50 Reacties

4 jaar geleden

Ons zoontje had er heel erg veel last van met 8 weken. Moeite met poepen en heel erg huilen van de krampen en persen. We hebben de dokter gebeld en kregen lactulose. Dit hebben we 2 weken gebruikt en gaat nu weer beter.

4 jaar geleden

Ik doe met regelmaat mijn zoontje laten poepen op de thermometer. Niet het schoonste taakje maar hij poept er flink op en laat veel windjes. Hierdoor een stuk minder last van kramen. Plus de cinnababy van VSM doet hier wonderen! Succes! :)

4 jaar geleden

Reactie op Noellaa

Beetje olie in de fles doen , geeft cb ook als tip. Probeer eerst 1 theelep ...
Wat voor olie?

4 jaar geleden

Mijn dochtertje van 9 weken krijgt sinds 4 weken elke dag protectis druppeltjes ( probiotica en vit D in 1) en sinds toen elke dag een volle kaka pamper en geen krampjes meer.

4 jaar geleden

Reactie op RosalieKl

Ik doe met regelmaat mijn zoontje laten poepen op de thermometer. Niet het ...
Same! Thermometer met een beetje olie. Flinke poepluiers en een blije baby😅

4 jaar geleden

Hier hetzelfde pfff. Vanaf geboorte al moeilijke ontlasting en verschrikkelijke krampen. Tegen de krampen Infacol geprobeerd, Sab Simplex, niks werkte. Kreeg vanaf 4 weken lactulose van huisarts, 3ml per dag, nog geen goed resultaar, verhoogd naar 2 x 2.3 ml per dag. Toen ging het goed, tijdje zo gedaan toen weer af gaan bouwen naar 3 ml per dag, zo naar 2.5 ml, 2, 1.5, hij poepte zelfs 2 x per dag. Toen dacht ik ik kan wel stoppen, nou was weer drama. Toen adviseerde het cb mij om langzaam met 0.2 ml telkens af te bouwen. Maar vanaf 1.3 ml is het drama en poept hij weer niet, continu krijsen van de krampen en winderigheid. Kom ik er achter dat winderigheid een bijwerking is. Nu ben ik gestopt met de lactulose, geen pijn meer, maar ook geen poepbroek, pffff radeloze moeder hier!

4 jaar geleden

Zeer sterk verdunde pruimensap, echt een heel klein beetje, van Zonnatura kan ook wonderen doen.

4 jaar geleden

Reactie op Melissa13

Hier hetzelfde pfff. Vanaf geboorte al moeilijke ontlasting en verschrikkel ...
Wij gebruiken Forlax, voorgeschreven door huisarts. Werkt perfect elke dag een poepluier en geen bijwerkingen zoals krampen

4 jaar geleden

Zeer sterk verdunde pruimensap, echt een heel klein beetje, van Zonnatura ...
Vanaf hoeveel weken mag dit?

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

Vanaf hoeveel weken mag dit?
Vanaf 6 weken, was het advies. En het is echt maar een klein beetje. Onze dame zat erg verstopt dus toen hebben we het geprobeerd en binnen 24 uur kwam echt alles eruit. Nu lukt het haar gewoon weer zelf. Dus was voor ons echt een noodoplossing ipv medicatie of iets dergelijks.

4 jaar geleden

Vanaf 6 weken, was het advies. En het is echt maar een klein beetje. Onze ...
Dank voor je antwoord! Hoe diende je dit toe? En hoe vaak per dag? Ik wil hier ook eerst mee beginnen ipv medicatie...

4 jaar geleden

Reactie op ClaudiavS

Dank voor je antwoord! Hoe diende je dit toe? En hoe vaak per dag? Ik wil h ...
Wij probeerden eerst een lepeltje maar dat wordt een knoeiboel 😅 dus toen via de speen van een fles gedaan. Maar je kan het ook gewoon in een fles doen natuurlijk. Bij ons hielp het al naar 1x, maar het advies was in de ochtend en eventueel avond.

4 jaar geleden

Wij probeerden eerst een lepeltje maar dat wordt een knoeiboel 😅 dus toen ...
Ik had het net voorgelegd maar ze kwam aan zetten met lactulose of zoiets. Maar die pruimensap hoe verdun jij dat een druppel met 10cc melk?

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Ik had het net voorgelegd maar ze kwam aan zetten met lactulose of zoiets. ...
1 theelepel op 10 theelepels ongeveer, mocht het dan nog niet werken dan kan 1 op 5 ook.

4 jaar geleden

Laten jullie kindjes ook zoveel windjes en weinig ontlasting...? Wel goede plas luiers

4 jaar geleden

Zeer sterk verdunde pruimensap, echt een heel klein beetje, van Zonnatura ...
Ik kan alleen pruimensap van roosvicee vinden hier in de winkel. Is dat ook goed?

4 jaar geleden

Reactie op jackymix

Same! Thermometer met een beetje olie. Flinke poepluiers en een blije baby� ...
Wat voor olie gebruik je daarvoor? Mij werd vaseline geadviseerd maar olie lijkt me idd beter werken

4 jaar geleden

Reactie op Melissa13

Wat voor olie gebruik je daarvoor? Mij werd vaseline geadviseerd maar olie ...
Gewone babyolie, ik gebruik de olie van teddycare (action) daarvoor. Thermometer gebruik ik alleen als ie aan t drukken is maar het echt niet lukt.

4 jaar geleden

Reactie op jackymix

Gewone babyolie, ik gebruik de olie van teddycare (action) daarvoor. Therm ...
En dan...? Snapt niet zo goed Smeer je dat dan alleen aan de billen? Zit binnenin toch vast?

4 jaar geleden

Reactie op Melissa13

Ik kan alleen pruimensap van roosvicee vinden hier in de winkel. Is dat ook ...
Geen idee, ligt aan de hoeveelheid suiker die erin zit. In die van Zonnatura zitten die niet. Maar is natuurlijk ook afhankelijk van hoe lang het wordt gebruikt.