23 Reacties

4 jaar geleden

Hoi! Mijn zoontje is even oud en rolt nog niet maar is wél een moeilijke slaper. We hebben vooral geïnvesteerd in het zelf in slaap vallen. We laten hem nooit huilen maar door steeds dezelfde volgorde aan te houden (slaapzak aan, speentje/knuffeltje geven, kort liedje zingen, gordijnen dicht) kunnen we hem wakker wegleggen zonder drama en valt hij 9 van de 10 keer zelf in slaap. Maar ja, als hij daarna dan gaat rollen... Lastig! Ik hoop dat dat hier nog even duurt. Succes!

4 jaar geleden

Hier rolt de kleine niet in bed, maar valt wel lastig in slaap. Ook hier geïnvesteerd in zelf in slaap leren vallen. Eerst met veel wiegen van het bedje en witte ruis en erbij blijven, later met alleen witte ruis en erbij blijven en nu met alleen witte ruis. Dat gaat steeds beter. Ook altijd zelfde ritueel zodat het duidelijk is dat hij mag gaan slapen. Hopelijk lukt dat ook bij jullie!

4 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde probleem. En hebben hem toen wakker in bed gelegd, zodat hij zelf in slaap leerde vallen. Dat was eerste huilen (5min en bleven we erbij en aaien) en nu valt hij al bijna in slaap als zn slaapzak aan wordt gedaan en we een liedje zingen en zonder huilen. Een ritueel heeft bij ons ook geholpen. En hoe gaan de avonden?

4 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde probleem. En hebben hem toen wakker in bed gelegd, zod ...
De avonden gaan prima. Voorheen de middagen ook. Was echt een kwestie van enkele minuten voordat hij sliep. Maar de laatste dagen soms wel 40 minuten. Sprongetje 4 is net afgelopen. Wel heeft hij af en toe last van zijn tandjes, maar ik betwijfel of het daardoor komt. Ritueel hebben we hier ook, maar het lijkt hem soms gewoon écht niet te lukken (of mij.. tis maar hoe je het bekijkt 😅)

4 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem! Eerst kon ze zelf goed in slaap vallen (we legden haar in bed bij de eerste tekenen) en nu heeft ze ontdekt dat omrollen leuk kan zijn (ze doet het nog net niet) en lukt het niet meer. Ze begint ook te jengelen en wil maar niet slapen waardoor ze vaak heel uitgeput is tegen de avond. Ze valt nu enkel maar aan de borst in slaap. Ik volg mee... Ik hoop dat het voorbij gaat in elk geval.

4 jaar geleden

Bij ons hielp het om hem dan de speen te geven.

4 jaar geleden

Slaapt hij voor zijn dutje al in zijn kamertje? Hier slaapt onze dochter sinds kort op haar kamer voor haar dutje en ze slaapt veel beter..

4 jaar geleden

Tussen 4-6 maanden zitten ze in een slaapregressie. Niks veranderen aan je schema of routine. Als je gewoon doet wt je normaal doet gaat het na deze periode weer goed.

4 jaar geleden

Reactie op Melissadb

Slaapt hij voor zijn dutje al in zijn kamertje? Hier slaapt onze dochter si ...
Nee, nog steeds ook bij mij op de kamer.. Misschien ook nog een idee ja.

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Bij ons hielp het om hem dan de speen te geven.
Ja, dat helpt soms. Maar niet met het rollen helaas. Bij ons tenminste niet.

4 jaar geleden

Reactie op Hamerke

Hier hetzelfde probleem! Eerst kon ze zelf goed in slaap vallen (we legden ...
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Veel succes ermee :-)

4 jaar geleden

Reactie op Mipas

Ja, dat helpt soms. Maar niet met het rollen helaas. Bij ons tenminste niet ...
Ahh dat is balen bij ons zoekt hij "de borst" in zijn ondiepe slaap en rolt dan door dus vandaar dat het hier meestal werkt. Als hij onrustig blijft hou ik mijn hand op zijn buik om hem tegen te houden totdat hij echt wegdommelt. Het duurt hier ook allemaal wat langer dan normaal maar denk dat dat komt door de 4 maanden slaapregressie.

4 jaar geleden

Bij ons helpt het vasthouden van zijn handjes best wel goed. Hij rolt heel erg graag!! Als hij slaapt, slaapt hij vaak met zijn armpjes naar boven, en als ik ze dus alvast zo vasthoud, heeft hij minder de neiging om te rollen en lukt het hem beter om in slaap te vallen. En natuurlijk geen interessante dingen in zijn blikveld! Soms rolt hij half met zn gezichtje helemaal omhoog en kan dan de lichtjes van de babyfoon zien. Dus dan draai ik de babyfoon, zodat hij daar niet door wordt afgeleid.

4 jaar geleden

En evt slaapzakje instoppen. Dus de stof die over is onder zijn voeten instoppen. Dan is rollen ook moeilijker.

4 jaar geleden

Ik heb ook het zelfde probleem. Ik sta er helaas alleen voor. Ben vanmiddag in de auto gestapt engaan rijden. Binnen 1 min in slaap gevallen.🤯

4 jaar geleden

Reactie op Gul-24

Ik heb ook het zelfde probleem. Ik sta er helaas alleen voor. Ben vanmiddag ...
Haha, wat toevallig. Ook ik sta er alleen voor en dacht van de week serieus; zou hij wel slapen als ik met 'm ging rijden? Uiteindelijk toch maar thuis gebleven.

4 jaar geleden

Ze was vanmiddag zo aan het huilen dat ik het niet meer aan kon. Stofzuiger aangezet in 4 moms gelegd zelf in de wiegstoel samen op schoot niets hielp. Dus zijn we gaan rijden naar de Mac voor mama koffie gehaald en even bij gekomen😁

4 jaar geleden

Reactie op Gul-24

Ze was vanmiddag zo aan het huilen dat ik het niet meer aan kon. Stofzuiger ...
Ah wat rot zeg.. voor jullie beiden! De kleine man hier huilt gelukkig vrijwel nooit echt. Kan me voorstellen dat het heel frustrerend is! Voor jezelf, maar ook om haar niet te kunnen helpen. Even langs de Mac klinkt als een prima oplossing ;-) even een momentje voor mama terwijl de kleine van de autorit geniet!

4 jaar geleden

Reactie op Mipas

Nee, nog steeds ook bij mij op de kamer.. Misschien ook nog een idee ja.
Bij ons slaapt ze ook nog op ons kamer hoor (zolderkamer is nog niet af)😊 maar ik leg ze wel smiddags boven in haar bedje en helpt goed. We hebben wel nog een peuter rond lopen die lawaai maakt😉 Gisteren heeft ze smiddags zo 3uur geslapen!

4 jaar geleden

Reactie op Melissadb

Bij ons slaapt ze ook nog op ons kamer hoor (zolderkamer is nog niet af)😊 ...
Oh wat fijn! Nu moet ik zeggen: gisteren was hier ook (eindelijk) weer eens een goede dag qua slaap. Hopelijk hebben we het toppunt van het slaapdipje nu gehad.. 🙏