11 Reacties

één jaar geleden

Hoelaat gaat ze ongeveer naar bed ? Mijn dochter 7 februari 3 geworden. Heeft geen middagslaapje meer en gaat rond 19u na bed. Dan valt ze ook heel snel in slaap.

één jaar geleden

Ik heb dat ook een tijdje gehad. Hij is zaterdag 3 geworden. Eerst heb ik het middag slaapje weggenomen, maar merkte aan zijn gedrag dat hij het niet trok. Dus toen toch maar middag slaapje terug erin gedaan. En blijven volhouden dat hij moest gaan slapen en niet uit bed mocht komen. Want hij kwam ook steeds uit bed. Door het vol te houden is het toch gelukt. Hij mag maximaal een uurtje slapen in de middag! Daarna maken ze hem wakker. Dit is alleen op de opvang want thuis slaapt hij smiddags niet. Hoop dat je daar iets aan hebt 😊

één jaar geleden

Ze heeft ook geen middagslaapje meer nodig. Ze gaat rond 1945 naar bed (eerder lukt niet). Dan komt ze elke keer weer uit bed. Ze slaapt pas rond een uur of 2030. Dat is toch veel te laat

één jaar geleden

Mijn zoontje wordt volgende week 3 jaar en gaat om half 8 naar bed. Thuis heeft hij geen middagdutje meer, op de opvang nog wel maar max een uurtje. 😊

één jaar geleden

Reactie op Chantal8

Ze heeft ook geen middagslaapje meer nodig. Ze gaat rond 1945 naar bed (eer ...
Oh dat houdt jullie kleine t goed vol haha. Ervoor Misschien een bad ? Of iets wat Misschien wat meer ontspanning kan geven. Misschien ook even een fase ?

één jaar geleden

Onze zoon is net 3, heeft geen middagdutje meer (al een half jaar niet meer, hij wilde absoluut niet. Als hij wel een dutje deed viel hij elke keer pas 21.30u in slaap.) Hij is wel vermoeid aan het einde van de dag. We proberen rond 18.30u naar boven te gaan zodat hij uiterlijk 19u slaapt, soms is dit iets later.. maar hij ligt uiterlijk 19.30u te slapen. Wij merken dat als hij juist vroeg slaapt (liefst eigenlijk al om 18.30u) dat hij 's ochtends ook langer slaapt.

één jaar geleden

Reactie op Chantal8

Ze heeft ook geen middagslaapje meer nodig. Ze gaat rond 1945 naar bed (eer ...
Dat is wel erg laat inderdaad. Bij mij gaan ze echt 19 u naar bed, uiterlijk half 8 ivm werk ect. Mijn advies is echt blijven volhouden en telkens terug sturen zonder al te veel poespas. Het heeft even geduurd maar hier heeft het geholpen. Wel zou ik lekker een ritueeltje doen, bijvoorbeeld even douchen of in bad en daarna een boekje lezen en knuffel momentje. Dat doe ik! Helaas wordt hij nu afgelopen dagen erg vroeg wakker, dus ga toch denk ik weer het middag slaapje weghalen. Ook heb ik van Zazu een slaapwekker gekocht, die ga ik vanaf morgen proberen!☺️

één jaar geleden

Mijn zoon wordt volgende week 3 en ligt tussen 19:30 en 20:00 op bed, we proberen om 19:00 naar boven te gaan. Sinds hij 2,5 is doet hij geen middagdutjes meer thuis, alleen nog op het kdv.

één jaar geleden

Mijn zoon werd 25/2 drie jaar. We starten zijn slaapritueel om 19:15 en tegen 20:00 ligt hij te ronken :) Sinds overstap naar nieuw bed komt hij ‘s nachts gemiddeld 2 keer uit bed maar we blijven volhouden en brengen hem telkens terug. Hopen dat hij hier binnenkort snel de klik in zal maken want binnenkort komt er een klein broertje bij

één jaar geleden

Ons zoontje van 3 (4feb) doet al sinds hij 2 jaar is geen middagslaapjes meer en gaat om 18.45 uur naar boven en ligt om 19.00 uur in bed. Hij slaapt dan van 19.00 tot 07.30 uur.

één jaar geleden

Onze dochter is in februari 3 geworden en gaat tussen 19:00-19:30 naar bed. Op de dagen dat we vrij zijn slaapt ze tot ongeveer 08:00 en doet dan ook geen middagdutje. Wanneer ze een keertje wat vroeger wakker is (rond 07:00) of wanneer ze naar de peuteropvang gaat doet ze nog wel een middag dutje van ongeveer 1,5 uur.