31 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

Qua voedingsschema zitten we ongeveer gelijk, mogelijk verschillen we wel in hoeveelheid. Is ze echt te mager, ook volgens de curve bij het CB? Krijgt ze nu halfvolle of volle melk? Beweegt ze veel? Bij ons is het voedingsschema zo: - ontbijt: 150ml halfvolle melk en 1 boterham - fruithap: 1-1,5 stuk fruit met water - lunch: 1 boterham met water en doosje rozijnen erna - avondeten: met de pot mee eten en water. Kwark of halfvolle yoghurt als toetje. - voor het slapen: 150 ml halfvolle melk

3 jaar geleden

Wat is erg mager? Wat is haar lengte en gewicht? Groeit ze goed op haar eigen lijn? CB hier al iets over gezegd?? Eet ze van wat ze krijgt het minimale of eet ze goed van wat jullie aanbieden. Want daar lijkt mij niks mis mee. Ik zie 1x pap staan. En verder geen melk of yoghurt. Misschien zou je volle yoghurt als tussendoortje kunnen geven?

3 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Wat is erg mager? Wat is haar lengte en gewicht? Groeit ze goed op haar eig ...
Ze eet pap met 200 ml melk als ontbijt

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Ze eet pap met 200 ml melk als ontbijt
Ja dat las ik....maar verder geen melkprodukten?? En om je beter te kunnnen helpen of geruststellen heb ik wat meer informatie nodig. Dus hoeveel ze weegt etc zie mijn vorige bericht

3 jaar geleden

Wat is definitie van mager... Die vraag heb ik mijzelf afgelopen jaar ook gesteld, onze dochter 3 weken te vroeg geboren met 2400 gram en 46 cm (teruggezakt naar 2200) was beetje klein en moest van ver komen. Nu jaar later is ze nog klein en tenger. Maar zolang ze in haar curve mee gaat vind CB alles prima en blij kind is blije mama. Onze dochter is nu 8 kg en 72cm. Wat eet onze dochter Fles pap 210 (en liefst daarna nog boterham van papa of mama) Fruit (2 have stuken van iets) Smiddags boterham en fles van 180) Rozijnen/koekje of wat ook Avond eten met de pot mee Toetje klein schaaltje Voor na bed nog 150 fles met klein beetje pap. Ik denk af en toe waar laat ze het allemaal maar zoals je begrijp ...( in de luier 🙈🤣)

3 jaar geleden

Is volle of halfvolle yoghurt beter? En geven jullie het elke dag? En welk kwark geven jullie. Is dat niet teveel suiker?

3 jaar geleden

Heb ik hier ook gehad met de oudste toen hij met lopen begon(nu 10) hij at 5 snee brood op een dag en warm eten fruit en pap en hij zat op de -2 lijn🤷🏻‍♀️ een jaartje later was het prima en zat hij op de 0 lijn. Maar vind het cb haar ook mager of zit ze gewoon prima op lijn?

3 jaar geleden

Wat gebruiken jullie als beleg?

3 jaar geleden

6:30 1 boterham met beleg en een beker melk 9:00 cracotte 11:30 2 boterhammen met beleg 14:00 een soepstengel (alleen als hij er om vraagt, dus lang niet altijd) 16:00 fruit 17:30 een grote portie avondeten 18:30 150ml melk

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Wat gebruiken jullie als beleg?
100% pindakaas, appelstroop, smeerkaas, zuivelspread, ei en jam.

3 jaar geleden

En wat geven jullie als avondeten. Willen jullie een vb geven? Kan ik kijken of ik ongeveer hetzelfde geef

3 jaar geleden

Er is al een paar keer gevraagd om lengte en gewicht en wat het CB zegt. Hier antwoord je niet op. Is dat omdat je het niet weet? Welke gedachte zit erachter? Wellicht valt het gewicht hartstikke mee en is ze niet zo dun als je denkt

3 jaar geleden

Ik merk dat kinderen die toch goed eten, niet aankomen omdat ze na iedere maaltijd poepen. En dat echt iedere dag doen. Doet jullie dochter dat misschien ook? Sowieso zullen ze nu even niet of nauwelijks aankomen. Door de beweging die ze nu in een keer gaan krijgen en doordat ze straks minder en minder zullen eten zal je dochter er ongeveer altijd zo uitzien. Mijne kinderen zijn altijd dik gewist en werden steeds iets slanker door de fase en leeftijd. Op den duur hebben ze een normale postuur tot een kleine buikje, wat weer verdwijnt bij een groei weer. Als ze kwa gewicht en groei op de lijn van de cb lopen, dan maken ze dezelfde groei als ieder ander kind.

3 jaar geleden

Mijn dochter loopt nog niet, alleen langs de tafel en ze is dus echt een kleine Michellinpoppetje. Ze is ook iets kleiner dan het gemiddelde. Vanwege haar gewicht heb ik haar nooit pap of enig ander meel in haar voeding gedaan. Haar schema: 8 uur. 1,5 snee brood 10 uur. 1,5 fruit 11.30. 1 brood soms 180ml melk soms soep 16 uur koekje, chips, brood als ze eerder geen brood heeft gehad 18 uur. Soep of rijst met kip 20.30. Laatste fles 220 ml melk Snachts. Bv Als beleg krijgt ze gebakken ei in roomboter. Pindakaas puur natuur, salami of geitenkaas tosti We waren voor haar 1e verjaardag voorzichtig met wat ze mocht vanwege haar leeftijd en natuurlijk haar gewicht, geen roomboter en salami enzo, Maar ze blijft dik dus en ze vond niet alles lekker meer. Dus met roomboter vond ze wel lekker. Ik smeer nooit boter op brood. En soep geef ik rode linzen, groene linzen, joghurtsoep, verse groentesoep, vermicelli soep.

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

En wat geven jullie als avondeten. Willen jullie een vb geven? Kan ik kijk ...
Kijk eens bij voedingscentrum voor wat een kind nodig heeft. Boter op brood is belangrijk voor de vetinname. Ook mag ze een beetje jus of saus bij het avondeten. Avondeten/warm eten bevat groente, koolhydraten zoals pasta,rijst of aardappels etc en een klein stukje vlees vis of kip. Hoeveelheden hangt echt af wat je kindje eet. Er kan overal wel iets staan in hoeveelheden en ik kan zeggen hoeveel mijn kind eet maar wat mijn kind nodig heeft, heeft jouw kindje misschien niet nodig. Als je ergens over twijfelt zou ik het CB bellen. Ze zijn echt niet zo erg als dat er beschreven wordt..

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Is volle of halfvolle yoghurt beter? En geven jullie het elke dag? En welk ...
Ze hebben volle producten nodig. Dus volle yoghurt, volle kwark, volle melk (roomboter). Wij hebben biologische volle kwark. Volle producten zijn de meest pure vorm en aan de kwark is geen suiker toegevoegd.

3 jaar geleden

Ons zoontje van nu 3 is 3 weken te vroeg geboren en was 2970 bij de geboorte.. is nu nog steeds een erg dun jochie.. maar wij vinden het prima.. hij doet t goed

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is ook fijntjes. Laatste keer gewogen met 11 maanden en toen woog ze 8.9 kilo en was 73. Sommige dagen eet ze flink, andere wat minder. Over het algemeen eet/drinkt ze op een dag het volgende: Ontbijt: 150ml opvolgmelk met een boterham/schaaltje kwark/havermout Tussendoor: fruit (zo veel ze wil, ongeveer 1 stuk) Lunch: 100/120 ml halfvolle melk en twee boterhammen Tussendoor: fruit Avondeten: aardappels/rijst/pasta met groenten en vaak iets van vlees (niet altijd). Ze eet grotendeels met ons mee. Yoghurt na (zo’n 50/60 gram). Voor het slapen: 120 ml opvolgmelk Water mag ze zo veel drinken als ze wil.

3 jaar geleden

Hier een gemiddelde richtlijn

3 jaar geleden

En hoe het zit met drinken 😜