6 Reacties

2 jaar geleden

Hi, onze dochter is een echte slaapkop. Ritme is 7 uur wakker, tussen 12 en 15 uur slapen en dan 20 uur weer naar bed 😅 Hopelijk is het maar een fase.. succes 🙏🏼

2 jaar geleden

Ps: ze is van 12-02-2020

2 jaar geleden

Hoihoi, ons meissie is van 03-02-2020, ze slaapt al meer dan een jaar de nacht door en het middagdutje ging ook altijd goed. Sinds ongeveer 4 maanden blijft ze vaker wakker als we haar smiddags in bed leggen. Ookal lijkt ze dan moe. Ze gaat dan lekker liggen spelen, gooit dr knuffels uit bed, doet yoga achtige bewegingen :-) Soms valt ze dan alsnog in slaapt.. Over het algemeen is het inmiddels een beetje 50/50. Wel merken we dat als ze haar middagdutje niet heeft gehad, ze het s avonds eerder zat is en dan ook wat vroeger naar bed gaat. Dit heeft dan geen invloed op de nachtrust. Komt goed! Succes :-)

2 jaar geleden

Reactie op Charlotte85

Hoihoi, ons meissie is van 03-02-2020, ze slaapt al meer dan een jaar de na ...
Mag ik vragen wat haar bed tijden zijn? Hoelaat gaat ze naar bed in de avond en hoelaat is ze wakker 😊

2 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Mag ik vragen wat haar bed tijden zijn? Hoelaat gaat ze naar bed in de avon ...
Ja hoor! Ik ben thuismoeder en onze 2 oudste kunnen zelf naar school lopen. Hierdoor hoeft onze kleine er nooit vroeg uit en hebben we haar ook altijd lekker kunnen laten liggen. Ze wordt wel rond 08:00 wakker en dan gaat ze ook lekker frutten in haar bedje. Vaak word ze tussen 13:00 en 15:00 moe, het verschilt best wel. Als ze dan wel slaapt, is het zeker wel 2 tot 3 uur. Uiteindelijk gaat ze tussen 20:00 en 21:00 naar bed. Maar als ze haar dutje niet heeft gehad dan tussen 19:00 en 20:00. Ik denk dat ons schema niet voor de meeste zal/kan werken. We hebben de mogelijkheid gehad om haar zelf zoveel mogelijk aan te laten geven wanneer ze moe is. Ze gaat, in vergelijking met andere kinderen, wel wat later naar bed, maar dat komt ook omdat ze later wakker wordt. Vooral in het weekend is dat heel fijn :-)

2 jaar geleden

Ons dochtertje had ook de neiging om haar middagdutje over te slaan, gaat dan babbelen en spelen in haar bedje maar we merkten dat ze het nog wel echt nodig heeft. S avonds is ze anders echt niet meer te genieten. Wat bij haar werkt is om echt even rustig te worden voordat ze s middags naar bed gaat. Dus lichten al zo veel mogelijk dimmen bij het omkleden en nog even kort een boekje lezen. Ik zeg ook tegen haar dat het tijd is om te slapen en dat mama ook even gaat slapen, wat nog waar is ook 🤭