50 Reacties

4 jaar geleden

bv kan best lang duren voordat ze überhaupt poepen.

4 jaar geleden

Volg ook even! Had het er net over met mijn man. Hier ook 7 weken toevallig🙈 darmen en maag zijn nog in ontwikkeling maar blijft lastig en moeilijk

4 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft daar ook last van hoe stimuleer je het als ik vragen mag?

4 jaar geleden

Zelfde probleem

4 jaar geleden

Bij mij werkte het masseren van zijn lichaam met olijfolie en van die "fietsbewegingen" dus zn bovenbeen naar zn buikje brengen en dat gew herhalen net als men fiets eigenlijk. Daarnaast omdat ik zowel borst als flesvoeding geef, ben ik van nutrilon overgestapt naar nutrilon omneo comfort voor krampjes en moeizame ontlasting. Ook werd door de huisarts gezegd om dan 10cc extra vloeistof te geven. Maar ook om een paar druppels olijfolie in zn flesje te zetten, maar daar was ik na een tijdje ook mee gestopt. Ik merkte dat tie meer baat had bij de massages en 10cc extra vloeistof

4 jaar geleden

Reactie op Khadija93

Mijn dochtertje heeft daar ook last van hoe stimuleer je het als ik vragen ...
Je kan een beetje olijfolie smeren bij de ingang zodat haar poep makkelijker naar buiten kan. Wellicht ook even temperatuur meten? De thermometer kan het soms ook stimuleren 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Mani

Bij mij werkte het masseren van zijn lichaam met olijfolie en van die "fiet ...
Olijfolie in haar fles heb ik inderdaad ook gehoord maar durfde dit eerlijk gezegd niet. Had de huisarts dit als tip gegeven?

4 jaar geleden

Reactie op Manon29

bv kan best lang duren voordat ze überhaupt poepen.
Ja inderdaad maar ze doet zo haar best om te poepen, heel sneu om te zien dat het haar niet lukt 😔

4 jaar geleden

Reactie op Mani

Bij mij werkte het masseren van zijn lichaam met olijfolie en van die "fiet ...
Vloeistof als in water?

4 jaar geleden

Ons is verteld door CB ze hoeven een week niet te poepen zolang er maar goede plasluiers zijn. Die van ons drukt zich soms ook het ongeluk en denk je van toe maar en dan komen en weet ik hoeveel scheetjes. Soms een week geen poep luier soms wel 2/3 mega luiers vol op een dag. Het kan echt geen kwaad. Ik heb ook nog nooit hele dikke poep gehad ... altijd van die flinterdunne ontlasting die bijna (als ze goeie vol heeft) tot aan rug en nek komen.

4 jaar geleden

Beetje olie in de fles doen , geeft cb ook als tip. Probeer eerst 1 theelepel werkt t niet doe je iets meer. Wij doen het elke dag werrkt prima en kan geen kwaad

4 jaar geleden

Onze knul poept elke dag zo’n 3-4 luiers vol. Hij heeft alleen vaak heel veel last in de uren/minuten voor het eruit komt. Echt gillen en krijsen. Zo ontzettend zielig. De poep is wel altijd gewoon dun en geel dus er is zeker geen sprake van obstipatie. Het gekke is dat hij van sommige poepjes zo veel last heeft en een andere keer, op dezelfde dag, kan hij poepen zonder een kik te geven. Hoe kan dit komen? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ga het sowieso even vragen bij het cb.

4 jaar geleden

Nou wat bizar ik heb exact hetzelfde probleem met mn zoontje van 7 weken. Masseren hielp maar ja en wij doen ook 10 cc extra afgekoeld gekookt water. Het vreemde is net als wat jullie benoemen is dat de ontlasting dus wel normaal tot vloeibaar is. Wij gebruiken weer probiotica van orthica speciaal voor babies (orthiflor) even kijken of dit beter gaat/helpt. Anders wilden wij miss overstappen op (nu bv en de fles) geitenmelk poeder ipv nu biologische biobim Zo zielig Ook nog iets anders wat ik wil uitproberen over een week iov met mn huisarts , Forlax (op recept) tegen persen en krampjes

4 jaar geleden

Bij ons raadde de vroedvrouw aan om 20ml Hépar water te gebruiken (en dan de rest Evian). Maar ik geef enkel flesvoeding..

4 jaar geleden

Bij mijn dochter inmiddels 10wkn helpt het haar als ik haar buikmassage geef. Een warme hand met de klok mee wrijven op het buikje. Gegarandeerd dat ze binnen een uur een volle luier heeft. Ze wordt er ook rustig van. Alleen het opleggen van een warme hand is soms ook al genoeg voor haar. Een kruik kan ook helpen. Succes

4 jaar geleden

Hebben wij ook bij vlagen, hier helpt de buik masseren met de klok mee, lekker met een warme hand. Bij voorkeur ook in houding half overeind bijvoorbeeld tegen mijn bovenbenen aan of in de wipstoel, daarin poept ze ook vaak goed 😁

4 jaar geleden

Onze knul poept elke dag zo’n 3-4 luiers vol. Hij heeft alleen vaak heel ve ...
Hier hetzelfde! Geen idee hoe t kan..we hebben lactulose op advies van cb. De poep wordt er dun van en hij blijft last hebben. Ook is hij heel druk in zn lijfje; schoppen en slaan (10 weken) Herken jij dat ook bij jullie zoontje?

4 jaar geleden

Reactie op pvanselling

Hier hetzelfde! Geen idee hoe t kan..we hebben lactulose op advies van cb. ...
Hetzelfde met mijn dochtertje van 8 weken. Ook lactulose nu, maar ontlasting nog onregelmatig en ze moet vaak erg persen voor windjes. Lichamelijk is ze erg onrustig, moet echt ingebakerd worden voor het slapen en blijft dan nog met de beentjes schoppen.

4 jaar geleden

Onze dochter heeft tot haar eerste jaar harde ontlasting gehad. Alles geprobeerd, maar niks werkte. Lactulose, sinaasappelsap, vitamine d op olie basis, movicol, gekookt water, extra water toevoegen in de fles, omneo voeding enz. Na haar eerste levensjaar was het klaar.

4 jaar geleden

Reactie op pvanselling

Hier hetzelfde! Geen idee hoe t kan..we hebben lactulose op advies van cb. ...
Ons zoontje is nu ruim 6 weken. Wanneer hij zo’n last heeft zet hij zijn beentjes ontzettend schrap, verstijft hij en zet hij het op een gillen. Je ziet in heel zijn houding en gezichtje dat hij echt pijn heeft. Ik vind het verschrikkelijk sneu om te zien. Hij heeft geen medicijnen oid en krijgt volledige bv. Het is heel wisselend. Vandaag had hij alleen vanmorgen last en de rest van de dag helemaal niet. Ik heb al getest of het van koemelk zou komen, maar dat is niet het geval.