25 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb een Batavus Mambo Deluxe, gelukkig tweedehands voor een heeeele goede prijs kunnen kopen. Ideale fiets met Bobike zitje en windscherm!

3 jaar geleden

Super leuk, een goede deal! Ik zou ook graag foto's zien😁

3 jaar geleden

Hier ook de Batavus Mambo deluxe! Trapt heerlijk ligt met veel versnellingen waardoor je ook kunt kiezen voor wat zwaarder. Hij is verder heel wendbaar en voelt niet als een enorme fiets. Dat was iets waar ik vooral bang voor was.

3 jaar geleden

Dit is hem zonder zitje 😁

3 jaar geleden

oaķloó8899⁹19⁹9w9.Ll

3 jaar geleden

Bakfiets <3

3 jaar geleden

Ik heb de cortina u4 transport fiets... voorheen heette die de family bike. Fijne fiets veel ruimte. Ben zelf ook klein en heb de fiets in framemaat 50 gekocht zodat ik goed bij de grond kan.

3 jaar geleden

Batavus Mambo Deluxe! Voor gekozen omdat die soepeler fietste (in mijn beleving) dan de Gazelle Bloom. Heeft daarnaast een veel steviger achterrek (direct op frame gemonteerd ipv via dunne stangetjes), dus sterker als je een kindje achterop hebt en bijv ook nog boodschappentassen. Vriendin van me heeft een Cortina, dat model is wat sportiever (je zit iets meer naar voren gebogen), ook fijn (trapt gevoelsmatig wat makkelijker, door zwaartekracht?), maar als je wat kleiner bent moet je wel kijken of een zitje voorop dan nog goed past qua hoogte tussen t hoofdje en jouw lichaam/kin.

3 jaar geleden

PS: tip voor fietsstoeltje: kies een zo licht mogelijke! Elke kilo aan je stuur scheelt weer:)

3 jaar geleden

Kreeg bij 4 winkels de tip om niet voor een echte 100% mama fiets te gaan. Dit omdat als je uit de kids bent je zelf er ook op wil blijven fietsen, en ze met inruil geen drol opleveren. Nu gekozen voor half mama half gewoon. De cortina u4 transport fiets. Tot nu toe erg tevreden! Icm yeppe voorzitje.

3 jaar geleden

Ik kreeg ook het advies om niet voor een 'echte' moederfiets te gaan (want zwaar en log, onhandig als je kindjes niet meer meegaan op de fiets), maar voor een transportfiets. Ik heb de Cortina Common, heel fijne fiets, met iets meer ruimte bij het stuur voor je kinderzitje en een makkelijk kliksysteem voor fietsmand/-krat. Erg blij mee!

3 jaar geleden

Bedankt voor al jullie tips en opmerkingen! Hier kan ik zeker wel wat mee 😊

3 jaar geleden

Ik heb net mijn fiets gekregen voor mijn verjaardag. Een cortina U4 familie fiets. Die is speciaal als mama fiets met genoeg afstand tussen zadel en stuur voor een stoeltje.. Breed stuur. En ook met een houder voor een kratje. Super handig want je de houder is aangepast zodat het kindje goed kan zitten met de beentjes. Ik ben er mega blij mee. Heb er ook een krat op nu. Zitje en windscherm van yepp.

3 jaar geleden

Een marktplaats gelukje.. compleet met zitjes. Niet electrische maar 7 versnellingen dus dat is prima te doen!

3 jaar geleden

Reactie op Patty86

Een marktplaats gelukje.. compleet met zitjes. Niet electrische maar 7 vers ...
Van het merk BSP

3 jaar geleden

Hoe denken jullie over de versnellingen. Is het echt een wereld van verschil om er 7 te hebben ipv 3?

3 jaar geleden

Reactie op Baby Hatsjoe

Hoe denken jullie over de versnellingen. Is het echt een wereld van verschi ...
Zou zeker voor 7 gaan! Net even wat meer comfort bij tunneltjes en bruggen.

3 jaar geleden

Reactie op Ruvalu

Zou zeker voor 7 gaan! Net even wat meer comfort bij tunneltjes en bruggen. ...
Thanks!

3 jaar geleden

Reactie op Baby Hatsjoe

Hoe denken jullie over de versnellingen. Is het echt een wereld van verschi ...
Ik heb hier ook 7! Ik gebruik zelf niet meer dan 5 maar mijn man gebruikt ze wel alle 7. Zou dus zeker voor 7 gaan :)

3 jaar geleden

Hoi allemaal! Ik ben gaan proefrijden (echt een aanrader!) en helemaal verliefd geworden op de Gazelle bloom 2021. Hele lichte fiets met 7 versnellingen, heb naar jullie geluisterd met de versnellingen. 😊 Toch een echte moederfiets geworden, vanwege de ruimte tussen de stuur en zadel en omdat ik klein ben (dus ook korte armpjes heb😉) is het fijn is dat het stuur wat groter is en naar mij toe komt. Ik zal als hij er is een foto maken!