42 Reacties

3 jaar geleden

Wij zitten op 3 flessen van 180+6. In de ochtend maak ik er pap van, hij krijgt een fles na z'n boterham tussen de middag en een fles voor het slapengaan rond 19:00.

3 jaar geleden

Hier nog 3 flessen. In de ochtend en avond 210+7 en na het middageten nog een kleine fles van 90+3. Dit krijg hij nog omdat ik vind dat hij te weinig drink overdag. Hoe geven jullie water/thee? Wij proberen van alles maar wil er niet veel van drinken

3 jaar geleden

Reactie op i91

Hier nog 3 flessen. In de ochtend en avond 210+7 en na het middageten nog e ...
Hier is de truc om zelf water of thee te gaan drinken, dan moet en zou ze het ook :-P ik laat haar dan uit mijn glas drinken of geef haar dan haar eigen beker.

3 jaar geleden

Mijn dochter van 9 maanden krijgt ook nog 4 flessen 馃槄 Dit omdat ze het nodig heeft om te slapen.. ze ontbijt met 120+4 daar maak ik pap van, dan ochtenddutje 150+5, middagdutje 150+5 en voor het slapen gaan s'avonds 180+6. Daarnaast ook een broodje als lunch, fruit en avond eten.. Zo is zo veel in beweging dat ze niet te zwaar is 馃槀 We proberen wel de melk overdag beetje bij beetje wat af te bouwen.

3 jaar geleden

Reactie op i91

Hier nog 3 flessen. In de ochtend en avond 210+7 en na het middageten nog e ...
Wij hebben een tuitbeker van ruim 150 ml die verdeeld over de dag leeg gaat doen hier wel echt klein beetje diksap in anders drinkt die ook niet. En hij is niet te dik dus doen het mooi zo. Proeven zelf ook altijd en is nooit zoet. Zo drinkt die wel mooi nog vocht naast zijn flessen! Geven ook geregeld water uit beker maar hier gaat die op den duur op lopen blazen haha

3 jaar geleden

Mijn zoon van 9 maanden zit op 3 flessen. 120cc gemixt met pap en 60cc melk in de ochtend. Dan om 15.30/16.00 een fles van 150cc en rond uur of 22.00/22.30 fles van 150cc. Ik ga proberen om die fles van half 4 minder te maken, maar opzich drinkt en eet die voor de rest heel goed. Dus zolang die het leeg drinkt en de rest ook op eet, maakt mij die ene fles niet uit. Ik vind persoonlijk 180/210 in een baby buikje gewoon veel. Dat heeft mijn zoontje nooit gehad.

3 jaar geleden

Ons zoontje van 10 maanden krijgt ook nog steeds een middagfles. Volgens 't CB krijgt hij ook teveel melk. We zijn nu langzaam aan het starten met een boterham smiddags en een halve fles. Doordat hij een hele tijd 't brood amper binnenhield zijn we hier ook wat later mee gestart als gemiddeld. Naar mijn mening doet ieder kind 't op z'n eigen tempo. Succes ermee!

3 jaar geleden

Idem hier. Volgens mij moet je kijken naar hoeveel ML je kindje in totaal drinkt. Aim茅e dronk eerst veel flessen met weinig inhoud. Inmiddels krijgt ze 鈥榮 ochtends en 鈥榮 avonds 200 ml weg. Dat betekend dat ze met 10 maanden nog 1x 200 ml mag. Of dat nou een grote fles is of twee kleintjes zijn... ik ben van mening dat de totaal hoeveelheid er toe doet en niet het aantal flessen, maar dat is mijn mening

3 jaar geleden

Middag fles hebben we afgebouwd met 9 maanden. Hij begint standaard helemaal wild en hebberig te worden als hij een fles ziet en hij moet altijd schoon leeg maar het was geen enkel probleem toen hij hem ineens niet meer kreeg. 馃槉 Wij zitten nu op 2 flessen van 180. S ochtends met granen en voor hij gaat slapen een flesje.

3 jaar geleden

Hier nog borstvoeding en krijgt dus een stuk vaker dan het cb zou voorschrijven. Tot een jaar is melk volgens mij de belangrijkste voeding. Brood eet ons zoontje bijvoorbeeld nog nauwelijks, dus gewoon ook lekker melk rond lunchtijd. Net als tijgeren, kruipen, lopen, praten en al die andere dingen die een baby moet leren, gaat denk ik t eten van vast voedsel ook op een gegeven moment ineens een stuk beter als je baby er klaar voor is. Dan zal de fles vanzelf minder worden :). Kortom, wat hier al eerder werd gezegd, elk kindje doet t op zn eigen tempo!

3 jaar geleden

Hier in de ochtend (7u30) brood en een flesje melk (ongeveer 150 ml) .Om 12u middag (groentepap, ongeveer 200 gram) en om 15u fruitpap.Tegen 17u de rest van het fruitpap (want ze eet om 15u maar weinig, totaal 209 gram) en om 19u een flesje melk (ongeveer 250 ml)

3 jaar geleden

Onze zoon van bijna 10 maanden krijgt ook nog 3 flessen. 7.30 180cc 12.00 150cc 18.00 180 pap fles

3 jaar geleden

Mijn dochter van 10 maanden krijgt nog 5 flessen van 150cc

3 jaar geleden

Reactie op Winette

Mijn dochter van 10 maanden krijgt nog 5 flessen van 150cc
Hier ook. Maak me niet zo druk zolang ze goed groeit. Ze bepaald tijdens eten zelf hoeveel ze wil eten en geef haar nadien de fles dus hoeveelheden melk vari毛ren per keer.

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Hier in de ochtend (7u30) brood en een flesje melk (ongeveer 150 ml) .Om 12 ...
Wat bedoel je met fruitpap en groentepap ? En hoe maak je dat klaar?

3 jaar geleden

Hoeveel cc vocht moet een baby van 10 mnd per dag krijgen? Mijn zoontje krijgt in de ochtend 120 cc pap en dan nog 90 cc melk , rond 12 u 180cc melk, rond 15u 150 cc en om 19 u krijgt hij 180cc, maar drinkt er maar ongeveer 100 cc uit (,wisselt per dag) . Verder eet hij in de ochtend een halve banaan, soms aangevuld met halve avocado of half fruitpotje. Soms doe ik er ook nog een halve liga voor baby's doorheen. En dan rond 15 u een yogurtje van 90 ml en s avonds half potje groenten ( maar die eet hij nauwelijks). Brood wil hij niet. Krijgt hij zo genoeg binnen op n dag?

3 jaar geleden

Onze dochter van 10 maand krijgt sochtends 180cc+6 scheppen en savonds 180cc pyamapapje van nestle.. de rest van de dag drinkt ze minimaal 1 volle fles water (250cc), en soms wel 2.. binnenkort gaan we starten met sochtends broodje erbij te geven.. verder eet ze overdag om half 10 fruit 250gram, 12 uur 1 heel broodje, half 3 a 3 uur maisvingers en half 5 a 5 uur 250 gram groente

3 jaar geleden

Onze zoon van 10 maanden krijgt 's ochtends (7.30) een papfles van 180cc, om 10.00u een fruithapje van 2 stuks fruit of een fruitpotje voor 8+ maanden. Dan om 12.00u 2 tot 3 bruine boterhammen met smeerkaas/ leverpastei/jam/pindakaas/appelstroop. Rond 15.00u krijgt hij een fles van 180cc. Dan rond 17.00u een maaltijdpotje voor 8+ of 10+ maanden en een danoontje na en dan rond 18.30/19.00u een papfles van 180cc. Tussendoor krijgt hij ranja. Dit bieden we regelmatig aan, omdat hij veel behoefte heeft aan drinken. Ik denk dat je vooral moet kijken naar of je kindje verzadigd is. Elk kind is natuurlijk verschillend. En die van ons is gewoon een supergoede eter.

3 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Hoeveel cc vocht moet een baby van 10 mnd per dag krijgen? Mijn zoontje kri ...
Onze zoon wilde ook geen brood. Ik heb eens ge毛xperimenteerd met andere dingen en ben er achtergekomen dat hij babyproof bananenbrood zelfgebakken wel heel graag lust. Dit maak ik met Havermeel, amandelmeel en kokosmeel, eieren, dadels en bakpoeder en soms nog een lepel pindakaas er door. Hij smult dit zo weg. Maar ook bananenpannekoeken! Misschien kun je dat eens proberen, want uiteindelijk moeten ze wel wat meer gaan kauwen ivm de kaak spieren, voor de spraak straks. Ik vind zelf een half potje groenten voor een 9 maanden oude baby niet heel veel. Lust hij misschien liever vers?

3 jaar geleden

Onze zoon krijgt nog 3 flessen. 'S ochtends pap uit een bordje met 180+6 scheppen melk. Na zijn slaapje een fles 180+6. Vervolgens 3 plakjes bananenbrood, of banenpannekoek, amandelmeelpannekoek (lust geen brood). Rond 14.00 fruit, heel soms met wat griekse yoghurt. Avondeten zeker 200gr. Bij het naar bed gaan 210+7 fles. Tussendoor drinkt hij water of water met een halve sinaasappel er in geperst.