31 Reacties

3 jaar geleden

Mager is ook een lijn 😉 Zolang ze gezond is, dan is het toch prima! Ieder kind heeft zijn eigen bouw. Krijgt ze later iig geen gewicht problemen.

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

En wat geven jullie als avondeten. Willen jullie een vb geven? Kan ik kijk ...
Bij ons eet onze dochter meestal gewoon met de pot mee, maar dan zonder zout (en scherpe of heftige kruiden, of wijn etc). Spaghetti bolognaise bv vindt ze super. Plukt ze met dr vingertjes de groente uit om eerst op te eten en daarna met een lepeltje saus en spaghetti. Nasi en boerenkool doen het ook goed :)

3 jaar geleden

Ach pff, mijn zoon zit geloof ik ook helemaal onder aan de curve, maar hij eet goed, ontwikkelt zich super en ziet er gezond uit. Ik meet en weeg hem niet meer, alleen die ene keer dat hij dit jaar nog maar de kinderarts moet (in Duitsland). Als daar geen speciale reden voor is zou ik me niet druk maken. Mij werd ook mijn hele jeugd aangepraat dat ik te mager en te klein zou zijn, maar ik ben van heel normaal formaat geëindigd 😛.

3 jaar geleden

Ik geef me zoon 15 maanden oud otched ontbijt papje daarna boterham halfvolle melk drink middag fruit lunch boterham en water drink en avond maaltijd groent aarde en visstrick dan toetje laaste avond papfles drink

3 jaar geleden

Is volle melk/yoghurt beter, weet iemand dat?

3 jaar geleden

Volle melk/yoghurt beter dan halfvolle?

3 jaar geleden

Reactie op Pietje-22

Bij ons eet onze dochter meestal gewoon met de pot mee, maar dan zonder zou ...
Doe je dit dan nog wel in de blender? Mijn dochter heeft alleen haar 2 ondertandjes

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is ook een dun kindje maar ze beweegt heel erg veel dus zu verbrand zoveel dat ze lastig aankomt. Ze eet goed dus ik maak me geen zorgen. 6u fles 200ml 7u boterham 10u fruit 12u 1,5 tot 2 boterhammen 15u fles 200ml en iets te knabbelen 17.30u avond eten 19.30u fles 200ml En vaak komt ze rond 24.00u voor nog een fles van 200ml Ze krijgt bewust nog kv vanwege de voedingsstoffen. Ondanks dit weegt ze nog geen 8 kg en is ongv 78cm en 14 maanden oud.

3 jaar geleden

Reactie op mamavanbergen

Doe je dit dan nog wel in de blender? Mijn dochter heeft alleen haar 2 onde ...
Wij hebben nooit blender gebruikt. In hele vroege begin goed met vork geprakt, maar al vrij vlot uit hand eten. Eet hier ook met pot mee, waarbij paprika en courgette maximaal 1cm stukken en brood met korst 3 bij 4 cm ongeveer. Ze kauwen met hun kaken, hebben daar eerst nog geen tanden voor nodig

3 jaar geleden

Uit meerdere onderzoeken blijkt dat melk vet heel gezond is voor kinderen. Het is daarom vaak beter om volle melk, volle yoghurt en roomboter te geven. Ik smeer roomboter op brood (lurpak) en na het avondeten eet mijn zoontje altijd een toetje van volle yoghurt met een beetje jam erdoor. Ook al zat hij vol van het avondeten een toetje past er altijd nog wel bij. Verder doe ik ook regelmatig avocado op brood of geef ik stukjes avocado bij het eten dat zijn ook gezonde vetten. Succes allemaal!

3 jaar geleden

10:00 120ml Nutrilon 11:00 Fruit of vleeswaren (ze lust geen brood of koekjes) 14:00 120ml Nutrilon 16:00 avondeten van de vorige dag (niet veel), koekje, stukjes fruit 19:00 Avondeten (vaak rijst, vlees en groentes), dessert 23:00 120ml Nutrilon. Ze krijgt tussendoor water/sap en koekjes. Een kleine die heel wat kan eten, maar niet dikker wordt! Wel lijkt ze lang, maar zit op de gemiddelde lijn qua lengte.