? Mijn dochter lust wel meer. En je geeft toch niet elke dag yogurt of kwark?

3 jaar geleden

S ochtends 150 ml opvolgmelk, s avonds 120 opvolgmelk. Tussendoor op de dag bij de lunch wat optimel of na het avondeten wat yoghurt.

3 jaar geleden

Onze dochter krijgt in de middag een bakje magere yoghurt met fruit (herpakte banaan is favoriet).

3 jaar geleden

İk geef s’avonds 180ml en s’middags 150ml volle melk. Daarnaast elke dag na t avond eten een bakje volle yoghurt en af en toe jong belegen kaas bij t ontbijt. İk luister niet altijd naar het consulatiebureau. Mijn zoontje eet niet veel en zijn gewicht ligt iets onder het gemiddelde vandaar dat ik hem meer melk aanbied.

3 jaar geleden

Reactie op ReneeS

Ik zelf geef yoghurt met granen voor ontbijt.
Wat voor soort granen geef je?

3 jaar geleden

Hier krijgt ze in de ochtend een bakje Brinta, gemaakt met melk. Smiddags bij de boterham die vaak ook nog aangevuld wordt met knakworst of stukje kaas of een pannekoekje ipv brood krijgt ze 150ml volle melk. Voor ze gaat slapen krijgt ze nog 150ml + 5 dreumesmelk, en in de middag krijgt ze een flesje met water na het avond eten ook nog een yoghurtje idd.